// جمعه, ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲

مدیر مالی ارشد اکتیویژن اخراج شد

اسپنسر نیومن، مدیر مالی ارشد کمپانی اکتیویژن بلیزارد، از سمت خود برکنار شد و این شرکت را به مقصد کمپانی نتفلیکس ترک کرد.

طبق جدید اخبار بازی، کمپانی نت فلیکس طی بیانیه‌ای ورود و استخدام اسپنسر نیومن را به عنوان مدیر مالی ارشد خود اعلام کرد. این کمپانی تنها به اعلام این خبر بسنده کرده و فعلا مشخص نیست که آغاز فعالیت وی در این شغل کی خواهد بود یا این‌که وی چگونه می‌خواهد ثابت کند که اکتیویژن نباید او را از کار برکنار می‌کرد. کمپانی پیشین وی یعنی Activision Blizzard که همه آن را به عنوان یک غول صنعت بازی سازی می‌شناسند که در ساخت و انتشار بازی‌هایی مانند Call of Duty ،Overwatch ،World of Warcraft و Diablo حضور داشته، اکنون یکی از بزرگ‌ترین و بهترین افراد ارشد خود را از دست داده است.

در حقیقت کمپانی اکتیویژن اسپنسر نیومن را از سمت خود برکنار کرده و طی بیانیه‌ای رسمی که در اواخر ماه دسامبر ۲۰۱۸ (دی) منتشر کرده به وی اعلام کرده بود که قرارداد وی با این کمپانی لغو شده است. کمپانی Activision در یک نشست امنیتی دلیل برکناری وی را یک‌سری مسائل مرتبط با گزارش‌های مالی یا افشاکردن کنترل‌ها و روند‌های مالی عنوان کرده است. به زبان ساده‌تر، آن‌ها این‌چنین گفتند که وی به خاطر پایبند نبودن و نقض کردن یک‌سری تعهدات قانونی که پیش‌تر داده، از کار برکنار شده است. وی در حال حاضر علی‌رغم این‌که برکنار شده، اما حقوق دریافت می‌کند و به وی این فرصت داده شده که توضیح دهد و ثابت کند که چرا نباید از سمت خود برکنار شود.

Netflix

در حال حاضر دنیس دورکین، مدیر اجرایی ارشد کمپانی اکتیویژن بلیزارد به‌طور موقع همزمان در سمت نیومن نیز حضور دارد و طبق گفته‌ی کمپانی، پس از قطعی شدن وضعیت نیومن، وی به‌طور دائم به عنوان مدیر مالی ارشد بعدی شرکت شناخته خواهد شد؛ همان‌طور که پیش‌تر و در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میلادی در این سمت حضور داشته است. یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز این‌گونه گفته بود که نیومن در حال ترک کردن اکتیویژن به مقصد کمپانی بزرگ Netflix است که در زمینه‌ی استریم فیلم فعالیت دارد. خبر دیگری که صحت ادعای این منبع را تایید می‌کند، خبر خروج دیوید ولز، مدیر مالی ارشد پیشین Netflix است که طبق گفته‌ی خودش قصد خروج از این کمپانی را پس از ۱۴ سال فعالیت دارد. همچنین و طبق گفته‌ی این منبع نت‌فلیکس اعلام کرده که قصد دارد مدیر مالی ارشد بعدی خود را با این شرط انتخاب کند که محل حضور وی در شهر لس‌ آنجلس آمریکا باشد که دقیقا نیومن این شرط را دارا است.

از این‌رو انتظار می‌رود که نیومن فعالیت خود را در این شرکت جدید از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز کند. احتمالا باید به‌زودی منتظر اعلام رسمی خبر این ورود باشیم. نیومن پیش‌تر و از ماه می سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان مدیر مالی ارشد اکتیویژن فعالیت خود را آغاز کرده بود و قبل از آن نیز سابقه‌ی حضور در کمپانی دیزنی و در نهایت به عنوان مدیر مالی ارشد پارک والت دیزنی را در کارنامه‌ی خود داشت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده