// جمعه, ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

حذف دو بازی محبوب LEGO از فروشگاه های دیجیتال

بازی LEGO The Lord of the Rings و بازی LEGO The Hobbit به تازگی از لیست بازی‌های موجود در فروشگاه‌های دیجیتال حذف شدند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، بازی‌های LEGO The Lord of the Rings و LEGO The Hobbit که پیش‌تر در فروشگاه دیجیتال Humble Store به‌صورت رایگان عرضه شده بودند، به تازگی از لیست بازی‌های این فروشگاه و سایر فروشگاه‌های اینترنتی حذف شدند. این دو بازی که اکنون دیگر در شبکه‌های استیم، پلی‌ استیشن و ایکس باکس برای خرید موجود نیستند، به این دلیل حذف شده‌اند که مدت اعتبار مجوز آن‌ها که توسط کمپانی برادران وارنر، کمپانی لگو و سایر کمپانی‌های مربوطه تا ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی تعیین شده بود، منقضی شده است.

بازی LEGO The Lord of the Rings در سال ۲۰۱۲ برای پلتفرم‌های نسل هفتم و بازی LEGO The Hobbit نیز در سال ۲۰۱۴ برای پلتفرم‌های نسل هفتم و نسل هشتم به جز نینتندو سوییچ منتشر شدند. این در حالی بود که بازی دوم هیچ‌وقت بسته الحاقی سوم خود که مطابق با نسخه‌ی سوم فیلم یعنی The Hobbit: The Battle of the Five Armies بود دریافت نکرد. این دو بازی از ساخته‌های استودیو Traveller’s Tales هستند. حذف شدن این دو بازی در ابتدا توسط یکی از کاربرهای وب‌سایت ردیت پیش‌بینی شده بود و پس از حذف شدن آن‌ها از فروشگاه Humble، نوبت به استیم و سایر شبکه‌های بازی رسید.

اما دو بازی Middle-earth: Shadow of Mordor و بازی Middle-earth: Shadow of War هنوز هم قابل خرید هستند. به این دلیل که این بازی‌ها به جای اینکه بر اساس فیلم‌های سری ارباب حلقه‌ها ساخته باشند، بر اساس کتاب‌های جی. آر. آر. تالکین ساخته شده‌اند، دیگر نیاز به لایسنس‌های پیچیده‌ی کمپانی لگو و برادران وارنر ندارند. اگر شما هر یک از دو بازی مجموعه‌ی لگو را پیش‌تر خریداری کرده‌اید، اکنون و برای همیشه امکان دانلود و بازی آن‌ها را خواهید داشت. اما اگر حالا قصد خرید آن‌ها را داشته باشید دیگر این امکان وجود ندارد. همچنین احتمال اینکه لایسنس این دو بازی مجددا تمدید شود بسیار کم است.

نظرات خود را در این رابطه با زومجی در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده