نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۱

بازی Fallout 76 از قابلیت بازی بین پلتفرمی پشتیبانی نمی‌کند

کمپانی بتسدا از عدم پشتیبانی بازی Fallout 76 از قابلیت بازی بین پلتفرمی خبر داد که احتمالا یک سر این ماجرا به کمپانی سونی ختم می‌شود.  

بازی Fallout 76 مجموعه فال‌اوت را وارد مسیر تازه‌ای خواهد کرد، مسیری که در آن با ارائه تجربه‌ای همیشه آنلاین و متمرکز بر بخش چندنفره، بازیکنان را به همکاری یا رقابت با دیگران تشویق می‌کند. با این حال در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که پیت‌ هاینز، مدیر بازاریابی کمپانی بتسدا در توییتر اعلام کرده است که قابلیت بازی بین پلتفرمی در هیچ یک از نسخه‌های بازی Fallout 76 وجود نخواهد داشت.

تاد هاوارد، کارگردان بازی Fallout 76 پیش از این درباره قابلیت بازی بین پلتفرمی صحبت کرد و در جریان صحبت‌هایش اظهار داشت که باید کمپانی سونی را در ماجرای عدم پشتیبانی بازی‌ها از قابلیت بازی بین پلتفرمی مقصر دانست. بر خلاف هاوارد، پیت‌ هاینز در توییت اخیر خود به نام کمپانی سونی اشاره‌ای نکرد و گفت که «دلایل متعددی» برای عدم پشتیبانی بازی از قابلیت بازی بین پلتفرمی وجود دارد، ولی از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد. هاوارد همچنین در گفتگویی که در تیرماه امسال با وب‌سایت گیم‌استار داشت، گفت که کمپانی بتسدا مایل به برقراری قابلیت بازی بین پلتفرمی است، اما در حال حاضر نمی‌توان این کار را انجام داد، چرا که سونی آنقدر که همه می‌خواهند با آن‌ها همکاری نمی‌کند.

در تیرماه امسال شاون لیدن، مدیر عامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی ضمن اظهار آگاهی از بازخوردهای بازیکنان، خاطر نشان کرد که آن‌ها شرایط لازم برای برقراری قابلیت بازی بین پلتفرمی را زیر نظر دارند. ایشان در این خصوص اظهار داشت:

ما صدای طرفداران را می‌شنویم. ما برای امکان برقراری این قابلیت احتمالات زیادی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با پذیرش این قابلیت شرایطی به وجود می‌آید که تاثیرات گسترده‌ای خواهند داشت و تنها به یک بازی محدود نمی‌شود. مطمئن هستم که به راه‌حلی دست می‌یابیم که هم از نظر تجاری برای‌مان تضمین‌کننده باشد و هم مورد قبول جامعه بازیکنان‌مان باشد.

Fallout 76

کمپانی سونی تاکنون تنها مشغول صحبت کردن بوده و در سیاست‌های این کمپانی هیچ‌گونه تغییری صورت نگرفته است. بازی‌هایی نظیر بازی Rocket League و بازی Minecraft در ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ از قابلیت بازی بین پلتفرمی پشتیبانی می‌کنند، ولی این قابلیت در پلی استیشن 4 وجود ندارد. بازی The Elder Scrolls: Legends نیز که یکی از بازی‌های مورد انتظار آتی کمپانی بتسدا به حساب می‌آید، از قابلیت‌های Cross-Play و Cross-Progression پشتیبانی خواهد کرد و در این میان هنوز تکلیف نسخه پلی استیشن 4 بازی مشخص نیست.

به تازگی پیت‌ هاینز در رویداد QuakeCon در خصوص برنامه بتسدا برای انتشار بازی The Elder Scrolls: Legends برای آن دسته از پلتفرم‌هایی که از قابلیت بازی بین پلتفرمی پشتیبانی می‌کنند، صحبت کرد. نسخه‌های اندروید، iOS و کامپیوتر از قابلیت بازی بین پلتفرمی پشتیبانی می‌کنند که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در پلتفرم‌های مختلف با یکدیگر بازی کنند. این همچنین به این معنا است که پیشرفت‌ها و آیتم‌های خریداری شده در یک پلتفرم به سایر پلتفرم‌ها منتقل خواهند شد و در تمام پلتفرم‌ها در دسترس خواهند بود. کمپانی بتسدا در این زمینه کوتاه نمی‌آید، بنابراین یا کمپانی سونی باید سیاست‌هایش را تغییر دهد یا شاهد انتشار بازی The Elder Scrolls: Legends برای پلی استیشن 4 نخواهیم بود. هاینز در گفتگو با وب‌سایت گیم‌اینفورمر اذعان داشت:

ما همچنان به صحبت با تمام صاحبان پلتفرم‌هایی که با آن‌ها همکاری می‌کنیم ادامه می‌دهیم، اما این [شرایط تعیین شده] اساسا قابل مذاکره نیستند. نمی‌توانیم نسخه‌ای از بازی The Elder Scrolls: Legends را تصور کنیم که شما بتوانید به پیشرفت‌های خود در هر پلتفرم دیگری دسترسی داشته باشید، در حالی که نسخه دیگری وجود داشته باشد که شما در اکوسیستم یا پشت دیوارهای آن محبوس شده باشید. این برخلاف اهداف بازی است.

بازی Fallout 76 در تاریخ بیست‌وسوم آبان‌ماه (۱۴ نوامبر) برای پلتفرم‌های Xbox One، PS4 و PC منتشر خواهد شد و نسخه بتای محدود بازی در روز نامعلومی از ماه اکتبر (مهر-آبان) برگزار می‌شود. نسخه بتای بازی Fallout 76 ابتدا روی کنسول ایکس باکس وان عرضه می‌شود و کسانی که این بازی را روی این کنسول پیش‌خرید کرده‌اند برای تجربه‌ی بتا بازی شانس بیشتری خواهند داشت. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده