نویسنده: حمزه سروری
// سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

مدیر اجرایی یونیتی: سخت افزارهای واقعیت مجازی هنوز مناسب بازار مصرف‌کنندگان نیستند

جان ریکیتیلو، مدیر اجرایی شرکت یونیتی می‌گوید دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هنوز نتوانسته‌اند بازار مصرف‌کنندگان را در دست بگیرند. با زومجی همراه باشید.

مدیر اجرایی شرکت یونیتی یعنی جان ریکیتیلو (John Riccitiello) ادعا دارد که دستگاه‌های واقعیت مجازی (Virtual Reality) و واقعیت افزوده (Augmented Reality) نتوانسته‌اند به خوبی خود را در اذهان مشتری‌ها جا بدهند. 

در گزارش Upload VR جان ریکیتیلو ترجیح داد نظر خود را بی‌پرده در مورد دستگاه‌های واقعیت مجازی اذعان کند. او اعلام داشت که بیشتر هدست‌های واقعیت مجازی در بازار تبدیل به ابزاری فرعی شده‌اند. مدیر اجرایی شرکت Unity افزود:

آن‌ها به اندازه‌ی کافی ارزان نیستند، به‌خوبی کار نمی‌کنند، سیستم کنترل‌شان خوب نیست، شما نمی‌توانید دست‌ها و پاهای خود را در بیشتر شرایط ببینید و از آن‌ها برای تعامل بیشتر استفاده کنید؛ همچنین محتوای چندانی هم وجود ندارد.

با وجود اینکه شنیدن چنین اظهار نظر صادقانه‌ای نیروبخش و مفید است، اما لازم به ذکر است کمپانی‌هایی مثل HTC و آکیولس که سهمی عمده در این رقابت دارند با کاهش قیمت و ویرایش‌های متناسب این دستگاه‌ها را برای مشتریان در دسترس‌تر ساخته‌اند.

ریکیتیلو باور دارد که دستگاه‌های واقعیت مجازی نتوانسته‌اند آن‌گونه که انتظار می‌رفت مشتریان را جذب کنند و بازار را در دست بگیرند. او دلیل بخشی از این اتفاق را سلطه‌ی توسعه‌دهنده‌ها و استفاده‌ی تجاری در بازار واقعیت مجازی می‌داند.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تا به امروز بیشتر برای توسعه‌دهنده‌ها عرضه شده‌اند. منظورم این است که «محتوا» را در نظر بگیرید؛ ما هنوز به اندازه‌ی کافی چیزی برای ارائه نداریم. باعث تعجب نیست که استفاده‌های تجاری بر استفاده‌ی مشتریان ارجحیت یافته است؛ چرا که ما هنوز واقعاً شاهد عرضه این دستگاه‌ها برای مشتریان نبوده‌ایم. حداقل این چیزی است که من فکر می‌کنم.


منبع Gamestura
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده