// شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Radiant One: مرز بین واقعیت و رویا

Radiant One یک تجربه‌ی کوتاه ولی لذت بخش برای سیستم‌عامل iOS است که داستان آن یکی از به یاد ماندنی‌ترین داستان‌های قابل تعامل در دنیای بازی‌های موبایل محسوب می‌شود. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

در موفقیت یک بازی ویدیویی عواملی ماند گیم‌پلی خلاقانه، گرافیک‌ و بخش‌های دیگر موثر است اما بخشی که به خاطره‌ انگیزتر کردن بازی کمک بسیاری می‌کند، داستان جذاب و درگیرکننده است. از آنجا که در بازی‌ها بازیکن به طور مستقیم با داستان تعامل دارد، نحوه‌ی روایت داستان نیز بسیار حائز اهمیت است. اهمیت داستان بازی‌ و نحوه روایت آن جایی مشخص می‌شود که در سال‌های اخیر شاهد عرضه بازی‌هایی با تمرکز کامل روی بخش داستانی بوده‌ایم و بازی‌های داستان محور خوبی را تجربه کرده‌ایم. بازی Radiant One هم از آن دسته بازی‌هایی است که تمام عناصر بازی در بخش داستانی به خدمت گرفته شده‌اند. این بازی که برای سیستم‌عامل iOS توسط استودیوی Fntastic با قیمت ۲.۹۹ دلار عرضه شده است‌، توانسته تحسین بسیاری از منتقدان و بازیکنان را برانگیزد. این بازی که در آیفون و آی‌پد حجمی حدود ۶۶۰ مگابایت دارد، برای سیستم‌عامل ویندوز نیز از طریق استیم منتشر شده است.  داستان دارای پیامی تاثیر گذار است و طراحی‌های خاص بازی، از بزرگ‌ترین نقاط قوت Radiant One  به حساب می‌آیند.

Radiant One

Radiant One داستان کوتاه مردی را روایت می‌کند که توانایی دیدن رویای آگاهانه را دارد. رویای آگاهانه (Lucid Dream) رویایی است که در آن فرد از این واقعیت که در حال رویاپردازی است با خبر است و می‌تواند به میل خود به این رویا سر و شکل بدهد. اتفاقات بازی از جایی آغاز می‌شودکه دنیل ( شخصیت اصلی بازی) مدتی است که توانسته راز رویای آگاهانه را کشف کند و از آن استفاده کند. اما استفاده بدون حد و مرز او از این قدرت، او را در کابوسی ما بین واقعیت و رویا گیر می‌اندازد. تجربه‌ی کامل بخش داستانی بازی حدود یک ساعت زمان می‌برد که برای جلوگیری از فاش شدن پیچ و خم‌های جذاب آن به همین پیش زمینه داستانی بسنده می‌کنیم. البته این که مدت زمان بازی کوتاه است، اصلا نکته منفی محسوب نمی‌شود و به تاثیرگذاری بازی افزوده است. این بازی بدون استفاده از سکانس‌های تکراری و حل معمای‌های بی مورد، شما را در دل یک داستان سراسر هیجان قرار می‌دهد که پس از آغاز آن، تا اتمام بازی از آن دست نخواهید کشید.

این قدرت تازه به دست آمده‌ی دنیل شاید در ابتدا بسیار هیجان انگیز و لذت بخش باشد اما با گذشت زمان اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. مرز بین واقعیت و رویا برای دنیل شروع به محو شدن می‌کند و این آغاز کابوسی خاص و عجیب است. بازیکنان در بازی کنترل دنیل را در همین ابتدای مشکلات در اختیار دارند و در طول مسیر بازی باید برای یافتن راهی به واقعیت پیدا کنند. گشت و گذار در محیط‌های چشم نواز بازی برای کمک کردن به دنیل، یکی از جذاب‌ترین اتفاقت بازی است.

Radiant One

گرافیک سینمایی و سه بعدی بازی آيفون Radiant One، در نوع خود یکی از خاص‌ترین و بهترین گرافیک‌های پلتفرم موبایل محسوب می‌شود‌ و مناظر و تصاویر خاص بازی تا مدت‌ها از ذهن بازیکنان پاک نخواهد شد. طراحی‌های متنوع در سراسر بازی وجود دارند و سازندگان بازی تا آخرین لحظه بازی سطح بالای این طراحی‌ها را حفظ کرده‌اند. تنوع محیط‌هایی که اتفاقات بازی در آنها رخ می‌دهد، بسیار بالا است و به نوعی هیچ حد و مرزی ندارد. یک لحظه در خانه دنیل جلوی تلویزیون و لحظه‌ی بعد در حال پرواز میان ابر‌ها! بسیار رویایی به نظر می رسد. صداگذاری بازی نیز در سطح بسیار بالایی انجام شده و حتی در بعضی صحنه‌ها به ترسناک‌تر شدن کابوس‌ دنیل کمک بسیاری کرده است.

رویای آگاهانه، رویایی است که در آن فرد از این واقعیت که در حال رویاپردازی است با خبر است و
می‌تواند به میل خود به این رویا سر و شکل بدهد

گیم‌پلی بازی Radiant One، همان گیم‌پلی آشنای بازی‌های ماجراجویی این پلتفرم است. با لمس هر نقطه از صفحه‌ نمایش، دنیل به آنجا حرکت می‌کند و لمس اشیای موجود در محیط باعث تعامل دنیل با آنها می‌شود. سادگی گیم‌پلی بازی شاید برای برخی از بازیکنان، به منزله‌ی هیجان نداشتن بازی است و به نوعی بازی را یک داستان از پیش تعریف شده‌ی تعاملی بدانند و آن را با یک فیلم یا کتاب مقایسه کنند. اما Radiant One اصلا در این دسته قرار نمی‌گیرد و هیجان هر تصمیم در بازی بسیار خاص است و کوچک‌ترین اتفاقات در بازی باعث تغییر ریتم بازی می‌شوند.

Radiant One

Radiant One  از آن دسته بازی‌های موبایل است که پتانسیل بسیار بالایی دارد و تجربه‌ی آن برای بازیکنانی که داستان بازی برای آنها در اولویت قرار دارد، به نوعی ضروری حساب می‌شود و در پلتفرم موبایل تجربه‌ای حتی نزدیک به آن نیز وجود ندارد.

دانلود بازی آيفون Radiant One


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده