نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹

پرفروش ترین فیلم‌های تاریخ سینمای آمریکا

در این مقاله به معرفی ۲۵ فیلم پرفروش‌ تاریخ سینمایی آمریکا می‌پردازیم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

اکران فیلم‌های تابستان سال ۲۰۱۸ مدتی می‌شود که آغاز شده است و با وجود فیلم‌هایی از مجموعه‌هایی چون دنیای سینمایی مارول، جنگ ستارگان و دنیای ژوراسیک، انتظار می‌رود که در تابستان امسال شاهد شکستن رکوردهای جدیدی در گیشه آمریکای شمالی و جهانی باشیم. اکران فیلم Avengers: Infinity War (اونجرز: جنگ بی نهایت)، فیلم Deadpool 2 (ددپول ۲) و فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان) مدتی می‌شود که آغاز شده است. در طول تابستان امسال فیلم‌های دیگری چون فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom (دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده)، انیمیشن Incredibles 2 (شگفت انگیزان ۲) و فیلم Mission Impossible: Fallout (ماموریت غیر ممکن: فال اوت) روی پرده‌های سینما خواهند رفت و انتظار می‌رود که این فیلم‌ها، به پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ یا حتی تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شوند. بدون در نظر گرفتن عملکرد فیلم‌هایی چون فیلم Avengers: Infinity War و فیلم Deadpool 2، در این مقاله به معرفی ۲۵ فیلم پرفروش‌ تاریخ سینمای آمریکا می‌پردازیم.

The Hunger Games

۲۵. فیلم The Hunger Games

فیلم The Hunger Games (عطش مبارزه) به کارگردانی گری راس و با بازی جنیفر لارنس، جاش هاچرسون، وودی هرلسون، لیام همسورث و الیزابت بنکس، در مارس ۲۰۱۲ با افتتاحیه ۱۵۲.۶ میلیون دلار روی پرده‌های سینما رفت. این فیلم که تنها با بودجه‌ای معادل ۷۸ میلیون دلار تولید و با واکنش مثبت منتقدان مواجه شده بود، در نهایت موفق شد کمی بیش از ۴۰۸ میلیون دلار در گیشه فروش کند. همچنین این فیلم بیش از ۶۸۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است. 

Captain America: Civil War

۲۴. فیلم Captain America: Civil War

فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) به کارگردانی جو و آنتونی روسو و با بازی کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور، اسکارلت جوهانسون، چادویک بوزمن و سباستین استن، در می ۲۰۱۶ اکران خود را با افتتاحیه ۱۷۹.۲ آغاز کرد. این فیلم در مجموع موفق شد کمی بیش از ۴۰۸ میلیون دلار فروش کند تا بالاتر از فیلم The Hunger Games در این رتبه قرار بگیرد. بودجه ساخت این فیلم که با واکنش مثبت منتقدان همراه بوده، حدود ۲۵۰ میلیون دلار اعلام شده است. فیلم Civil War در مجموع بیش از ۱.۱۵۳ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

Iron Man 3

۲۳. فیلم Iron Man 3

فیلم Iron Man 3 (آیرون من ۳) به‌کارگردانی شین بلک و با بازی رابرت داونی جونیور، گوئینت پالترو، دان چیدل و گای پیرس، در می سال ۲۰۱۳ اکران شد. این فیلم کار خود را با افتتاحیه ۱۷۴.۲ میلیون دلار در گیشه آغاز کرد و در نهایت موفق شد کمی بیش از ۴۰۹ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کند. بودجه ساخت این فیلم حدود ۲۰۰ میلیون دلار عنوان شده است. این فیلم که با واکنش نسبتا مثبت منتقدان روبه‌رو بوده، در مجموع بیش از ۱.۲۱۵ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

Wonder Woman

۲۲. فیلم Wonder Woman

فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌‌انگیز) به کارگردانی پتی جنکینز و با بازی گل گدوت، کریس پاین، کانی نیلسن، رابین رایت و دیوید تیولیس در ژوئن ۲۰۱۷ با افتتاحیه ۱۰۳.۳ میلیون دلار روی پرده‌های سینما رفت. علاوه بر دریافت نقدهای مثبت از سوی منتقدان، این فیلم در ادامه با حفظ فروش خوبش به فروشی بیش از ۴۱۲.۵ میلیون دلار دست پیدا کرد. بودجه ساخت این فیلم ۱۴۹ میلیون دلار اعلام شده و فیلم Wonder Woman موفق شده حدود ۸۲۱.۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند.

Toy Story

۲۱. انیمیشن Toy Story 3

انیمیشن Toy Story 3 (داستان اسباب بازی ۳) به کارگردانی لی آنکریچ و با صداپیشگی تام هنکس و تیم آلن، در ژوئن ۲۰۱۰ روی پرده‌های سینما رفت. این انیمیشن تحسین شده و برنده جایزه اسکار کار خود را با افتتاحیه ۱۱۰.۳ میلیون دلار آغاز کرد و در نهایت موفق شد کمی بیش از ۴۱۵ میلیون دلار در گیشه فروش کند. بودجه ساخت قسمت سوم انیمیشن Toy Story (داستان اسباب بازی) حدود ۲۰۰ میلیون دلار اعلام شده و این انیمیشن محبوب شرکت پیکسار بیش از ۱.۰۶۷ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

The Lion King

۲۰. انیمیشن The Lion King

انیمیشن The Lion King (شیر شاه)، یکی از تحسین شده‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما است که در ژوئن ۱۹۹۴ با افتتاحیه کمی بیش از ۱.۵۷ میلیون دلار روی پرده‌های سینما رفت؛ اما در نهایت و با اکران دوباره در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۱، موفق شد بیش از ۴۲۲.۷ میلیون دلار در گیشه فروش کند. راجر آلرز و راب مینکاف کارگردانی انیمیشن شیر شاه را بر عهده داشتند و متیو برودریک، جیمز ارل جونز و جرمی آیرونز، صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن محبوب را انجام داده‌اند. این انیمیشن دیزنی که با بودجه ۴۵ میلیون دلاری تولید شده، در مجموع بیش از ۹۴۵.۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

Pirates of the Caribbean: Dead Man

۱۹. فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest

فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده) با افتتاحیه ۱۳۵.۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۶ روی پرده‌های سینما رفت. این فیلم به کارگردان گور وربینسکی و با بازی جانی دپ، اورلاندو بلوم و کیرا نایتلی، با بودجه‌ای معادل ۲۲۵ میلیون دلار تولید شد و با اینکه منتقدان چندان روی خوشی به این فیلم نشان ندادند اما قسمت دوم فیلم Pirates of the Caribbean (دزدان دریایی کارائیب) با استقبال تماشاگران روبه‌رو و موفق شد در نهایت ۴۲۳.۳۱۵ میلیون دلار در گیشه‌های آمریکای شمالی فروش کند. همچنین این فیلم یک میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

The Hunger Games: Catching Fire

۱۸. فیلم The Hunger Games: Catching Fire

فیلم The Hunger Games: Catching Fire (عطش مبارزه: اشتعال) به کارگردانی فرانسیس لارنس و با بازی جنیفر لارنس، در سال ۲۰۱۳ روی پرده‌های سینما رفت. افتتاحیه این فیلم کمی بیش از ۱۵۸ میلیون دلار بود و در نهایت توانست کمی بیش از ۴۲۴.۶ میلیون دلار در گیشه فروش کند. بودجه ساخت این فیلم حدود ۱۳۰ میلیون دلار برآورد شده و با واکنش مثبت منتقدان نیز مواجه شده است. قسمت دوم فیلم The Hunger Games در مجموع بیش از ۸۶۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

E.T. the Extra Terrestrial

۱۷. فیلم E.T. the Extra Terrestrial

فیلم E.T. the Extra Terrestrial (ئی.تی. موجود فرازمینی) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و با بازی هنری توماس، بدون شک یکی از شاهکارهای به یاد ماندنی سینما است که در سال ۱۹۸۲ اکران شد. افتتاحیه این فیلم علمی تخیلی ۱۱.۹ میلیون دلار بود و در مجموع توانست کمی بیش از ۴۳۵.۱۱۰ میلیون دلار در گیشه فروش کند. بودجه ساخت این فیلم تحسین شده تنها ۱۰.۵ میلیون دلار بود و این فیلم در طی سال‌های ۱۹۸۵ و ۲۰۰۲ دوباره در برخی از سینماها نمایش داده شده است. فیلم E.T. the Extra Terrestrial نامزد دریافت ۹ جایزه اسکار نیز شد که در نهایت موفق به دریافت چهار جایزه اسکار شده است. این فیلم در مجموع بیش از ۷۹۲.۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

Shrek 2

۱۶. انیمیشن Shrek 2

انیمیشن Shrek 2 (شرک ۲) با افتتاحیه کمی بیش از ۱۰۸ میلیون دلار در سال ۲۰۰۴ اکران شد. کارگردانی این انیمیشن تحسین شده بر عهده اندرو آدامسون بود و صداپیشگانی چون مایک مایرز، ادی مورفی، کامرون دیاز و آنتونیو باندراس، در دنباله انیمیشن Shrek (شرک) حضور داشتند. این انیمیشن که با بودجه‌ای معادل ۱۵۰ میلیون دلار تولید شده بود، در نهایت موفق شد بیش از ۴۴۱.۲ میلیون دلار در گیشه فروش کند. انیمیشن Shrek 2 در مجموع بیش از ۹۱۹.۸ میلیون دلار در سراسر جهان نیز فروش کرده است.

The Dark Knight Rises

۱۵. فیلم The Dark Knight Rises

فیلم The Dark Knight Rises (شوالیه تاریکی برمی‌خیزد) به‌کارگردانی کریستوفر نولان و با بازی کریستین بیل، مایکل کین، گری الدمن، ان هتوی، تام هاردی و ماریون کوتیار، در سال ۲۰۱۲ روی پرده‌های سینما رفت. این فیلم که با واکنش مثبت منتقدان روبه‌رو شده بود، کار خود را با افتتاحیه ۱۶۰.۹ میلیون دلاری آغاز کرد و در نهایت کمی بیش از ۴۴۸.۱ میلیون دلار در گیشه فروخت. بودجه ساخت این فیلم حدود ۲۵۰ میلیون دلار بود و در مجموع حدود ۱.۰۸۵ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته است.

avengers age of ultron

۱۴. فیلم Avengers: Age of Ultron

فیلم Avengers: Age of Ultron (انتقام‌جویان: عصر اولتران) به‌کارگردانی جاس ویدون و با بازی رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک روفالو، کریس ایوانز و اسکارلت جوهانسون، در سال ۲۰۱۵ با افتتاحیه ۱۹۱.۳ میلیون دلار اکران شد. با اینکه این فیلم با نقدها و واکنش‌های مثبت قسمت اول مواجه نشد اما در نهایت موفق شد بیش از ۴۵۹ میلیون دلار در گیشه فروش کند. همچنین فیلم Age of Ultron که با بودجه ۲۵۰ میلیون دلار تولید شده بود، بیش از ۱.۴۰۵ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

Star Wars: Episode IV - A New Hope

۱۳. فیلم Star Wars Episode IV: A New Hope

فیلم Star Wars Episode IV: A New Hope (جنگ ستارگان قسمت چهارم: امیدی تازه) به‌کارگردانی جرج لوکاس و با بازی مارک همیل، هریسون فورد و کری فیشر، در سال ۱۹۷۷ با افتتاحیه‌ای تنها ۱.۶ میلیون دلاری اکران شد. همچنین این فیلم طی سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۹۷ دوبار دیگر اکران شد و در نهایت بیش از ۴۶۰.۹ میلیون دلار در گیشه فروش کرده است. این فیلم که با بودجه‌‌ای معادل ۱۱ میلیون دلار تولید و با تحسین منتقدان روبه‌رو شده بود، بیش از ۷۷۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

Star Wars Episode I: The Phantom Menace

۱۲. فیلم Star Wars Episode I: The Phantom Menace

فیلم Star Wars Episode I: The Phantom Menace (جنگ ستارگان اپیزود اول: تهدید شبح) به‌کارگردانی جرج لوکاس و با بازی لیام نیسون، ایوان مک‌گرگور و ناتالی پورتمن، در سال ۱۹۹۹ روی پرده‌های سینما رفت و با اینکه نقدهای مثبتی را از منتقدان دریافت نکرد اما استقبال خوبی از آن در گیشه شد. این فیلم کار خود را با افتتاحیه ۶۴.۸ میلیون دلار آغاز و در نهایت بیش از ۴۷۴.۵ میلیون دلار در گیشه آمریکا فروش کرد. بودجه ساخت این فیلم ۱۱۵ میلیون دلار بود و نسخه ۳ بعدی این فیلم در سال ۲۰۱۲ یکبار دیگر روی پرده‌های سینما رفت. این فیلم در مجموع بیش از ۱.۰۲۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

Finding Dory

۱۱. انیمیشن Finding Dory

انیمیشن Finding Dory (در جستجوی دوری) به‌کارگردانی اندرو استنتون و با صداپیشگی الن دی‌جنرس و آلبرت بروکس با افتتاحیه ۱۳۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ روی پرده‌های سینما رفت. این انیمیشن در مجموع بیش از ۴۸۶.۲ میلیون دلار در گیشه فروخته است تا به پرفروش‌ترین انیمیشن سینمایی تاریخ آمریکا تبدیل شود. با اینکه بودجه ساخت انیمیشن Finding Dory رسما اعلام نشده اما این انیمیشن با واکنش مثبت منتقدان و تماشاگران مواجه شد و در مجموع بیش از ۱.۰۲۸ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

فیلم Beauty and the Beast

۱۰. فیلم Beauty and the Beast

فیلم Beauty and the Beast (دیو و دلبر) که بازسازی انیمیشنی محبوب به‌همین نام است، به‌کارگردانی بیل کاندن و با بازی اما واتسون و دن استیونز، در سال ۲۰۱۷ روی پرده‌های سینما رفت. این فیلم با افتتاحیه ۱۷۴.۷۵۰ میلیون دلاری کار خود را آغاز کرد و در نهایت بیش از ۵۰۴ میلیون دلار در گیشه فروخته است. بودجه ساخت این فیلم ۱۶۰ میلیون دلار اعلام شده و فیلم Beauty and the Beast با واکنش نسبتا مثبت منتقدان نیز مواجه شده است. همچنین این فیلم لایو اکشن و موزیکال بیش از ۱.۲ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

Rogue One: A Star Wars Story

۹. فیلم Rogue One: A Star Wars Story

فیلم Rogue One: A Star Wars Story (روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان) به‌کارگردانی گرت ادواردز و با بازی فلیسیتی جونز، بن مندلسون و مدس میکلسن، در سال ۲۰۱۶ با افتتاحیه ۱۵۵ میلیون دلاری اکران شد. این فیلم که اولین فیلم فرعی دنیای جنگ ستارگان نیز بود، در نهایت توانست بیش از ۵۳۲ میلیون دلار در گیشه فروش کند. این فیلم با واکنش نسبتا مثبت منتقدان نیز مواجه شد و بودجه ساخت آن ۲۰۰ میلیون دلار اعلام شده است. این فیلم در مجموع ۱.۰۵۶ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

The Dark Knight

۸. فیلم The Dark Knight

در سال ۲۰۰۸، فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی) به کارگردانی کریستوفر نولان و با بازی کریستین بیل و هیث لجر، با تحسین منتقدان و تماشاگران روی پرده‌های سینما رفت. هیث لجر فقید برای بازی در نقش جوکر در این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. فیلم شوالیه تاریکی با افتتاحیه ۱۵۸.۴۲ میلیون دلار کار خود را در گیشه آغاز کرد و در نهایت توانست بیش از ۵۳۴.۸ میلیون دلار در گیشه فروش کند. با این حال، بخش کوچکی از این فروش به اکران دوم و کوتاه فیلم در سال ۲۰۱۲ تعلق دارد. بودجه ساخت فیلم The Dark Knight حدود ۱۸۵ میلیون دلار اعلام شده و این فیلم در مجموع کمی بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

Star Wars: The Last Jedi

۷. فیلم Star Wars: The Last Jedi

فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) یکی از تازه واردان این فهرست است که در سال گذشته میلادی با افتتاحیه ۲۲۰ میلیون دلار اکران شد. کارگردانی این فیلم بر عهده رایان جانسون بود و در آن شاهد بازی بازیگرانی چون دیزی ریدلی، مارک همیل، آدام درایور، جان بویگا و کری فیشر بودیم. این فیلم که با تحسین منتقدان و واکنش‌های منفی و مثبت طرفداران روبه‌رو شد، در نهایت بیش از ۶۲۰.۱ میلیون دلار در گیشه فروخت. این فیلم که با بودجه نامشخصی تولید شده، در مجموع بیش از ۱.۳ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته است. 
Avengers

۶. فیلم Avengers

فیلم Avengers (انتقام جویان) به کارگردانی جاس ویدون و با بازی رابرت دونی جونیور، تام هیدلستون، جرمی رنر و کریس ایوانز، در سال ۲۰۱۲ روی پرده‌های سینما رفت. این فیلم کار خود را با افتتاحیه ۲۰۷.۵ میلیون دلار آغاز کرد و در نهایت توانست بیش از ۶۲۳.۳ میلیون دلار در گیشه فروش کند. این فیلم که با تحسین منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شد و بودجه ساخت آن حدود ۲۲۰ میلیون دلار اعلام شده است، درمجموع موفق شد بیش از ۱.۵ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کند. 

Jurassic World

۵. فیلم Jurassic World

فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) به‌کارگردانی کالین ترورو و با بازی کریس پرت و برایس دالاس هاوارد، در تابستان سال ۲۰۱۵ روی پرده‌های سینما رفت. با اینکه این فیلم با واکنش نسبتا مثبت منتقدان روبه‌رو شد اما افتتاحیه ۲۰۸.۸ میلیون دلاری را تجربه کرد و در نهایت موفق شد به بیش از ۶۵۲.۲ میلیون دلار فروش دست پیدا کند. فیلم Jurassic World که با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده بود، در مجموع به فروشی بیش از ۱.۶ میلیارد دلار در سراسر جهان دست پیدا کرد.

Titanic

۴. فیلم Titanic

فیلم Titanic (تایتانیک) به کارگردانی جیمز کامرون و با بازی لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت، در سال ۱۹۹۷ با افتتاحیه ۲۸.۶۴ میلیون دلار اکران شد. این فیلم یکی از با دوام‌ترین نمایش‌های تاریخ را پشت سر گذشت تا بتواند به فروشی بیش از ۶۵۹ میلیون دلار در گیشه دست پیدا کند تا در آن زمان به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شود. همچنین نسخه ۳ بعدی و نسخه بیستمین سالگرد اکران این فیلم نیز به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ اکران شدند. فیلم تایتانیک که با استقبال منتقدان نیز روبه‌رو شده بود، موفق شد نامزد دریافت ۱۴ جایزه اسکار نیز شود که در نهایت برنده ۱۱ جایزه اسکار از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد. فیلم Titanic که با هزینه سرسام آور ۲۰۰ میلیون دلار ساخته شده بود، در مجموع بیش از ۲.۱۸ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

Black Panther

۳. فیلم Black Panther

فیلم Black Panther (بلک پنتر) به کارگردانی رایان کوگلر و با بازی چادویک بوزمن، مایکل بی جردن، مارتین فریمن و اندی سرکیس، در ماه بهمن سال گذشته روی پرده‌های سینما رفت. این فیلم تحسین شده کارش را با افتتاحیه ۲۰۲ میلیون دلاری آغاز کرد و توانسته با حفظ فروش خود تا این لحظه به فروشی بیش از ۶۹۸ میلیون دلار دست پیدا کند و به سومین فیلم پرفروش‌ تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شود. در حال حاضر این فیلم بیش از ۱.۳ میلیارد دلار نیز در سراسر جهان فروش کرده است. همچنین فیلم Black Panther پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی در تاریخ سینمای آمریکا نیز است. 

فیلم آواتار

۲. فیلم Avatar

فیلم Avatar (آواتار) به‌کارگردانی جیمز کامرون و با بازی سم ورثینگتون، زویی سالدانا، استفن لانگ و سیگورنی ویور، در سال ۲۰۰۹ با افتتاحیه ۷۷ میلیون دلار روی پرده‌های سینما رفت. این فیلم با حفظ فروش خود توانست به فروشی بیش از ۷۶۰.۵ میلیون دلار دست پیدا کند تا بتواند پس از حدود ۱۲ سال رکورد فیلم Titanic را در گیشه بشکند و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا در آن زمان و تاریخ سینمای جهان با فروشی بیش از ۲.۷ میلیارد دلار، تا به امروز تبدیل شود. این فیلم با بودجه‌ای در حدود ۲۳۷ میلیون دلار تولید شد و در سال ۲۰۱۰ نیز یک اکران کوتاه دیگر را تجربه کرد. فیلم Avatar نامزد دریافت ۹ جایزه اسکار نیز شد که در نهایت موفق به دریافت ۳ جایزه اسکار در بخش فنی شده است.

Star Wars: The Force Awakens

۱. فیلم Star Wars: The Force Awakens

فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) به‌کارگردانی جی جی آبرامز و با بازی دیزی ریدلی، هریسون فورد، اسکار آیزاک و کری فیشر، در سال ۲۰۱۵ روی پرده‌های سینما رفت و رکوردهای بسیاری را نیز در طول اکرانش شکست. این فیلم کار خود را با افتتاحیه ۲۴۷.۹ میلیون دلاری آغاز کرد که رکورد افتتاحیه را در آن زمان شکست. فیلم The Force Awakens که با تحسین منتقدان و تماشاگران مواجه شده بود، در نهایت به فروشی بیش از ۹۳۶.۶ میلیون دلار دست پیدا کرد تا به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شود. این فیلم که با بودجه ۲۴۵ میلیون دلار تولید شده بود، در مجموع بیش از ۲ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است تا سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان نیز باشد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده