نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۲

بازی Detroit: Become Human قرار بود حالت Photo Mode داشته باشد

طبق اعلام دیوید کیج، بازی Detroit: Become Human قرار بود دارای حالت Photo Mode باشد که به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری این اتفاق رخ نداده است. 

یکی از بازی‌های بزرگ امسال Detroit: Become Human، جدید‌ترین ساخته دیوید کیج بود که البته پس از انتشار، واکنش‌های ضد و نقیضی را در پی داشت. این بازی جدا از تمام المان‌های داستانی خاص خود، گرافیک بسیار زیبایی هم دارد و به همین دلیل، بسیاری از طرفداران بازی خواستار این بودند که یک حالت عکس‌برداری یا همان Photo Mode که امروزه در بازی‌ها شاهد آن هستیم، در این اثر هم وجود داشته باشد تا بتوانند تصاویر دلخواه خودشان را از بازی بگیرند. 

با این حال به نظر می‌رسد که قرار نیست چنین حالتی به بازی Detroit: Become Human اضافه شود؛ چرا که در جدید‌ترین اخبار بازی و طبق اعلام دیوید کیج، کارگردان بازی، در توییتر، تیم سازنده Detroit: Become Human قصد داشت چنین حالتی را در بازی قرار بدهد اما در نهایت محدودیت‌های سخت‌افزاری اجازه این کار را نداده است. کیج در این مورد گفت:

ما قصد داشتیم حالت Photo Mode را در بازی قرار بدهیم. با این حال قدرت سخت‌افزاری لازم برای این کار را در اختیار نداشتیم؛ چرا که ما از تمام توان کنسول برای ارائه یک تجربه بصری عالی استفاده کرده بودیم و دیگر منابع اضافی برای قرار دادن حالت عکس‌برداری در بازی نداشتیم. 

در بسیاری از بازی‌های بزرگ اخیر مثل God of War ،Hellblade یا Horizon Zero Dawn شاهد حالت عکس‌برداری بودیم که این حالت به مخاطب اجازه می‌دهد تا با دستکاری مواردی چون زاویه دوربین، تصاویر دلخواهش را از بازی بگیرد و حتی در مواردی از انواع و اقسام فیلتر‌ها روی تصاویر استفاده کند. بدون شک وجود چنین ویژگی‌ای در بازی‌ای مثل Detroit: Become Human که از قضا گرافیک خیلی خوبی هم دارد، می‌توانست منجر به ثبت تصاویر بسیار زیبایی شود که با توجه به گفته‌های کارگردان بازی، این امر احتمالا هرگز محقق نخواهد شد. 

زومجی در بررسی بازی Detroit: Become Human، ساخته استودیو کوانتیک دریم، به آن نمره ۶.۵ را داد که در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از بررسی این بازی را بخوانید:

Detroit: Become Human، بازی تناقض‌ها است. اقتباسی موردانتظار از روی دموی تحسین‌شده‌ی «کارا» است، اما ظرافت‌های قصه‌گویی آن را ندارد. روی بحث‌های هیجان‌انگیزی مثل ماهیت خودآگاهی هوش مصنوعی و انسانیت و انقلاب دست می‌گذارد، اما یا در پرداختشان سطحی ظاهر می‌شود یا به دامِ دادنِ پیام‌های شبه‌روشنفکرانه و پیش‌پاافتاده می‌افتد. نیت سازنده در ترقی بازیسازی قابل‌احترام است، اما نه تنها فرمول بازیسازی کوانتیک دریم از Heavy Rain تا حالا بدون نوآوری باقی مانده، بلکه وضعیت نویسندگی کیج هم بهتر نشده است. گستردگی روایت چندشاخه‌ی بازی هم با وجود جذاب بودن، جلوی روایت داستانی منسجم را گرفته است.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده