// چهار شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

بهترین بازی‌های سرویس Xbox Game Pass

اگر از کاربران کنسول ایکس‌باکس وان هستید و از خرید سرویس Xbox Game Pass مطمئن نیستید در ادامه شاید فهرست‌ بهترین بازی‌‌های آن بتواند نظر شما را تغییر دهد.

Xbox Game Pass  یک سرویس اشتراکی مخصوص دارندگان کنسول ایکس باکس وان است. در حالی که سازندگان آن را به شبکه نتفلیکس برای گیمر‌ها تشبیه کرده‌اند،‌ بازیکنان با پرداخت هزینه ماهیانه می‌توانند به بازی‌های رایگان دست پیدا کنند و آنها را تجربه کنند. سرویس یاد شده در ژوئن ۲۰۱۷ در دسترس قرار گرفت و دارندگان سرویس Xbox Live Gold نیز توانستند پیش از موعد از آن استفاده کنند.

بازی‌های زیادی با سبک‌های مختلف در این سرویس در دسترس هستند که کاربران می‌توانند به طور ماهیانه با پرداخت ۹.۹۹ دلار به تجربه آنها بپردازند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا بهترین بازی‌های این سرویس را مرور کنیم. توجه داشته باشید که اخیرا بازی‌هایی چون State of Decay 2 یا Sea of Thieves هم پس از انتشار بلافاصله روی گیم پس در دسترس قرار گرفته‌اند که در این مقاله، ما از آن‌ها صرف‌نظر کرده و بیش‌تر روی بازی‌های قدیمی‌تر تمرکز کردیم:

 The Gears of War Saga

سری The Gears of War

در دسامبر ۲۰۱۷ میلادی، پس از انتشار بازی Gears of War 4،  تمامی نسخه‌های این سری بازی شوتر و سوم شخص در سرویس Xbox Game Pass در دسترس کاربران قرار گرفتند. از نسخه‌های این مجموعه می‌توان به بازی Gears of War اشاره کرد که یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های این مجموعه به شمار می‌رود، اما می‌توان آن را یکی از قوی‌ترین گیرز آف وار‌ها دانست. دنباله این بازی یعنی Gears of War 2 هم در فهرست بازی‌های ایکس‌باکس گیم‌پس دیده می‌شود و در کنار آن‌ها، بازی Gears of War 3 با داستان جذابش هم به چشم می‌خورد. در آن سو کاربران می‌توانند بازی Gears of War 4، ساخته استودیو کوآلیشن و همچنین Gears of War: Judgement را هم از طریق این سرویس دانلود و تجربه کنند که این، فرصتی عالی برای تجربه نسخه‌های مختلف این مجموعه با قیمت پایین است. 

Sunset Overdrive

بازی Sunset Overdrive

آیا Sunset Overdrive، ساخته انحصاری استودیو اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) را به یاد دارید؟ بازی Sunset Overdrive با اینکه توانست نقد‌های بسیاری خوبی را به خود اختصاص دهد اما متاسفانه در آن سو فروش بسیار کمی داشت. یکی از دلایل فروش کم این محصول را می‌توان عرضه تقریبا همزمان بازی‌های GTA V و The Master Chief Collection دانست که باعث شدند این بازی، آنطور که باید و شاید به چشم نیاید. با این حال موقعیتی برای کاربران مهیا شده است تا بتوانند از این اثر کم‌تر دیده شده لذت ببرند و یک تجربه عالی از این بازی جهان‌باز داشته باشند.

گفتنی است که استودیو اینسامنیاک از المان‌ها و مکانیک‌های پویایی در دنیای جهان باز Sunset Overdrive استفاده کرده است که تجربه آن می‌تواند شما را برای بازی بعدی این استودیو یعنی Spider Man آماده کند. جلوه‌های گرافیکی بازی به قدری زیبا طراحی شده‌اند که بعضی اوقات شما را به یاد مجله‌های کمیک می‌اندازند. اگر هم قصد ندارید که ماموریت‌های بازی را پشت سر هم به اتمام برسانید و از داستان انتهای بازی با خبر شوید، می‌توانید با بازی کردن حالت‌های معمولی، صرفا تجربه‌ای مفرح از آن داشته باشید. 

Bioshock Trilogy

بازی  BioShock: The Collection

همه ما از شاهکار بودن سری بازی‌های بایوشاک مطلع هستیم اما هنوز هم بازی کردن تمامی نسخه‌های آن پشت‌سر‌هم لذت خاصی دارد. سرویس Xbox Game Pass این موقعیت را برای کاربران فراهم کرده است و بازیکنان می‌توانند با دانلود مجموعه BioShock: The Collection، بازی‌های Bioshock، Bioshock 2 و ‌‌Bioshock Infinite را باری دیگر انجام دهند و یک ماراتون لذت‌بخش از این مجموعه داشته باشند.

اگر بحث «کدام یکی از نسخه‌های بایوشاک بهتر است؟» را کنار بگذاریم، انجام هر یک از نسخه‌های Bioshock می‌تواند چه از حیث داستان و چه گیم‌پلی، لذت‌بخش باشد. کالکشن بایوشاک در سال ۲۰۱۶ میلادی به دست توسعه دهنده و ناشر آن یعنی 2K منتشر شد و برای کاربران ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و  پی‌سی در دسترس قرار گرفت.

Dead Rising  3

بازی Dead Rising  3

در حالی که می‌توان نسخه سوم دِد رایزینگ را از بازی Dead Rising 4 قوی‌تر دانست اما وقتی آن را با نسخه‌های پیشین مقایسه کنیم شاهد عملکرد ضعیفی از آن خواهیم بود. با این حال هنوز هم بازی Dead Rising 3 می‌تواند انتخابی خوبی برای دوست‌داران زامبی باشد که قصد دارند در دنیایی بزرگ به کشتن آنها بپردازندالبته داستان بازی از آنجا که یک روایت ساده و حتی فراموش‌شدنی دارد، برای کاربرانی که انتظار یک داستان هیجان‌انگیز را دارند، پیشنهاد نمی‌شود اما در آن سو این بازی با داشتن سلاح‌های متنوع، صد نوع زامبی و صحنه‌های هیجان‌انگیز، سرگرم‌کننده است.

Dead Rising 3 یک بازی اکشن و ماجراجویی است که در استودیو ونکور کپکام توسعه یافته است و پس از معرفی آن در جریان نمایشگاه E3 2013، در سال ۲۰۱۴ به طور انحصاری برای کاربران ایکس‌باکس وان در دسترس قرار گرفت.

Halo 5: Gaurdians

بازی Halo 5: Guardians

پس از معرفی بازی Halo 5: Guardians برای ایکس‌باکس وان بسیاری از طرفداران منتظر بودند که یکی از جدیدترین نسخه‌های بازی محبوب آنها برای کنسول‌های نسل هشتم عرضه شود. اما پس از انتشار، بازی Halo 5 نتوانست آرزوی طرفداران این سری را برآورده کند و با اینکه میانگین نمرات آن در سایت متاکریتیک ۸۴ شد اما برخی از طرفداران این سری از آن به عنوان یکی از ضعیف‌ترین نسخه‌ها در سری Halo یاد کردند. اما هنوز هم اگر طرفدار این سری یا بازی‌های شوتر هستید، این اثر ارزش تجربه کردن را دارد. 

بخش کمپین این بازی تا چهار بازیکن را به طور همزمان پشتیبانی می‌کند و کاربران به واسطه بخش همکاری چندنفره می‌توانند آن را با دوستانشان تجربه کنند. البته شاید تجربه کمپین این بازی به طور تک‌نفره تا حدودی برای شما خسته کننده به نظر برسد از این رو تجربه آن با بازیکنان دیگه پیشنهاد می‌شود. هم‌اکنون به‌لطف بازیکنان حرفه‌ای این اثر، سرور‌های آن همیشه شلوغ هستند و تجربه بخش چندنفره بازی لذت‌بخش است. در مورد سرور‌های بازی هم باید گفت که نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارند ولی باز با این حال هیلو 5 بیشتر برای طرفداران این سری پیشنهاد می‌شود و اگر صرفا قصد دارید که یک بازی اول شخص شوتر تجربه کنید شاید گزینه‌های بهتری هم در این مقاله یافت شود.

DmC Devil May Cry: Definitinve Edition

بازی DmC Devil May Cry: Definitive Edition

شاید یک اثر بازسازی شده نتواند شما را برای خریداری کردن سرویس ایکس‌باکس گیم پس ترغیب کند اما این موضوع برای بازی DmC Devil May Cry: Definitive Edition صدق نمی‌کند. کمپانی کپکام با نسخه دفنیتیو ادیشن بازی دویل می کرای توانست آرزوی طرفداران را برآورده کند و موهای سفید دانته را به وی برگرداند. اما اگر باز این دلیل مناسبی برای تجربه این بازی روی Xbox Game Pass نیست شاید در ادامه ویژگی‌های دیگر بتواند نظر شما را تغییر دهد.

مبارزات سریع وجلوه‌های گرافیکی بهبود یافته در کنار داستان غیر‌قابل پیش‌بینی می‌تواند شما را ساعت‌ها روی صندلی‌تان میخ‌کوب کند. اما در کنار تمامی این المان‌ها، مبارزات نفس‌گیر این بازی نسبت به گذشته جذاب‌تر شده استDMC Devil May Cry یک بازی اکشن ماجراجویی و هک‌اند‌اسلش است که در سال ۲۰۱۳ میلادی برای کنسول‌های نسل هفتم و پی سی منتشر شد.

Mad Max

بازی Mad Max

Mad Max یک بازی جهان‌باز، ساخته استودیو اولانچ است که آن‌ها را با سری Just Cause هم می‌شناسیم. با اینکه در Mad Max خبری از اکشن‌های دیوانه‌وار سری Just Cause نیست، اما این بازی هم که در محیطی آخرالزمانی و بیایانی جریان دارد، تجربه سرگرم‌کننده‌ای است. روند بازی همانند آثار مشابه در دنیایی جهان باز اتفاق می‌افتد که کاربران در آن به انجام ماموریت‌های مختلف مشغول می‌شوند و با اینکه بازی مشکلاتی دارد، اما کماکان هم می‌توان از بازی کردن آن لذت برد. 

دنیای این بازی همانند فیلم Mad Max از فراز و نشیب‌های زیادی برخوردار است و شاید این موضوع برای برخی از کاربران آزاردهنده به نظر برسد، اما در آن سو سیستم مبارزات آن می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. البته شاید بازی در محیط‌های یکنواخت بیابانی برایتان کسل‌‌کننده شود اما سازندگان با اعمال ویژگی‌هایی همچون طوفان‌ها، راهزنان و خطرات غیرقابل پیش‌بینی توانسته‌اند تنوع قابل قبولی در جهان بازی ارائه کنند.

Halo Wars 2

بازی Halo Wars 2

جدیدترین نسخه از بازی استراتژی همزمان کمپانی مایکروسافت یعنی Halo Wars 2 سال گذشته منتشر شد و حال کاربران می‌توانند نسخه دیجیتالی آن را از طریق سرویس Xbox Game Pass دانلود کنند و مدت‌ها به تجربه این بازی روی ایکس باکس وان بپردازند.

در مقایسه با بازی‌های استراتژی مشابه، هیلو وارز 2 را می‌توان یکی از راحت‌ترین بازی‌های این سبک دانست که کنترل‌های نسبتا ساده‌ای دارد. البته هنوز هم بازی کردن یک اثر استراتژیک با کنترلر چندان راحت نیست و تجربه طولانی مدت آن می‌تواند دست‌های شما را خسته کند. بخش چند نفره این بازی را هم می‌توان یکی از جذاب‌ترین حالت‌های آن دانست اما هوش مصنوعی بازی هم به‌قدری خوب است که حتی اگر به Xbox Live هم دسترسی نداشتید، AI بازی می‌تواند یک حریف بسیار قوی برای شما محسوب شود.

terria

بازی Terraria

در حال حاضر بازی Minecraft در فهرست بازی‌های ایکس‌باکس گیم‌پس یافت نمی‌شود اما در آن سو اثری همانند Terraria می‌تواند تجربه‌ مشابه‌ای را برای طرفداران این سبک به ارمغان بیاورد. تراریا یک بازی ۱۶ بیتی و پلتفرمر با المان‌های حالت بقا و ساخت و ساز است که حتی یک سری المان‌های نقش آفرینی هم در آن دیده می‌شوند. 

محتویات زیادی در تراریا گنجانده شده است که طرفداران بازی‌های مستقل را جذب می‌کند. با کندن حفره سفر خود را در دل زمین شروع کنید و با جمع‌آوری آیتم‌ها به ساخت قلعه بپردازید تا بتوانید برای مقابله با باس‌های آن خود را قوی کنید. بازیکنان به واسطه بخش همکاری چند نفره آنلاین می‌توانند تا سقف ۸ کاربر به تجربه این بازی بپردازند. از آنجا که بازی دارای بخش Co-op است تجربه چندنفره آن خالی از لطف نیست. پس با پیشنهاد کردن سرویس Xbox Game Pass به دوستانتان، می‌توانید بازی Terraria را در کنار هم تجربه کنید.

Fable 3

بازی Fable 3

شایعات ساخت نسخه جدید بازی Fable هنوز ادامه دارد اما در حال حاضر نزدیکترین راه برای تجربه Fable روی ایکس‌باکس وان گزینه Fable 3 از طریق سیستم GamePass و Backward Compatibility است. اگر بازی فیبل را تجربه کرده باشید می‌دانید که این مجموعه ارزش تجربه دوباره را دارد و اگر آن را انجام نداده‌اید لااقل از صحبت‌های پیرامون آن با خبر هستید. از این رو با این سرویس می‌توانید طمع یک اثر ارزشمند را بچشید.

صحنه‌های سینمایی جذاب، سیستم پیشرفت سرگرم‌کننده و یک روند جذاب از دیگر ویژگی‌های برتر فیبل است که این ساخته استودیو لاین‌هد را به تجربه‌ای ارزشمند تبدیل می‌کنند. پس حداقل تا زمانی که نسخه جدیدی از این مجموعه معرفی نشده است، می‌توانید خودتان را با این بازی سرگرم کنید. 

 Metro: Last Light Redux

بازی Metro: Last Light Redux

Metro: Last Light دومین نسخه از سری بازی‌های مترو است که در از طریق سرویس ایکس‌باکس گیم پس در دسترس قرار دارد و حال که علاقه‌مندان چشم‌انتظار نسخه بعدی این مجموعه یعنی Exodus هستند، تجربه آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. 

از آنجا که مهمات نقش مهمی را در این بازی ایفا می‌کنند، باید در استفاده از آن‌ها دقت زیادی به‌خرج بدهید. برخی مهمات بازی به قدری با ارزش هستند که با فروختن آنها در فروشگاه‌های زیرزمینی مسکو می‌توانید به آیتم‌های دیگری دست پیدا کنید. موجودات وحشتناکی که از انفجار نیرو‌های هسته‌ای به‌وجود آمده‌اند در این بازی با شما دوستانه برخورد نخواهند کرد. اتمسفر و داستان بازی به اندازه‌ای گیرا است که پس از رها کردن آن، انرژی و فضای بازی تا مدت‌ها در ذهن شما باقی می‌ماند تا باری دیگر شما را به سمت خودش جذب کند. مترو لست لایت یکی از آثاری است که تجربه آن از طریق Xbox GamePass پیشنهاد می‌شود.

Braid

بازی Braid

بازی کلاسیک و مستقل جاناتان بلو (Jonathan Blow) یعنی Braid امسال جشن ۱۰ سالگی خود را برگزار کرد و با اینکه چندین سال از عمر این بازی می‌گذرد هنوز گیم‌پلی آن با المان‌های غافل‌گیر کننده می‌تواند یک تجربه تازه و منحصر‌به‌فرد را برای کاربران به همراه داشته باشد.

در حالی که بازی برِید مکانیزم‌های ساده‌ای دارد، اما استاد شدن در آن می‌تواند حتی ماه‌ها وقت شما را بگیرد. معما‌های بازی به قدری به طور استادانه طراحی شده است که حتی بازیکنان کارکشته این سری را نیز دقایقی به فکر فرو می‌برد. حل کردن معما‌ها نه تنها برای کاربران جدید این سری بلکه برای بازیکنانی که بازی را چندین بار تمام کرده‌اند، لذت بخش خواهد بود. علاوه بر آن، فضایی که این بازی از هارد کنسول شما اشغال می‌کند بسیار ناچیز است و می‌توانید برای همیشه آن را در فهرست خود نگه دارید تا در صورتی که دلتان برای بازی تنگ شد بلافاصله آن را اجرا کنید.

saints row

بازی Saints Row 4: Re-Elected به همراه بسته الحاقی Gat out of Hell

اگر دوست دارید که رئیس جمهور کشوری را در حالی ببینید که به یک ابر قهرمان تبدیل می‌شود تا بتواند کشور خود را از دست بیگانگان فضایی نجات دهد، بازی Saints Row 4: Re-Elected می‌تواند آرزوی شما را برآورده کند. در ۳۰ دقیقه اولیه بازی Saints Row 4 شما با محتویات و اتفاقات عجیبی روبرو می‌شوید که شاید هضم کردن آن‌ها دشوار باشد. در کل وجود ایستراگ‌های مختلف که به محتویات محبوبی اشاره دارند، یکی از ویژگی‌های جالب بازی است. 

بسته الحاقی این بازی یعنی Get Out of Hell که به طور مجزا منتشر شده است، شما را با اتفاق‌هایی حتی عجیب‌تر از بازی اصلی رو‌به‌رو می‌کند. در کنار بخش اصلی داستان، ماموریت‌های فرعی مختلفی هم در این بازی در دسترس هستند که همه این ویژگی‌ها در ترکیب باهم، یک تجربه جهان‌باز سرگرم‌کننده را ارائه می‌دهند. 

Banjo-Kazooie

بازی Banjo-Kazooie

یکی از محبوب‌ترین آثار استودیو ریر (Rare) پس از Perfect Dark Zero، بازی Banjo Kazooie است که کاربران را در نقش یک خرس و پرنده رها می‌کند. استودیو ریر با توسعه این بازی توانست یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمر را به دست گیمر‌ها برساند؛ طوری که در آن زمان این بازی با سری ماریو رقابت می‌کرد.

متاسفانه نسخه‌های بعدی این بازی موفق ظاهر نشدند و حتی سازندگان با انتشار بازی مسابقه‌ای از این سری قصد داشتند با بازی‌های مشابه همچون Mario Cart یا Crash Team Racing به رقابت بپردازند که موفق نبودند. با این حال امروزه از سری بانجو کازوئی به عنوان یکی از بهترین پلتفرمر‌های سه‌بعدی یاد می‌شود. چندی پیش بازی Yooka-Laylee هم در استودیو پلی‌تونیک توسعه یافت و از آنجا که بازی از سری Banjo-Kazooie الهام گرفته بود، کاربران توانستند تجربه مشابه‌ای را از آن داشته باشند. چندی پیش هم با انتشار Crash Bandicoot N.Sane Trilogy شاهد موفقیت بازی‌های هم‌سبک بودیم پس از این رو امیدوار هستیم که در‌آینده استودیو ریر تصمیم بگیرد مجموعه Banjo-Kazooie را ریمستر کند. 

 نظرات خود را در مورد بازی‌های معرفی شده برای سرویس Xbox Game Pass با زومجی در میان بگذارید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده