نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰

دیوید لیچ از فیلم Hobbs & Shaw می‌گوید

دیوید لیچ، کارگردان فیلم فرعی مجموعهٔ Fast and Furious (سریع و خشمگین)، دو بازیگر این فیلم را به زوج‌های هنری دههٔ ۸۰ میلادی تشبیه کرد.

تقریباً دو ماه پیش بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) در حال مذاکره با دیوید لیچ، کارگردان فیلم Deadpool 2 (ددپول ۲)، برای کارگردانی اسپین آف فیلم Fast and Furious (سریع و خشمگین) است. ماه پیش یونیورسال با انتشار تصویری در صفحه رسمی مجموعه سریع و خشمگین در توییتر، اعلام کرد که با دیوید لیچ برای کارگردانی اسپین‌آف فیلم Fast and Furious به توافق رسیده و او کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد. لیچ بیشتر به‌عنوان دستیار کارگردان، طراح صحنه‌های اکشن و بدلکاری در سینما فعالیت کرده و شناخته شده است. دیوید لیچ، کارگردان فیلم Hobbs and Shaw (هابز و شاو)، در سخنانی راجع به تِم کلی فیلم جدید گفت که این فیلم همچون فیلم‌های دههٔ ۸۰ میلادی خواهد بود که روابط بین زوج هنری آن فیلم‌ها، بار کلی فیلم را بر دوش می‌کشید.

تاکنون هشت فیلم از مجموعهٔ سریع و خشمگین روی پردهٔ سینما رفته است و فیلم‌های این مجموعه در گیشه فروشی ۵.۱ میلیارد دلاری داشته‌اند. اما در مورد اکران قسمت نهم این مجموعه کمی اوضاع فرق کرد و این مرتبه پیش از اکران این فیلم، طرفداران باید منتظر اکران اولین فیلم فرعی این مجموعه که در مورد شخصیت لوک هابز با نقش‌آفرینی دواین جانسون و شخصیت دکارد شاو با نقش‌آفرینی جیسون استاتهام است، باشند.

با این حال اطلاعات زیادی از فیلم فرعی مجموعهٔ سریع و خشمگین در دسترس نیست و تنها دو بازیگر اصلی مشخص شده‌اند و به‌تازگی اعلام شد کارگردانی این فیلم را نیز دیوید لیچ بر عهده دارد. دیوید لیچ در سال ۲۰۱۴ با کارگردانی قسمت اول فیلم John Wick (جان ویک)، اولین تجربهٔ کارگردانی خود را تجربه کرد و در واقع وی دستیار اصلی چاد استاهلسکی بود. او سپس فیلم جاسوسی Atomic Blonde (بلوند اتمی) را با حضور شارلیز ترون ساخت که این فیلم با بودجهٔ ۳۰ میلیون دلاری، حدود ۹۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. آخرین ساختهٔ دیوید لیچ نیز به‌تازگی روی پرده رفته است و امتیازات خوبی از منتقدین دریافت کرده و فروشی خوبی نیز در گیشه داشته است. فیلم Deadpool 2 در جریان اولین روز اکران خود توانست حدود ۵۳.۳ میلیون دلار فروش کند و همانطور که انتظار می‌رفت، این فیلم موفق شد رکورد اولین روز اکران فیلم‌های با درجه سنی بزرگسال را که متعلق به فیلم It (آن) بود بشکند. رایان رینولدز در نقش ددپول، جاش برولین در نقش کیبل، زازی بیتز در نقش دومینو،‌ استفان کاپیساک در نقش کلاسوس، برایانا هیلدبرند در نقش نگاسونیک، لزلی اوگامس در نقش Blind Al، تی جی میلر در نقش ویزل، مورنا باکرین در نقش ونسا، کارا سانی در نقش دوپیندر، جک کزی در نقش بلک تام، جولیان دنیسون در نقش راسل، کوتسونا شیئوری در نقش یوکیو، بیل اسکارشگورد در نقش زایت‌گایست، رابرت دیلینی در نقش پیتر، لوئیز تن در نقش شاتراستار و تری کروس در نقش بدلام، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Deadpool 2 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. با وجود این موفقیت‌ها چندان جای تعجب ندارد که دیوید لیچ گزینهٔ مورد علاقهٔ استودیوهای هالیوودی برای ساخت فیلم‌های اکشن با تِم کمدی باشد.   

Fast

دیوید لیچ در مصاحبه با سایت IGN، از فیلم فرعی مورد انتظار مجموعهٔ سریع و خشمگین سخن گفت. این کارگردان از فیلم‌هایی که روی او بسیار تأثیرگذار بوده‌اند و سبب شده‌اند به فکر ساخت فیلم فرعی مجموعهٔ سریع و خشمگین بیفتد و در واقع الهام‌بخش وی در این راه بوده‌اند سخن گفت و این‌طور که به نظر می‌رسد فیلم‌های اکشن دههٔ ۸۰ و ۹۰ میلادی بیشترین تأثیر را روی دیوید لیچ داشته‌اند. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

بادی مووی‌های (فیلم‌های متشکل از زوج هنری که معمولاً این زوج هنری مرد بوده‌اند و شخصیت‌ها به تدریج رابطه‌ٔ خوبی با هم پیدا می‌کنند) دههٔ ۸۰ و ۹۰ میلادی، همچون مجموعهٔ سینمایی Lethal Weapon (اسلحهٔ مرگبار) و فیلم 48Hours (چهل‌وهشت ساعت) واقعاً با من صحبت می‌کنند و به‌عنوان فیلمساز، تأثیر زیادی از این فیلم‌ها گرفته‌ام. در وهلهٔ اول این فیلم‌ها بودند که سبب شدند بخواهم فیلمساز شوم. دیدن شیمی بین این دو بازیگر (دواین جانسون و جیسون استاتهام) در آخرین فیلم مجموعهٔ سریع و خشمگین و اینکه این دو شخصیت چه پتانسیل بالایی دارند، من را به قبول این کار وسوسه کرد... سخت بود به سازندگان بله نگویم و در نهایت گفتم برویم این فیلم را بسازیم.

دههٔ ۸۰ میلادی دوران طلایی بادی مووی‌های سینما بود. فرمول پایه تمامی این فیلم‌ها این‌چنین بود که یک زوج هنری جذاب و البته ناجور و نچسب با یکدیگر را انتخاب کنید، آن‌ها را بیندازید وسط موقعیت‌های خطرناک و تهدید‌کننده و منتظر بمانید تا پیوستگی و دوستی پایدار آن‌ها را ببینید. دو شخصیت هابز و شاو این مراحل را پشت سر گذاشته‌اند و با عبور از فیلم‌های ابتدایی دو مجموعهٔ اسلحهٔ مرگبار و ۴۸ ساعت، بیشتر باید منتظر فیلمی شبیه به دو فیلم Lethal Weapon 3 (اسلحهٔ مرگبار ۳) و Another 48 Hours (چهل‌و‌هشت دیگر) باشیم.

فرمول پایه تمامی بادی مووی‌ها این‌چنین بود که یک زوج هنری جذاب و البته ناجور و نچسب با یکدیگر را انتخاب کنید، آن‌ها را بیندازید وسط موقعیت‌های خطرناک و منتظر بمانید تا پیوستگی و دوستی پایدار آن‌ها را ببینید

کلیدی‌ترین بخش بادی مووی‌ها، شیمی بین دو ستارهٔ اصلی داستان است. به نظر می‌رسد دیوید لیچ در این فکر است که از دواین جانسون و جیسون استاتهام، مل گیبسون و دنی گلاوری جدید خلق کند و باید منتظر ماند و دید نتیجه چه می‌شود. دیوید لیچ نشان داده است که بلد است ژانر اکشن و کمدی را به‌خوبی مدیریت کند و در یک فیلم به اندازه به هر کدام بپردازد.

یادآوری می‌کنیم یوبیسافت در حال ساخت فیلمی براساس بازی The Division است و در بهمن ۹۵، یوبیسافت از انتخاب استیون گیگان، کارگردان فیلم Gold (طلا)، فیلم Syriana (سیریانا) و نویسندهٔ فیلم Traffic (قاچاق)، برای کارگردانی این فیلم خبر داد، اما در نهایت کارگردانی این فیلم نیز به دیوید لیچ سپرده شد. جسیکا چستین و جیک جیلنهال از جمله بازیگرانی هستند که تاکنون حضور آن‌ها در فیلم The Division تأیید و اعلام شده است. گیگان نیز ظاهراً همچنان به‌عنوان نویسندهٔ فیلمنامه در این پروژه حضور خواهد داشت. اتفاقات فیلم The Division قرار است در نیویورک آینده و آخرالزمانی جریان داشته باشد که یک ویروس کشنده باعث نابودی تمدن بشریت شده است. این فیلم داستان گروهی را روایت خواهد کرد که اعضایش تلاش می‌کنند تا آنچه را که از جامعه و تمدن باقی مانده است، نجات بدهند. در حال حاضر ناشر، زمان اکران و تاریخ شروع تولید فیلم The Division توسط یوبیسافت اعلام نشده است.

آخرین فیلم مجموعهٔ سریع و خشمگین، فیلم The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) به کارگردانی اف گری گری بود و با بودجه ساخت ۲۵۰ میلیون دلاری، فروش فوق‌العاده ۱.۲ میلیارد دلاری در گیشه داشت. در این فیلم بازیگرانی همچون وین دیزل، دواین جانسون، میشل رودریگز، ترسی گیبسون، لوداکریس، لوکاس بلک، کرت راسل، شارلیز ترون و جیسون استاتهام به ایفای نقش پرداخته بودند. 

فیلم فرعی مجموعهٔ سریع و خشمگین قرار است در تاریخ ۲ آگوست ۲۰۱۹ (۱۱ مردادماه ۱۳۹۸) اکران شود. گفتنی است فیلم Fast and Furious 9 (سریع و خشمگین ۹) برای اکران در تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۲۰ (۲۲ فروردین‌ماه ۱۳۹۹) و فیلم Fast and Furious 10 (سریع و خشمگین ۱۰) برای اکران در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده