نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۳

کلیف بلزینسکی در حال نوشتن یک کتاب است

کلیف بلزینسکی، سازنده بازی‌هایی چون Gears of War اعلام کرده که در حال نوشتن یک کتاب است. 

کلیف بلزینسکی نامی بزرگ در دنیای بازی‌های ویدیویی است. وی با خلق سری Gears of War، اصول و قواعد جدیدی در سبک شوتر سوم شخص پدید آورد. وی که ابتدا در کمپانی اپیک گیمز حضور داشت، در سال ۲۰۱۲ از این کمپانی جدا شد و در سال ۲۰۱۴ استودیو شخصی خودش را با همکاری چند نفر با نام باس کی پروداکشنز تاسیس کرد که در آن، بازی‌هایی چون LawBreakers را ساخت؛ بازی‌هایی که البته اقبال چندانی نداشتند و در نهایت کلیف بلزینسکی هم تصمیم گرفت تا استودیو جدیدش را تعطیل کند و برای مدتی از دنیای بازی‌های ویدیویی فاصله بگیرد. 

حال در جدید‌ترین اخبار منتشر‌شده، کلیف بلزینسکی اعلام کرده که در حال نوشتن یک کتاب است. در این کتاب بلزینسکی قرار است توضیحاتی در مورد بخش‌های مختلفی از زندگی‌اش به اشتراک بگذارد. برای مثال در بخشی از کتاب، وی در مورد چالش‌ها و حقایق کار در صنعت بازی‌های ویدیویی نوشته است و تجریباتی را که در اپیک گیمز یا باس کی پروداکشنز کسب کرده به اشتراک گذاشته است. وی همچنین تصویری هم از این کتاب منتشر کرده است که در این بخش شاهد ارائه اطلاعاتی از چگونگی سقوط استودیو باس کی پروداکشنز هستیم. 

کلیف بلزینسکی

البته قرار نیست کتاب جدید بلزینسکی فقط در مورد مسائل کاری باشد و برای مثال وی در بخش‌های دیگری از این کتاب به مواردی چون درگذشت پدرش، جدا شدن از همسر اولش و آشنا شدن با همسر دومش هم اشاره کرده است. بلزینسکی اعلام کرده که در این کتاب، اطلاعات دقیق‌تری از دوران فعالیتش در اپیک گیمز و نحوه جدا شدن از آن ارائه کرده و برای مثال، از این گفته که تیم سویینی، رییس اپیک گیمز، تا چه حد یک مدیر عالی و یک دوست بسیار خوب بوده است. وی همچنین به این نکته اشاره کرده که سرمایه‌گذاری‌های خارجی تا چه حد باعث شدند تا اپیک گیمز دست‌خوش تغییرات شود و شخص بلزینسکی هم در این زمان با فروش سهامش از اپیک، پول خیلی خوبی به‌دست آورد و البته به دلیل اینکه تصمیم گرفته بود از این شرکت جدا شود هم مقدار قابل‌توجهی پول به او پرداخت شد. 

در مجموع کتاب جدید بلزینسکی قرار است اطلاعات کاملی در مورد زندگی کاری و شخصی این بازیساز دوست‌داشتنی به اشتراک بگذارد. هنوز مشخص نیست که این کتاب چه زمانی منتشر خواهد شد و آیا قرار است بلزینسکی به صورت شخصی اقدام به انتشار آن کند یا اینکه برای این منظور با یک ناشر همکاری خواهد کرد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده