// پنجشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵

اینتل برخی مشخصات یک پردازنده معرفی نشده را فاش کرد

در نمایشگاه کامپیوتکس 2018، برخی مشخصات پردازنده‌ی ۲۸ هسته‌ای معرفی نشده‌ی اینتل فاش شد.

مدتی است که با معرفی پردازنده‌ی 8086K به عنوان یک محصول برای یادبود چهلمین سالگرد عرضه‌ی پردازنده‌ی قدیمی 8086 و رکوردشکنی ۵ گیگاهرتزی این پردازنده‌ی تولید محدود، شرکت اینتل در صدر تمامی اخبار مربوط به سخت‌افزار بوده است. حال به نظر می‌رسد که این شرکت تولید یک پردازنده‌ی قوی ۵ گیگاهرتزی دیگر را در دست کار دارد که می‌تواند یک محصول قوی و خاص باشد.

معاون ارشد کمپانی اینتل در یک سخنرانی در نمایشگاه کامپیوتکس 2018 اطلاعات کمی در مورد این پردازنده‌ی معرفی‌نشده منتشر کرد و توضیح داد که این محصول یک پردازنده‌ی ۲۸ هسته‌ای با توانایی پشتیبانی از سرعت ۵ گیگاهرتز است. در حقیقت این محصول توانسته در نرم‌افزار Cinebench R15 به رکورد‌های جدیدی دست پیدا کند و در لیست امتیازات عدد ۷۳۳۴ را برای بنچمارک چند هسته‌ای کسب کند. این رقم نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که این محصول جدید توانسته هر دو پردازنده‌ی قدرتمند Threadripper 1950X و i9-7980XE را پشت سر بگذارد. سایر اطلاعات مربوط به معماری ساخت و دیگر مسائل هنوز مشخص نشده است.

با اینکه هنوز قیمت‌گذاری این محصول انجام نشده است، احتمالا می‌توان گفت که پردازنده‌ی یاد شده یک محصول گران قیمت خواهد بود. این درحالی است که شرکت AMD در حال توسعه خط تولید و عرضه‌ی نسل دوم پردازنده‌های Ryzen و Threadripper خودش است. 

در کنار این موضوع باید به یاد داشته باشیم که پردازنده‌ی اینتل i9-7980XE با ۱۸ هسته‌ی پردازشی با برچسب قیمت ۱۹۹۹ دلار هم‌اکنون به فروش می‌رسد؛ پس جای تعجب نیست که پردازنده‌ی ۲۸ هسته‌ای یاد شده قیمتی فضایی داشته باشد. 

معاون ارشد اینتل در سخنرانی‌های خود عنوان کرد که این پردازنده‌ی غول پیکر ممکن است تا قبل از پایان سال جاری رسما رونمایی شود.


منبع neowin.net
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده