// شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۵

نگاهی به دستاوردهای سرویس Xbox Games Pass در اولین سالگرد آن

از زمان عرضه‌ی سرویس Xbox Games Pass توسط مایکروسافت، نزدیک به یک سال می‌گذرد و حالا وقت نگاه انداختن به موفقیت‌هایی است که سرویس کم‌هزینه‌ی ایکس‌باکس، در این مدت موفق به کسب کردن‌شان شده است.

اشلی اسپایکر می‌گوید Xbox Game Pass به شکلی واضح باعث افزایش زمان وقت گذاشتن مخاطبانِ ایکس‌باکس برای تجربه‌ی بازی‌ها شده است

با گذرِ زمانی تقریبا یک‌ساله از تاریخ راه‌اندازی Xbox Game Pass یا همان سرویس جذابی که به گیمرها اجازه‌ی تجربه‌ی تعداد زیادی از محصولات دنیای بازی‌های ویدیویی و تک‌تک انحصاری‌های کمپانی مایکروسافت با پرداخت مبلغ ثابت ۱۰ دلار در هر ماه را می‌دهد، اشلی اسپایکر، رییس تیم مهندسی سرویس Xbox Game Pass به صحبت درباره‌ی دستاوردهای آن تا به امروز، پرداخته است. طبق گفته‌های او، تقاضای بالای انجام‌شده برای عضویت در این سرویس توسط کاربران، مایکروسافت را به سمت و سوی توسعه‌ی ۴۰ مرکز تجارت در سرتاسر دنیا سوق داده است و از نظر مالی، دارد سودآوری‌های بالایی را تقدیم آن‌ها می‌کند. بخش زیادی از این اتفاقات مثبت، برآمده از تصمیم فیل اسپنسر هستند که مطابق آن، مایکروسافت انحصاری‌هایش را فارغ از عرضه‌ی جهانی‌شان، بدون هزینه‌ی اضافه تحویل دارندگان Xbox Game Pass نیز می‌دهد و مثلا آثاری همچون Sea of Thieves یا State of Decay 2، در همان روز منتشر شدن‌شان به این شکل نیز قابل دریافت بوده‌اند؛ ساخته‌هایی که به ترتیب در همان روزهای آغازین عرضه‌ی خود، موفق به جذب دو میلیون و یک میلیون بازیکن از سرتاسر جهان شده‌اند و سازندگان آن‌ها یقینا، حجم قابل توجهی از مخاطبان‌شان را وام‌دار دسترسی دارندگان سرویس Xbox Game Pass به این محصولات هستند. همه‌ی این‌ها، باعث می‌شوند که اشلی اسپایکر بگوید Xbox Game Pass، به شکلی واضح باعث افزایش زمان وقت گذاشتن مخاطبانِ ایکس باکس روی بازی‌ها شده است و به همین سبب، فرصت‌های بیشتری را چه برای گیمرها و چه برای بازی‌سازان، فراهم می‌کند.

Xbox Games Pass

افزون بر تمامی موارد بیان‌شده، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این سرویس موفق به احیای جامعه‌ی مخاطبان مجموعه‌ها و ژانرهایی شده است که بعضا در سال‌های اخیر، فراموش‌شده به نظر می‌رسیدند و در کنار آن، فرصت‌های بزرگ‌تر و بهتری را به سازندگان برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان‌شان می‌بخشد. اشلی اسپایکر، صحبت‌هایش درباره‌ی سرویس مورد بحث را این‌طور ادامه می‌دهد:

دسته‌ای از جامعه‌ی مخاطبان، غالبا مدام به سراغ تجربه‌ی ساخته‌های بزرگ عرضه‌شده در بازار می‌روند؛ به آن دلیل که پیش‌تر و با کمک جست‌وجو مابین همه‌ی بازی‌های موجود در Xbox Game Pass، شانس شناخت مجموعه‌ها، ژانرها و محتواهایی را پیدا کرده‌اند که بدون این سرویس، شاید هرگز موفق به شناسایی آن‌ها نمی‌شدند.

در پایان، این گزارش با اشاره به چیزی جز آنکه ایکس باکس گیم پس همچنان قصد ادامه‌ی حرکتش در همین مسیر فعلی را دارد به پایان نمی‌رسد. خبری از آمارهای دقیق و اعداد مشخص نیست و همه‌چیز، به صحبت‌های توصیفی اشلی اسپایکر خلاصه شده است. در هر حالت، حداقل برای گیمرها، این سرویس بدون هیچ شک و شبهه‌ای مقرون به صرفه و ارزشمند جلوه می‌کند و دوست‌داران ایکس‌باکس امیدوارند مایکروسافت با ساخت و عرضه‌ی انحصاری‌هایی دوست‌داشتنی‌تر و بزرگ‌تر، ارزش آن را بیش از پیش نیز ارتقا دهد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده