// سه شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

ابراز نارضایتی استیم از انحصاری شدن Metro Exodus در فروشگاه اپیک گیمز

کمپانی استیم به تازگی از این‌که قرار است بازی Metro Exodus برای پی سی به‌صورت انحصاری در فروشگاه اپیک گیمز عرضه شود، اعلام نارضایتی کرده است.

مقاله مرتبط

  • نسخه کامپیوتر Metro Exodus در انحصار فروشگاه اپیک گیمز قرار گرفت

به تازگی کمپانی دیپ سیلور، ناشر بازی Metro Exodus و کمپانی اپیک گیمز اعلام کردند که تصمیم دارند نسخه‌ی پی سی این بازی را تنها و به‌صورت انحصاری در فروشگاه Epic Games عرضه کنند؛ تصمیمی که ظاهرا این روزها توسط تعداد زیادی از ناشران بازی‌های ویدیویی برای نسخه‌ی پی سی بازی‌های‌شان گرفته می‌شود. کمپانی استیم از این تصمیم اصلا راضی نیست و آن را مورد سرزنش قرار داده است. پیش‌تر و زمانی که این بازی معرفی شد، استیم اقدام به ساخت صفحه‌ای اختصاصی برای آن کرد و توضیحاتی نیز در مورد آینده‌ی این بازی در آن قرار داد.

استیم اعلام کرده با توجه به این‌که صفحه‌ی پیش‌خرید این بازی در این شبکه پرطرفدار فعال بوده و بسیاری آن را پیش خرید کرده‌اند، اکنون این اقدام کمپانی Deep Silver به نوعی برای مشتریان غیر منصفانه به حساب می‌آید. استیم همچنین پیامی نیز مبنی بر عذرخواهی از کاربران خود قرار داده و اعلام کرده که آن‌ها به تازگی از این تصمیم غیرمنتظره‌ی دیپ سیلور آگاه شده‌اند. متن کامل این پیام را در زیر مشاهده می‌کنید:

ما این‌چنین فکر می‌کنیم که این تصمیم دیپ سیلور مبنی بر انتقال بازی از استیم به فروشگاه اپیک گیمز، به نوعی بی انصافی در حق مشتریان ما است. به این دلیل که بازی Metro Exodus مدت‌ها روی شبکه‌ی ما برای پیش‌خرید قرار داده شده بود. ما از مشتریان خود پوزش می‌خواهیم که نمی‌توانند بازی را پس از تاریخ انتشار آن در ۲۶ بهمن ماه (۱۵ ماه فوریه) از استیم خریداری کنند. ما نیز به تازگی از این اقدام مطلع شدیم و به همین دلیل مدت زمان کوتاهی را برای مطلع شدن کاربران خود از آن در نظر گرفته‌ایم.

علی‌رغم این‌که سهم استیم در بازار فروش بازی‌های کامپیوتری از سایر رقابا بسیار بالاتر است، اما ظاهرا کمپانی ولو در حال روبرو شدن با یک تجربه‌ی تلخ است که بازی‌های بزرگی همچون Metro Exodus و The Division 2 از این سرویس کوچ کرده و به اپیک گیمز منتقل شده‌اند. البته خروج این دو بازی و سایر بازی‌ها از استیم، در مقابل سود سالانه و سهام بزرگ این کمپانی عددی نیست؛ اما می‌تواند نشانه و زنگ خطری باشد که ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور، حجم بیشتری از این جابه‌جایی‌ها را به نفع اپیک گیمز یا سایر رقبای استیم، شاهد باشیم. پیامی که استیم منتشر کرده از یک جنبه نیز جالب است و آن این است که برای اولین بار است که کمپانی Valve در پیام‌ها و اعلامیه‌های خود نامی از اپیک گیمز به میان می‌آورد. مساله‌ی رقابت و نبرد بین این دو کمپانی یکی از داغ‌ترین مسائلی‌ست که در سال جاری میلادی پیش‌روی ماست و باید دید که نتیجه آن به کجا خواهد رسید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده