نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۶

فیلم سینمایی Monument Valley ساخته می‌شود

یک فیلم سینمایی بر اساس بازی محبوب Monument Valley ساخته می‌شود که ترکیبی از فیلم زنده و CGI خواهد بود.

طرفداران بازی معمایی Monument Valley، ساخته‌ی استودیو Ustwo Games می‌توانند منتظر فیلم سینمایی این اثر باشند که قرار است توسط پاتریک آزبورن کارگردانی شود؛ کسی که پیش از این با انیمیشن Feast در سال ۲۰۱۴ مهارت خود را نشان داده بود و توانست جوایزی مثل اسکار انیمیشن کوتاه را برای آن به‌دست آورد و این روزها هم سرگرم کارگردانی اقتباسی از کامیک اینترنتی Nimona اثر نوئل استیونسن است.

به گزارش Deadline، فیلم Monument Valley با همکاری کمپانی پارامونت پیکچرز و Weed Road Pictures (کمپانی متعلق به آکیوا گلدزمن، کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی) تولید می‌شود و خود گلدزمن تهیه‌کنندگی آن را بر عهده خواهد داشت. هرچند تهیه‌کننده و کارگردان فیلم مشخص شده‌اند، ولی هنوز صحبتی از نویسنده آن نشده و این موضوع می‌تواند نشان دهد که فاصله زیادی با ساخته شدن فیلم داریم.

سازندگان بازی در Ustwo Games هم از ساخته شدن فیلمی بر اساس بازی خود خوشحال به نظر می‌رسند و این توییت را در صفحه توییتر خود ارسال کرده‌اند:

شایعات درست هستند و فیلم سینمایی Monument Valley در راه است! فیلمی که پاتریک آزبورن با همکاری پارامونت آن را کارگردانی می‌کند و برای دیدن آن صبر و تحمل نداریم.

بازی مانیومنت ولی در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و توانست نظر مثبت منتقدان را به‌دست آورد و در آن سال دو میلیون نسخه فروش کرد. هرچند ۹۵ درصد از افرادی که بازی را تجربه کردند، پولی بابت آن پرداخت نکردند، ولی حتی این موضوع هم باعث نشد چیزی از موفقیت‌های بازی کم شود و Ustwo Games توانست چهار برابر مبلغی را که برای بازی هزینه کرده بود به‌دست آورد. بعدها فروش بازی به مراتب بالاتر رفت و در زمان عرضه نسخه دوم در سال ۲۰۱۷ به عدد ۳۰ میلیون رسید. هر دو نسخه در فضایی سورئال و با الهام از حال و هوای آثار موریس اشر، هنرمند معروف، طراحی شده بودند که به زیر پا گذاشتن قوانین زمان و مکان در نقاشی‌های خود شهرت دارد و همین ویژگی را می‌شد در مانیومنت ولی هم دید؛ به شکلی که بازیکن باید با استفاده از تغییر زوایای دید و استفاده از حقه‌های بصری مراحل را پشت سر می‌گذاشت.

شخصیت اصلی نسخه اول فردی به نام پرنسس Ida بود و در نسخه دوم هم با زنی به نام Ro و دخترش همراه می‌شدیم که همگی شکل و شمایلی غیر واقعی و مناسب حال و هوای بازی داشتند. ولی فیلم سینمایی به صورت دیگری دنبال می‌شود و در آن شاهد ترکیبی از صحنه‌های واقعی و CGI خواهیم بود و شخصیت‌های فیلم هم افرادی با ظاهر معمولی و امروزی هستند که از دنیای ما وارد دنیای مانیومنت ولی می‌شوند.

هر دو نسخه Monument Valley جزو بازی‌های زیبای موبایلی هستند که می‌توانید روی گوشی‌های اندروید و iOS به سراغ آن‌ها بروید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده