نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۸

استودیوهای مختلف به دنبال جذب کارمندان اخراجی Telltale Games

بعد از اخراج اکثر کارمندان Telltale Games، استودیوهای بازی‌سازی به فکر جذب این افراد افتاده‌اند.

طی هفته گذشته شاهد اخبار ناراحت‌کننده‌ای در مورد بعضی استودیوهای صنعت بازی بودیم. ابتدا خبر بسته شدن استودیو کپکام ونکوور (Capcom Vancouver) اعلام شد و این شعبه کپکام که مجموعه Dead Rising را در کارنامه داشت، تعطیل شد. بعد از آن هم اخبار تلخی در مورد استودیو Telltale Games به گوش رسید و مشخص شد که اکثر اعضای استودیو از کار برکنار شده‌اند.

خوشبختانه به نظر می‌رسد سایر استودیوها به دنبال جذب این افراد هستند و به همین دلیل کمپینی با هشتگ TelltaleJobs# ایجاد شده است که هدف آن کمک به کارمندان تل تیل گیمز است.

گوریلا گیمز (Guerrilla Games) یکی از بزرگ‌ترین استودیوهایی است که در حساب کاربری خود در توییتر اعلامیه‌ای در این زمینه منتشر کرده است؛ استودیویی که سری Killzone و بازی Horizon: Zero Dawn را در کارنامه دارد و چنین نوشته است:

استودیوی ما در بخش‌های مختلف نیازمند جذب افراد جدیدی است و کسانی که در اتفاقات اخیر با مشکل مواجه شده‌اند، می‌توانند با ما تماس بگیرند و اگر سوالی دارند هم به سراغ ما بیایند.

انجی اسمتز، تهیه‌کننده اجرایی گوریلا گیمز هم در توییت خود نوشته است:

قلب من همراه همه آن‌هایی است که در جریانات اخیر و تعطیل شدن استودیوها از کار برکنار شدند. ما در همه بخش‌ها به دنبال جذب استعدادهای جدید هستیم و اگر دوست دارید می‌توانید با ما در تماس باشید. گوریلا گیمز محیطی سالم و مناسب دارد و به شما در نقل مکان به اینجا کمک خواهیم کرد و دوست داریم با ما در ارتباط باشید.

شعبه سن فرانسیسکوی یوبیسافت (Ubisoft)، خالق Rocksmith و South Park: The Fractured But Whole از دیگر استودیوهای بزرگی است که توییتی در این زمینه ارسال کرده است:

اگر به دنبال استودیوی جدیدی برای کار می‌گردید، می‌توانید در جلسه‌ای که استودیو یوبیسافت سن فرانسیسکو قرار است روز دوشنبه در شهر سن رافائل برگزار کند حضور پیدا کنید و بیشتر با تیم ما آشنا شوید. شاید استودیوی ما همان‌جایی باشد که دوست دارید در آن مشغول به کار شوید.

در کنار این دو استودیو، اعضای ارشد استودیو سانتا مونیکا (SIE Santa Monica Studio) هم به فکر کارمندان تل تیل بوده‌اند. کوری بارلوگ، کارگردان جدیدترین نسخه خدای جنگ (God of War) در این مورد گفته است:

شنیدن خبر تعطیلی یک استودیوی دیگر واقعاً دردناک است. از آثار تل تیل گیمز مثل The Walking Dead و The Wolf Among Us خیلی لذت می‌بردم. استودیو سانتا مونیکا در قسمت‌های زیادی نیازمند نیروی جدید است و دوست داریم با ما در ارتباط باشید.

مت رافوس، نویسنده بازی هم توییتی در مورد اتفاقات اخیر ارسال کرده است:

به شدت از اتفاقی که برای تل تیل افتاد ناراحت شدم. آن‌ها جایگاه منحصربه‌فردی در صنعت بازی دارند و تعدادی از بهترین استعدادهای این صنعت در این استودیو حضور داشتند. کارمندان تل تیل می‌توانند با ما در تماس باشند تا در بخش‌های مختلف استودیو به ما کمک کنند.

یکی دیگر از استودیوهای زیرمجموعه سونی یعنی Bend Studio، سازنده بازی Days Gone هم به سراغ هشتگ مورد نظر رفته است و در توییتی می‌نویسد:

از شنیدن گزارش‌های مربوط به اخراج کارمندان تل تیل خیلی ناراحت شدیم و قلب ما همراه آن‌ها است. استودیوی ما در حال جذب نیروهای جدید است و می‌توانید به سراغ ما بیایید.

استودیو بلیزارد (Blizzard Entertainment)، از بزرگان صنعت بازی هم نوشته است:

از همه افرادی که تحت تأثیر این ماجرا قرار گرفتند می‌خواهیم با بخش‌های استخدامی ما در تماس باشند. سرگرمی‌هایی که شما در این سال‌ها برای ما خلق کردید فوق‌العاده بودند و از استعداد و عشق و علاقه شما برای خلق بازی‌ها خبر می‌دادند. با ما در ارتباط باشید؛ به فکر شما هستیم.

گیرباکس (Gearbox Software) هم از دیگر استودیوهای معروفی است که به فکر جذب نیروهای تل تیل افتاده است:

اخبار مرتبط با اخراج کارمندان تل تیل خیلی ناراحت‌کننده بود و از همه شما عزیزان می‌خواهیم به لیست مشاغل مورد نیاز ما نگاهی داشته باشید. شاید بتوانیم با یکدیگر همکاری کنیم.

این فقط استودیوهای بزرگ نبودند که از هشتگ TelltaleJobs# حمایت کردند و استودیوهای کوچک هم وارد ماجرا شدند؛ از جمله Harebrained Schemes، سازنده Necropolis و Shadowrun که این توییت را ارسال کرده است:

از خبر ناراحت‌کننده‌ای در مورد اخراج اعضای تل تیل مطلع شدیم. اگر به سیاتل نزدیک هستید، می‌توانید به سراغ ما بیایید و در بخش‌هایی که نیازمند آن‌ها هستیم حضور پیدا کنید. شغل‌های جدیدی هم به زودی به لیست ما اضافه می‌شوند که می‌توانید پیشاپیش مشخصات و سابقه کار خود را برای فعالیت در این مشاغل برای ما ارسال کنید.

استودیو آیرن گلکسی (Iron Galaxy) استودیوی دیگری است که درخواست استخدام این افراد را منتشر کرده است؛ استودیویی که آدام بویز بعد از جدایی از سونی به آن پیوست و در توییت خود نوشته است:

از شنیدن خبر برکنار شدن اعضای تل تیل گیمز خیلی ناراحت شدم و تعداد زیادی از دوستان من در این استودیو مشغول کار بودند. استودیوی ما در شیکاگو و اورلاندو به نیروی جدید نیاز دارد و می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

در نهایت هم استودیوی The Molasses Flood، سازنده بازی The Flame in the Flood بود که به سراغ اعضای برکنار شده تل تیل رفت:

استودیوی ما هم بعد از حادثه‌ای مشابه این شکل گرفت و درک می‌کنیم که این اتفاقات چقدر ناراحت‌کننده و سخت است. با شما همدردی می‌کنیم و اگر تمایل داشتید می‌توانید سری به سایت ما بزنید و برای شغل‌های مورد نیاز با ما همکاری کنید.

بدون شک ماجراهایی که برای استودیوهای کپکام ونکوور و تل تیل گیمز رخ داد، اتفاقاتی تلخ و دردناک بود، ولی از طرف دیگر تماشای چنین صحبت‌های دلگرم‌کننده و صمیمانه‌ای از طرف سایر استودیوها می‌تواند به ما بخش‌های زیبایی از صنعت بازی را نشان دهد که کمتر از آن خبر داریم.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده