نویسنده: محمد حیدری
// جمعه, ۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۹

جزییاتی تازه از گیم پلی بازی The Lord of the Rings: Living Card Game منتشر شد

اخیرا جزییاتی تازه از ویژگی‌ها و تغییرات آینده‌ی بازی کارتی The Lord of the Rings: Living Card Game در اختیار علاقه‌مندان این ژانر قرار گرفته است.

بازی The Lord of the Rings: Living Card Game یک بازی تک‌نفره‌‌ (و در آینده، همکاری-محور) در ژانر کارت بازی است که شما را از پشت صفحه‌ی مانیتور، وارد دنیایی مملو از مبارزات مهیج و کارت‌های جادویی می‌کند. در این بازی شما با چیدن کارت‌های مختلف در کنار یکدیگر، ماموریت‌هایی را کامل می‌کنید که برخی از آنها پازل-مانند و برخی دیگر چالش-محور هستند و همگی نیز قسمتی از داستان بازی را روایت می‌کنند.

The LOTR LCG

این بازی از جهات مختلف یک اثر استاندارد کارت‌بازی است که تمامی المان‌های مهم بازی‌های هم‌سبک را در خود جای داده است. از طرف دیگر وجود کاراکترهای زیبا با صداهای دلنشین و محتوای داستانی بسیار زیرکانه و مهیج در ماموریت‌های بازی، به جذابیت هرچه بیشتر این اثر کمک بسیار بزرگی کرده است. نمای ظاهری این بازی با الهام از از کارت‌بازی سنتی کمپانی Fantasy Flight Games طراحی شده است. The Lord of the Rings: Living Card Game با استفاده از انتخاب‌های تاثیرگذار، امکان به‌روزرسانی بسیار کارآمد و تعیین‌کننده‌ی کارت‌ها و ایجاد فضایی استاندارد و باکیفیت، اثری رویایی را برای هواداران دوآتشه‌ی این ژانر مهیا کرده است. چندی پیش نسخه‌ی اولیه‌ی این بازی با تعداد زیادی ماموریت و یک کوئست قابل تکرار در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

The LOTR LCG

در طول بازی The Lord of the Rings: Living Card Game، هر ماموریت این امکان را به شما می‌دهد تا یک دسته‌ کارت ۳۰ تایی از سه قهرمان را به دست آورید. این دسته کارت‌ها همراه یک کارت مرموز و پازل ‌مانند به بازیکنان سپرده خواهند شد؛ کارتی مرموز که محتویات آن، اتفاقات پیش رو در ماموریت و چگونگی کانتر کردن (خنثی سازی حملات) دشمنان را به بازیکنان توضیح می‌دهد. از طرف دیگر، هنگامی که یک دور از بازی طی می‌شود، سائورون (Sauron) در بخش خطرسنج (Threat meter) امتیاز کسب می‌کند و زمانی که این میزان به نهایت خود برسد باعث ایجاد حوادثی همچون حمله‌ی دشمنان در مقیاس بزرگ خواهد شد؛ اتفاقاتی که ضعیف شدن شما را به همراه خواهند داشت. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که با اینکه زمان مبارزه‌های درون بازی به نسبت طولانی خواهند بود، اما شما تنها ۳۰ کارت در اختیار دارید و به‌طور همزمان باید با خطراتی همچون احتمال تمام شدن منابع دفاعی خود دست و پنجه نرم کنید.

The LOTR LCG

بازی به‌طور رضایت‌بخشی سخت است؛ به حدی سخت که لازم است ابتدا وارد ماموریت‌های ابتدایی و آسان بشوید تا بتوانید به چگونگی عملکرد ماموریت‌ها دسته کارت‌های سائورون پی ببرید. با بالاتر رفتن درجه‌ی سختی بازی، باید انتظار غافلگیری‌های خبیثانه و حوادث غیر قابل پیش‌بینی بیشتری را داشته باشید؛ موضوعی که مسلما بر میزان چالش بازی تاثیر خواهد گذاشت. در حال حاضر (و در نسخه‌ی فعلی این اثر) شما باید تنها به مبارزه با نیروهای سائورون بپردازید، اما در آینده و در حالت دو نفره‌ی همکاری-محور، امکان ملحق شدن یک یار کمکی دیگر به شما فراهم خواهد شد. به طور کلی، ساختار گیم‌پلی این بازی روی تجربه‌ی چندین و چند باره‌ی برخی ماموریت‌های خاص تاکید دارد؛ موضوعی که دلایل اصلی آن، آشنایی هرچه بهتر و کامل‌تر شما با مسیر‌ها و راهکارهای متفاوت، استفاده از کاراکتر‌های متنوع و آشنایی با دسته‌های مختلف کارت‌ها است.

The LOTR LCG

تاکید بر سناریو محور بودن این بازی، چگونگی چینش کارت‌ها را بسیار جذاب می‌کند. هر دسته‌‌ی درون بازی حول محور سه قهرمان ساخته شده است و هر کدام از این قهرمانان نیز متعلق به یک سرزمین کاملا خاص و متفاوت هستند. رنگ بنفش نشانگر همه‌کاره بودن است، رنگ سبز نشانه‌ی شفاگر بودن و امید است، رنگ آبی از شما می‌خواهد تا با استفاده از حقه‌های مختلف برای برنده شدن برنامه‌ریزی کنید و رنگ قرمز حاوی تاکتیک‌های ضربه‌ای مهلک و سریع است. فی‌الواقع رنگ قهرمانان شما بیانگر این موضوع است که کارت‌ها با چه رنگ و ترتیبی می‌توانند در مجموعه‌ی کارت‌های شما قرار بگیرند. از دسته کارت‌های جذاب این بازی می‌توان به دسته‌‌های آراگورن (Aragorn)، آرون (Arwen) و ایووین (Eowyn) اشاره کرد. زمانی که گروه‌های خودی در حال مبارزه با دشمن و کامل کردن اهداف ماموریت‌ها هستند، دسته‌های ذکرشده به قدرت‌بخشی و باف‌کردن قهرمانان خواهند پرداخت. یک دسته‌ی دیگر کارت‌ها‌ی لگولاس (Legolas) ، تام توک (Tom Took) و دوئالین (Dwalin) هستند که با استفاده از حقه‌های زیرکانه و حملات با برد بسیار به بیرون راندن و دور کردن تعداد زیادی از دشمنان کمک می‌کنند. متاسفانه آزادی‌ عمل شما در ابتدای بازی برای حمله به قلعه‌ها بسیار محدود است. کارت‌های آغازین بازی شامل حقه‌های زیرکانه و کومبوهای کارآمد نیستند و تنها تمرکز آن‌ها روی کارت‌های تک-قابلیتی و متناسب با قیمت آن‌ها است. کاملا واضح است که دست‌یابی به کومبوهای هیجان‌انگیز نیازمند گذشت زمان برای جمع آوری واحد پولی داخل بازی است.

The LOTR LCG

پک‌های ماموریت‌ها و دسته کارت‌های جدید، هر دو توسط واحد پول داخل بازی به نام والر (Valor) قابل خریداری هستند. زمانی که یک ماموریت را به پایان می‌رسانید قابلیتی را به‌دست خواهید آورد که به واسطه‌ی آن قادر به گشودن ماموریت‌های متوالی خواهید بود؛ ماموریت‌هایی که توسط والرها نیز قابل بازگشایی هستند. از دیگر عناصر قابل خریداری توسط والر می‌توان به قهرمانان اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که این روش‌ها، تنها راه‌های خرید شما در بازی نخواهند بود. در ابتدای بازی تنها از طریق Trickle قادر به دریافت والر خواهید بود. با کامل کردن ماموریت‌ها می‌توانید چند صد عدد والر به دست آورید، اما انجام این کار نیز با کارت‌های آغازین بازی بسیار دشوار خواهد بود. شما همچنین می‌توانید از طریق کامل کردن کوئست‌های روزانه چند صد عدد کارت ناقابل را به جیب بزنید. این در حالی است که  برای باز کردن یک ماموریت یا قهرمان تازه به مبلغی نزدیک به ۴۰۰۰ والر احتیاج خواهید داشت. برای رسیدن به این مقدار باید ساعت‌ها یک ماموریت را تکرار کنید تا بتوانید وارد مرحله‌ی بعدی داستان بشوید. لازم به ذکر است که اگر در انجام درست ماموریت‌ها موفق نباشید هیچ مبلغی از طرف بازی دریافت نخواهید کرد؛ به همین دلیل اگر نتوانید امکانات اولیه‌ی بازی را فراهم کنید سرعت رسیدن شما به مراحل جدید بیش از پیش پایین خواهد آمد. در نتیجه ما به همه‌ی کسانی که قصد تجربه‌ی طولانی مدت و حرفه‌ای‌تر این بازی را دارند توصیه می‌کنیم که نسخه‌ی گران‌تر بازی را خریداری کنند. ورژن استاندارد بازی The Lord of the Rings: Living Card Game با قیمت‌های ۷.۹۹، ۱۵.۹۹ و ۲۹.۹۹ دلار به بازار عرضه شده است. علاوه بر این، یک باندل تمام عیار از بازی شامل ترکیب سه باندل مختلف و تجهیزات تزیینی نیز با قیمت ۴۷.۹۹ دلار در بازار موجود است.

The Lord of the Rings: Living Card Game هم‌اکنون در مرحله‌ی Early Access قرار دارد؛ به همین دلیل مشکلاتی از قبیل باگ‌های تصویری، سرعت پردازش کند و گیر کردن بازی در این نسخه امری طبیعی محسوب می‌شود.

برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار بازی، با ما در تیم خبری زومجی همراه باشید.


منبع pcgamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده