مورد انتظارترین بازی سال 2019 از نگاه زومجی

مورد انتظارترین بازی سال 2019 از نگاه زومجی

چهار شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

سال ۲۰۱۹ می‌تواند به همان اندازه بزرگ باشد که سال ۲۰۱۸ توانست شگفت‌انگیز ظاهر شود. بازگشت شیاطین، صدای چرخ دنده‌ها و سفری دوباره به روسیه، امسال را هیجان‌انگیز کرده‌اند. با مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۱۹ همراه زومجی باشید.

از نظر بازی‌های ویدیویی، سال ۲۰۱۸ برای خودش غوغایی بود؛ وقتی در یک سال غذای اصلی‌مان God of War و Red Dead Redemption 2 باشد و دسرش بازی‌هایی مثل Spider-Man و Forza Horizon، دیگر چه می‌توان از یک سال ویدیو گیمی انتظار داشت؟ سال ۲۰۱۹ هم می‌تواند به همین اندازه خوش آب و رنگ باشد، حتی تا این‌ جای کار که هنوز نیمی از بازی‌ها هم تاریخ نخوردند، ۲۰۱۹ به خودی خود سالی خوشمزه برای گیمرها به نظر می‌رسد. نسخه جدید Gears of War، بازی جدید میازاکی، بازگشت شیطان با دو چهره متفاوت در Resident Evil 2 Remake و Devil May Cry 5 و حتی زمزمه‌هایی از انتشار بازی کوجیما و سی دی رد پراجکت در سال ۲۰۱۹، به خودی خود باعث شده‌اند در پوست خودمان نگنجیم! در اینجا لیستی از پنج بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۹ را رتبه بندی کرده‌ایم. هرچند به خاطر داشته باشید که در این لیست تنها بازی‌هایی قرار دارند که به طور حتم در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهند شد.

 

gears 5 / گیرز 5

Gears 5

پنجمین نسخه از مجموعه Gears of War، کار سختی در پیش دارد. سه‌گانه اول این بازی هنوز هم جزو شاهکارهای شوتر سوم شخص است و کلاس درسی بزرگ برای هم سبک‌های خود بود. اما استودیوی کوالیشن در نسخه چهارم و با تغییر نسل و فاصله‌ای که میان سه‌گانه اول و نسخه‌های جدید به وجود آمد، ریسک کمتری به خرج داد و بازی نتوانست چیز جدیدی ارایه دهد. هرچند Gears 4 بازی خوب و البته یک Gears of War خوب بود، اما به درخشندگی گذشته خود نرسید. حال نوبت به Gears 5 رسیده تا خود را ثابت کند. این که بتواند به این امر دست پیدا کند یا نه، باید صبر کرد و دید، اما با توجه به قول‌های راد فرگوسن، مدیر استودیو کوالیشن، می‌توان امیدوار بود که Gears 5 شرایط بسیار بهتری نسبت به نسخه چهارم داشته باشد. با توجه به پایان‌بندی بازی Gears of War 4، در تریلر معرفی Gears 5 مشخص بود که این قسمت (حداقل بخشی از آن) روی کاراکتر کیت تمرکز کند. کابوس‌های شبانه او در مورد مادر بزرگش، میرا، ملکه لوکاست‌ها، او را هر لحظه به سمت رگ و ریشه‌اش نزدیک می‌کند. این که دوباره خبری از لوکاست‌ها شود یا نه، حسی آمیخته از کنجکاوی و ترس را برای طرفداران به وجود آورده است؛ چرا که لوکاست‌های بی‌رحم، یکی از جذاب‌ترین دشمنانی بودند که بازیکنان در نسل هفتم با آن‌ها رو به رو شدند. 

 

سکیرو / sekiro

Sekiro: Shadows Die Twice

پس از به پایان رسیدن آخرین جلد از مجموعه Dark Souls، هیدتاکا میازاکی و تیمش در استودیو فرام‌سافتور عطش زیادی برای انجام یک کار متفاوت داشتند. یک بازی که روح کارهای قبلی استودیو را حفظ کند، اما متفاوت از هر آن چه تا پیش از این تجربه کرده بودیم باشد. با تمرکز روی این هدف، بازی جدید آن‌ها به نام Sekiro: Shadows Die Twice خلق شد. در این بازی، ما نقش یک شینوبی را بر عهده می‌گیرم که نگهبان یک ارباب کوچک اما مهم و برجسته است. در شبی از شب‌ها، شخصی با خیانت به هم رزمان خود، ارباب کوچک را می‌دزد و طی مبارزه‌ای با شینوبی، دست او را قطع و رها می‌کند. کاراکتر اصلی داستان پس از به هوش آمدن، دستی مصنوعی عجیبی را به جای دست قطع شده‌اش می‌بیند که می‌تواند از آن به عنوان یک ابزار جنگی کشنده استفاده کند. این که ادامه ماجرا چه می‌شود، باید تا انتشار بازی و تجربه آن صبر کنیم. در بازی Sekiro خیلی از المان‌هایی که در مجموعه Soulsborne تجربه کردیم، جای خود را به عناصر تر و تازه‌ داده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین المان‌هایی که در بازی تغییر کرده، نوع کشته شدن بازیکنان است. نه فقط دیگر خبری از بنفایر و You Died معروف سری سولز نیست، حتی می‌توان پس از شکست در برابر حریف، با استفاده از یک آیتم دوباره زنده شد. همچنین دیگر خبری از ساخت شخصیت و تعداد زیادی سلاح نیست، اما در عوض کاراکتر بازی به شیوه‌ای متفاوت از گذشته، قابل آپگرید است و با دست مصنوعی و کاتانای خود به نبرد می‌پردازد. به طور کلی، جدیدترین بازی استودیو FromSoftware شرایط تازه‌ای دارد، باید ببینیم می‌تواند طرفداران خود را راضی کند یا نه.

 

devil may cry / دویل می کرای

Devil May Cry 5

اگر دویل می کرای نینجا تئوری را حساب نکنیم، بیش از ۱۰ سال است که منتظر نسخه جدیدی از این مجموعه بازی محبوب هستیم. بازی‌هایی که با سه نسخه اول خود، سبک بازی‌های هک اند اسلش را به مرزهای جدیدی رساندند و بازیکنان را با کاراکترهایی آشنا کردند که تا امروز همیشه در بین بهترین‌ها قرار گرفته‌اند. داستان نسخه پنجم بازی Devil May Cry، چندین سال پس از وقایع Devil May Cry 2 جریان دارد. در داستان این بازی، شخص مرموزی به نام V به دفتر دانته می‌آید تا او را برای حل پرونده‌ای مربوط به حمله شیاطین استخدام کند. در این بین نیز نرو هم شغل شکار شیاطین اختصاصی خودش را راه انداخته است. Devil May Cry 5 کنترل سه کاراکتر را در اختیارتان قرار می‌دهد. دانته، نرو و وی، کاراکترهای قابل بازی هستند که هر کدام گیم‌پلی منحصر به فرد خود را دارند. کاراکترهای تریش و لیدی و همچنین یک کاراکتر جدید به نام نیکو از جمله شخصیت‌های دیگر بازی هستند که حسابی جمع کاراکترهای DMC 5 را جمع کرده‌اند. سکوت چند ساله این بازی، مخصوصا در دوره زمانه‌ای که بازی‌های هک اند اسلش حال و روز چندان خوشی ندارند، طرفداران این مجموعه و علاقه‌مندان به این سبک، به شدت برای تجربه بازی Devil May Cry 5 لحظه شماری می‌کنند. شنیدن صدای گریه‌ی دوباره شیطاین در نسخه پنجم این بازی، باعث شد تا DMC جای خود را در جایگاه سوم مورد انتظارترین بازی‌های ۲۰۱۹ جای دهد.

 

مترو / metro exodus

Metro Exodus

هر بار که بخواهیم اتمسفری مثال زدنی در بین بازی‌های ویدیویی نام ببریم، قطعا یک جایی از لیست را باید برای بازی‌های Metro کنار بذاریم. مجموعه بازی فوق‌العاده‌ای که بر اساس رمان‌هایی با همین نام ساخته شدند و داستان زندگی آرتیوم، در روسیه پساآخرازمانی را روایت می‌کنند. Exodus در جایی پس از وقایع Metro 2035 را دنبال می‌کند. آرتیوم و همسرش آنا، بالاخره راه خروج از تونل‌های تنگ و تاریک را پیدا و آن مکان سرد و مخوف را برای همیشه ترک می‌کنند. این دو برای عبور از این مناطق خطرناک توسط لوکومتیوی به نام Aurora به سفر بین مناطق مختلف می‌پردازند که خب قطعا کار راحتی هم نخواهند داشت. این بار محیط‌های بازی نسبت به گذشته بازتر شده‌اند و مناطق تنگ و تاریک جای خود را با محیط‌های آزادتر تقسیم کرده‌اند. در Metro Exodus حتی وارد محیط‌هایی می‌شویم که برای تنفس دیگر نیازی به ماسک نیست. یکی دیگر از اتفاقات جدیدی که وارد بازی Metro شده، تغییر فصل‌ها است. بازی در شهر مسکو شروع می‌شود و مطابق انتظار با هوایی سرد و برفی طرف هستیم. با سفر به شهری دیگر، فصل بهار را تجربه خواهیم کرد. اما این پایان ماجرا نیست و این بار وارد محیط‌های پساآخرالزمانی خواهیم شد که در فصل تابستان خشک و بی‌آب و علف می‌شوند. در فصل پاییز نیز وارد محیط‌های تازه‌ای خواهیم شد که هیچگاه در مجموعه Metro تجربه نکرده بودیم. سومین نسخه از مجموعه Metro، یکی از مورد انتظارترین بازی‌هایی است که بیشتر از هر چیزی، دوست داریم دوباره در اتمسفر بی‌نظیرش به نفس نفس زدن بیافتیم و با موجوداتی عجیب و غریب دست و پنجه نرم کنیم.

resident evil 2 / رزیدنت اویل

Resident Evil 2 Remake

چه چیز مورد انتظارتر از یک بازسازی تر و تمیز، از یکی از بهترین نسخه‌های بهترین مجوعه بازی‌های ترسناک؟ پس از اشتباهات کپکام در مجموعه رزیدنت ایول، آن‌ها به سراغ ریمیک نسخه‌ای قدیمی از این بازی رفتند تا هم برای خودشان و هم برای ما یادآور شود که چه چیز باعث شد که ما عاشق این مجموعه شویم. در بازی Resident Evil 2 Remake، کپکام این بار با موتور RE قصد دارد تا در بین سایر موتورهای بازی‌سازی غربی خودی نشان دهد و آن طور که از ظاهرش پیدا است، می‌توان گفت آن‌ها به خوبی کار خود را انجام داده‌اند. البته در این نسخه بازسازی، دیگر خبری از آن زاویه دوربین قدیمی نیست و بازی از زاویه دوربین روی شانه دنبال می‌شود. اما به غیر از این مورد، بازی بسیاری از المان‌های بی‌نظیر خود را حفظ کرده است. یکی از این موارد، ماشین‌های تایپ هستند که از طریق آن‌ها می‌توانستیم بازی را ذخیره کنیم. بازی توسط دو کاراکتر لیان و کلر دنبال می‌شود و تغییر خاصی هم در داستان بازی رخ نداده است و حتی ممکن است با بخش‌های تازه‌ای هم در کنار ستون‌های قدیمی داستانی و مراحل رو به رو شویم. با این که دیگر خبری از دوربین گذشته نیست و کپکام هم سعی کرده این بازسازی طبیعی جلوه کند، کنار گذاشتن اکشن مطلق و در راس قرار دادن سبک ترس است. در بازه‌ زمانی خاصی از تاریخ مجموعه رزیدنت ایول، کپکام در این بازی‌ها سعی کرد برای جذب مخاطبان بیشتر، اکشن را به ترسناک بودن هرچه بیشتر بازی ترجیح دهد اما حالا در ریمیک Resident Evil 2، این سیاست کنار گذاشته شده و قرار است باز هم تجربه‌ای تاریک و ترسناک از این بازی داشته باشیم.

پس مورد انتظار‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ به ترتیب زیر هستند:

  • Resident Evil 2 Remake
  • Metro Exodus
  • Devil May Cry 5
  • Sekiro : Shadow Die Twice
  • Gears 5

نظرسنجی مورد انتظار‌ترین بازی با ۲۷۹۹ رای به پایان رسید و Resident Evil 2 Remake برنده این بخش شد:

مورد انتظارترین بازی

همچنین نظرسنجی مربوط به ناامید کننده‌ترین بازی سال هم به پایان رسیده که می‌توانید نتایج آن را در مطلب مربوطه مشاهده کنید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده