نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۷

مایکروسافت شدیدا روی محتوا، جامعه و سرویس‌های ابری بازی‌ها سرمایه گذاری می‌کند

کمپانی مایکروسافت در جریان کنفرانس مالی مربوط به سه‌ماهه چهارم سال 2018 اعلام کرد که به شدت در حال سرمایه‌گذاری در همه زمینه‌های مرتبط با بازی‌ها است.

در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که ساتیا نادلا، مدیرعامل و امی هوود، مدیر مالی ارشد مایکروسافت در جریان کنفرانس مالی سه‌ماهه چهارم این کمپانی با سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران درباره شرایط فعلی کسب و کار ایکس باکس صحبت‌هایی را ارائه کردند. نادلا با تاکید بر اینکه درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت در این سال مالی برای اولین بار از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده است، گفت که این کمپانی به شدت در حال سرمایه‌گذاری در محتوا، جامعه و سرویس‌های ابری مرتبط با بازی‌ها است. ایشان در این خصوص توضیح داد:

در بخش بازی‌ها، ما در حال پیگیری فرصت‌های گسترده خود که از طریق بازی‌ها ایجاد و توزیع می‌شوند، چگونگی انجام بازی‌ها و دیده شدن آن‌ها و البته عبور درآمد بخش گیمینگ برای اولین بار از مرز ۱۰ میلیارد هستیم. ما به شدت در حال سرمایه‌گذاری روی محتوا، جامعه و سرویس‌های ابری در تمام نقاط به منظور گسترش استفاده و تعامل عمیق با بازیکنان هستیم. همچنین تلفیق اشتراک Xbox Live Game Pass و Mixer در حال به حرکت درآوردن سطوح پیشرفت و مشارکت است.

Xbox

ساتیا نادلا در ادامه درباره مواردی که اخیرا به وسیله کمپانی مایکروسافت تحصیل شده است، صحبت کرد. ایشان در این‌باره اذعان داشت:

سرویس ابری پلی‌فب باعث گسترش دید ما به منظور ساخت یک پلتفرم ابری جهانی برای صنعت بازی در موبایل، کامپیوتر و کنسول‌ها می‌شود. همچنین پنج استودیو اضافی جدید باعث تقویت توسعه محتوای انحصاری مایکروسافت به منظور پشتیبانی از سرویس‌های گیمینگ سریع الرشد کمپانی خواهد شد.

در این کنفرانس مالی امی هوود صحبت‌هایی را درباره چشم‌انداز صنعت بازی‌ها در سه‌ماهه مالی جاری (بین یکم جولای تا سی سپتامبر سال ۲۰۱۹) ارائه کرد. ایشان همچنین به این موضوع اشاره کرد که کمپانی مایکروسافت انتظار رشد درآمدی در حدود ۱۵ درصد را دارد. هوود در این‌باره گفت:

در بخش بازی‌ها انتظار داریم که با مشارکت ادامه‌دار کاربران در پلتفرم‌هایمان شاهد افزایش درآمدی در حدود ۱۵ درصد باشیم. همچنین نرخ رشد نرم‌افزارها و خدمات به دلیل انتشار یک اثر قدرتمند Third-Party در سال قبل تعدیل خواهد شد.

شما می‌توانید با مطالعه «گزارش مالی مربوط به سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۸ مایکروسافت» اطلاعات بیشتری از وضعیت فعلی این کمپانی به دست آورید و نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده