نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۳

فیلم جوکر با بازی واکین فینیکس همچنان در دست ساخت است

با اعلام ساخت فیلم مستقل دیگری بر اساس شخصیت جوکر با نقش‌آفرینی جرد لتو، احتمال می‌رفت که ساخت نسخهٔ واکین فینیکس لغو شده باشد که گویا این طور نیست.

دیروز بود که در خبری خواندیم فیلم مستقل دیگری بر اساس شخصیت جوکر در دست ساخت است. طبق خبری که سایت وِرایتی منتشر کرده بود، نسخهٔ دیگر فیلم Joker این مرتبه قرار است با بازی جرد لتو ساخته شود و در حال حاضر این فیلم مراحل اولیه تولید را سپری می‌کند و کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) به دنبال استخدام نویسنده و کارگردان برای این پروژه است. فیلم جدید شخصیت جوکر احتمالا با فیلم Suicide Squad 2 (جوخه انتحار ۲)، فیلم جوکر و هارلی کوئین (Joker/Harley Quinn) و فیلم Harley Quinn (هارلی کوئین) ارتباط داستانی خواهد داشت و احتمالاً این فیلم‌ها پیش‌زمینهٔ داستانی این فیلم خواهند بود. اما اعلام این خبر به معنای لغو ساخت فیلم جوکر با نقش‌آفرینی واکین فینیکس است؟ البته که نه. اینکه کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفته است دو فیلم از شخصیت جوکر، با دو بازیگر متفاوت و در دو بازهٔ زمانی متفاوت بسازد، جای سؤال بسیار دارد، اما باید گفت که به نظر می‌رسد در هر صورت هر دو فیلم ساخته خواهند شد؛ یکی در دل دنیای سینمایی دی سی جریان خواهد داشت و دیگری در فضایی کاملاً متفاوت.

طبق گزارش سایت دِدلاین، نسخهٔ جوکر تاد فیلیپس همچنان در حال ساخت است و این پروژه نه لغو و نه متوقف شده است. تاد فیلیپس و مارتین اسکورسیزی تصمیم به ساخت فیلمی مستقل از شخصیت محبوب جوکر دارند و می‌خواهند این آنتاگونیست دوست‌داشتنی را از زیر سایهٔ بتمن خارج کنند؛ این فیلم بدون عنوان قرار است به ریشهٔ شخصیت جوکر بپردازد. این فیلم جدا از دنیای سینمایی دی‌ سی خواهد بود و ارتباطی با دیگر ساخته‌های دی‌ سی نخواهد داشت که با توجه به وضعیت کنونی فیلم‌های این استودیو، بهترین خبر ممکن است. گفته می‌شود که فیلم شخصیت جوکر قرار است یک فیلم جنایی خشن و غیرمنتظره باشد که اتفاقات آن در اوایل دههٔ ۸۰ میلادی در شهر گاتهام جریان خواهد داشت و این فیلم مشابه دیگر فیلم‌های دی‌ سی نخواهد بود و بیشتر به فیلم‌های مارتین اسکورسیزی، همچون فیلم Taxi Driver (راننده تاکسی)، شباهت خواهد داشت.

اینکه کمپانی برادران وارنر از ساخت دو فیلم از یک شخصیت و با تیم بازیگری و سازندگان متفاوت، چه هدفی دارد، ما نیز نمی‌دانیم؛ یکی در دههٔ ۸۰ روایت خواهد شد و یکی در زمان حال. در حال حاضر جزئيات زیادی از فیلم تاد فیلیپس به بیرون درز نکرده است و خبرهای مربوط به این فیلم می‌تواند کمی گرهٔ این ماجرا را باز کند. نظر شما در مورد ساخت دو فیلم متفاوت از شخصیت محبوب جوکر چیست؟


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده