نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱

Discord فروشگاه بازی آنلاین مختص به خود را راه‌اندازی می‌کند

Discord روز به روز محبوب‌تر می‌شود و اکنون صاحبان آن به فکر راه‌اندازی یک فروشگاه بازی آنلاین به سبک استیم افتاده‌اند.

Discord آن‌طور که باید و شاید در ایران شناخته شده نیست، ولی در سراسر دنیا کاربران زیادی دارد و روز به روز هم به محبوبیت آن اضافه می‌شود. این برنامه به کاربران خود اجازه می‌دهد با یکدیگر گفتگو و چت کنند و تفاوت آن با اکثر برنامه‌های مشابه، در ساختار متفاوتش است؛ به این شکل که دیسکورد با تمرکز روی گیمرها طراحی شده و آن‌ها می‌توانند هنگام بازی کردن از راه‌های مختلف نوشتاری، صوتی یا تصویری با یکدیگر در ارتباط باشند.

اکنون در حالی که تعداد مخاطبین دیسکورد نسبت به گذشته به مراتب بالاتر رفته و به عدد ۱۵۰ میلیون کاربر رسیده، سازندگان آن به سراغ طراحی یک فروشگاه بازی اینترنتی رفته‌اند؛ چیزی مشابه استیم که سال‌ها است حرف اول و آخر را در این زمینه می‌زند.

فروشگاه بازی دیجیتال دیسکورد در حال حاضر مراحل اولیه کار خود را دنبال می‌کند و به صورت بتا در اختیار ۵۰ هزار نفر از کاربران کانادایی قرار گرفته و بعد از رفع ایرادات و بهینه‌سازی برای استفاده همه کاربران عرضه خواهد شد. فروشگاهی که قرار است بازی‌های انحصاری خود را هم داشته باشد که تحت عنوان «ابتدا روی دیسکورد» (First on Discord) شناخته می‌شوند و البته برای مدت زمان محدودی انحصاری خواهند بود، مثلاً برای ۹۰ روز. همچنین در کنار بازی‌های معمولی و پولی، بازی‌های رایگان هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

دیسکورد برای گسترش خدمات خود تنها به فکر ساخت فروشگاه نبوده و ویژگی‌های دیگری را هم به برنامه خود اضافه می‌کند. مثل قابلیتی که کاربر با استفاده از آن به برنامه اجازه می‌دهد سیستم او را اسکن کرده و لیستی از بازی‌های موجود در آن را ترتیب دهد تا او بتواند با کلیک کردن روی آن‌ها از طریق برنامه دیسکورد، وارد بازی مورد نظر شود. حتی اگر این بازی‌ها برای اجرا نیازمند یک برنامه جانبی دیگر باشند هم مشکلی پیش نخواهد آمد و دیسکورد برنامه جانبی را باز کرده و از این طریق بازی را آغاز می‌کند.

مسئولین Discord روی سهم ۳۰ درصدی از فروش هر بازی از طریق فروشگاه خود حساب کرده‌اند که رقمی مشابه Steam است. هر چند در حال حاضر فروشگاه اینترنتی Valve کمتر رقیبی در این زمینه دارد، ولی باید صبر کرد و دید که دیسکورد با کاربران فراوان خود می‌تواند تهدیدی برای استیم محسوب شود یا خیر.


منبع HardOCP
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده