نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵

هیدتاکا میازاکی از ریمستر احتمالی بازی Demon's Souls می‌گوید

هیدتاکا میازاکی، کارگردان سری بازی‌های Dark Souls و Bloodborne، در جدیدترین مصاحبه‌اش از امکان ریمستر شدن نخستین بازی‌اش یعنی Demon’s Souls سخن گفت.

اگر اخبار بازی و سرگرمی را در ماه‌های گذشته دنبال کرده باشید می‌دانید که مجله‌ی گیم‌اینفورمر در ماه گذشته به پوشش اطلاعات زیادی از بازی مورد انتظار Sekiro: Shadows Die Twice پرداخت. این بازی که جدیدترین ساخته‌ی کارگردان ژاپنی معروف، هیدتاکا میازاکی است، قرار است در آینده‌ای نزدیک برای کنسول‌های نسل هشتم به انتشار برسد و از قضا، در جریان پوشش خبری گیم‌اینفورمر از این بازی، بحث بازسازی بازی Demon’s Souls نیز به میان آمد.

هیدتاکا میازاکی کارگردان بازی Demon’s Souls، محصول سال ۲۰۰۹ بود. او کسی بود که این پروژه‌ی ناقص، ناتمام و شکست‌خورده را از نو رهبری کرد و آن را به یکی از مهم‌ترین شاهکارهای کارنامه‌ی پربار FromSoftware تبدیل کرد. از بخت بد این بازی انحصاری کنسول پلی استیشن 3 است و بسیاری از گیمرهای جدید و طرفدارانی که به کنسول نسل هفتمی سونی دسترسی ندارند، نمی‌توانند به سراغ این بازی بروند و به تجربه‌ی آن بپردازند. این بازی طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد و آن‌ها عاجزانه دوست دارند ناشر بازی تصمیماتش را پیرامون خاموش کردن سرورهای آنلاین آن به تاخیر بیندازد. البته خود میازاکی ظاهرا با این امر چندان موافق نیست و دوست ندارد به گذشته بازگردد! به گفته‌ی او:

این مثل نوشتن یک متن در سن جوانی است. زمانی که شما بزرگ‌تر و پخته‌تر می‌شوید و به کارهای گذشته‌ی خود نگاه می‌کنید، با خودتان می‌گویید اوه! خدای من! یعنی من چه فکری با خودم می‌کردم؟ [که چنین چیزی نوشتم!] در واقع نمی‌توانم بگویم که از کارهای گذشته‌ی خود شرمگین و خجالت‌زده‌ام. اما فقط دوست ندارم به کارهای گذشته‌ام نگاه کنم.

میازاکی همچنین درباره‌ی نسخه‌ی ریمستر گفت:

شما باید ببینید نظر آن‌ها [سونی] چیست؛ زیرا که آن‌ها ناشر بازی بودند و حق و حقوق انتشار آن در دستان آن‌ها است.

Demon's Souls

با وجود اینکه سونی از خیر انحصاری کردن بازی Dark Souls برای کنسول خودش گذشت، اما چند سال بعد در ۲۰۱۵ آن‌ها مجددا یک همکاری انحصاری دیگر با میازاکی انجام دادند و این اتفاق منجر به خلق شاهکاری به نام Bloodborne شد. البته اینکه آن‌ها اکنون هم حاضرند با فرام سافتور همکاری کنند تا یک بازی انحصاری دیگر (شاید دنباله‌ی بلادبورن!) ساخته شود موضوعی است که بحث و گفت‌و‌گوی زیادی را می‌طلبد.

میازاکی همچنان پیرامون مسئله‌ی دوباره‌سازی بازی Demon’s Souls ادامه می‌دهد:

اگر استودیویی پیدا شود که به معنای واقعی کلمه، بازی اصلی را دوست داشته باشد و اعضای آن حاضر باشند تمام نیروی قلب و روح خود را برای دوباره ساختن این بازی به کار گیرند، چرا که نه! این چیزی است که من بسیار از آن خشنود خواهم شد. اما این مسئله بسیار پیچیده است؛ به این خاطر که من خاطرات بسیار خوبی با این بازی دارم. وقتی به یک ریمستر از آن فکر می‌کنم، دلم مثل سیر و سرکه می‌جوشد و نوعی نگرانی درونم به وجود می‌آید؛ به همین خاطر است که می‌گویم این مسئله بسیار پیچیده است. اما من کاملا متوجهم که طرفداران بسیار زیادی وجود دارند که Demon’s Souls را از ته قلبشان دوست دارند و می‌خواهند این بازی را در قامتی ریمستر شده ببینند. به همین خاطر اگر چنین استودیویی پیدا شود که توانایی انجام این کار را داشته باشد و به معنای واقعی کار اصلی [بازی اصلی] را دوست داشته باشد، پس بله! من کاملا با این مسئله موافق هستم. این بازی اولین اکشن فانتزی‌ای بود که ساختم؛ یا در واقع آن را کارگردانی کردم. من خاطرات خوب زیادی با آن دارم اما واقعا در جایگاهی نیستم که بگویم ریمستری برای آن ساخته خواهد شد یا نه.

وقتی به گزینه‌هایی که برای ریمستر کردن این بازی خاطره‌انگیز صلاحیت لازم را دارند فکر می‌کنیم، یکی از نخستین مواردی که به ذهن می‌رسد استودیو Bluepoint Games است؛ تیمی که پیشتر وظیفه‌ی ساخت نسخه‌ی ریمیک بازی Shadow of the Colossus را برای پلی استیشن 4 بر عهده داشت. این استودیو نه تنها توانست لیاقت خود را ثبت کند، بلکه همکاری‌اش با سونی هم یکی از دلایلی است که آن را برای ساخت یک نسخه‌ی ریمستر از Demon’s Souls مناسب‌تر می‌کند. Bluepoint Games در حال حاضر مشغول کار روی پروژه‌ی جدیدی است که آن هم دوباره‌سازی یکی از بازی‌های خاطره‌انگیز و قدیمی است. طبق اطلاعات منتشر شده از طریق یوروگیمر، این پروژه اندکی از Shadow of the Colossus بزرگ‌تر خواهد بود اما هنوز مشخص نیست این بازی چیست و چه زمانی برای عرضه آماده خواهد شد.

به جز بازی Sekiro: Shadows Die Twice استودیو فرام سافتور در حال حاضر دو پروژه‌ی دیگر را نیز در دست ساخت دارد که هنوز آن‌ها را معرفی نکرده. البته آنچه می‌دانیم این است که این پروژه‌ها هیچ ارتباطی به سری King’s Field ندارد؛ از آنجا که می‌دانیم کارگردان اصلی این سری یعنی نائوتوشی جین که تا سال ۲۰۱۴ رئیس استودیو فرام سافتور نیز بود، دیگر در این تیم حضور ندارد و صرفا به عنوان یک مشاور در پروژه‌های این کمپانی فعالیت می‌کند. جدیدترین بازی استودیو فرام سافتور Déraciné نام داشت که برای پلتفرم‌های واقعیت مجازی راهی بازار شد.

بازی Demon’s Souls در فوریه‌ی سال گذشته، سرورهای آنلاینش را از دست داد و سازنده‌ی آن اعلام کرد که دیگر از این بازی پشتیبانی نمی‌کند. این بدین معنا است که اگر قصد انجام بازی را داشته باشید، برای همیشه از ویژگی‌های آنلاین آن محرومید.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی نسخه‌ی ریمستر شده‌ی بازی Demon's Souls چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده