// پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

پنج بازی که بیشترین فروش را در زمان عرضه داشته‌اند

در این مقاله می‌خواهیم پنج بازی را که در زمان عرضه بیشترین میزان فروش را داشته‌اند، معرفی کنیم. با زومجی همراه باشید.

بازی‌های زیادی وجود دارند که فروش روز اول خود را مدیون تبلیغات گسترده و هایپ کردن طرفداران هستند. همچنین شرکت‌های توسعه‌دهنده برای تضمین فروش بازی‌های خود ترجیح می‌دهند تا به‌جای ساخت یک آی‌پی کاملا جدید، ادامه نسخه‌های یک مجموعه پرطرفدار را بسازند. در این مقاله قصد داریم تا پنج بازی را که در زمان عرضه بیشترین فروش را تجربه کرده‌اند، معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

.

GTA V

۱- Grand Theft Auto V

اگر صحبت از میزان فروش باشد، بدون شک اولین محصولی که به ذهنمان خطور می‌کند، بازی Grand Theft Auto V است

اگر صحبت از میزان فروش باشد، بدون شک اولین محصولی که به ذهنمان خطور می‌کند، بازی Grand Theft Auto V است. این بازی در روز عرضه خود حدود ۸۰۰ میلیون دلار فروش کرد و تاکنون رکوردهای بیشماری را در این زمینه به‌جا گذاشته است. اخیرا این بازی علاوه بر شکست دادن بازی‌های دیگر، با شکست هر فیلم‌، سریال‌ و کتابی که تاکنون منتشر شده، به عنوان سودآورترین سرگرمی تاریخ شناخته شد. تا به امروز این بازی حدود ۶ میلیارد دلار فروش داشته است که این عدد شامل بیش از ۹۰ میلیون نسخه از این بازی است.

این بازی فروش ادامه‌دار خود را مدیون حالت آنلاین بازی است که GTA: Online نام دارد. کمپانی راک‌استار موفق شده است تا از طریق خرید‌های درون‌برنامه‌ای، بسته‌های الحاقی و دیگر محتواهای جدید، این بازی را پنج سال پس از عرضه هم زنده نگه دارد. باید منتظر ماند و دید چه بازی دیگری می‌تواند به فروش این نسخه از مجموعه Grand Theft Auto برسد و حتی آن را شکست دهد. کاری که شاید فقط از نسخه بعدی این مجموعه بربیاید.

.

fallout 4

۲- Fallout 4

کمپانی بتسدا یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در زمینه فروش بازی‌ بوده است. بازی Skyrim آن‌ها تنها با اختلاف اندکی نتوانست در این لیست جای بگیرد اما در مقایسه با بازی دیگر این شرکت یعنی Fallout 4 حرفی برای گفتن ندارد. براساس گزارشی که وبسایت Fortune منتشر کرده است، این بازی در ۲۴ ساعت اول فروش خود، حدود ۷۵۰ میلیون دلار فروش کرد و به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ تبدیل شد. بتسدا پس از آن زمان هیچ گزارش دقیقی از فروش محصولات خود ارائه نکرده است، اما پیت هاینز (Pete Hines) مدیر بخش مالی و بازاریابی بتسدا سال گذشته در جریان یک مصاحبه اعلام کرد که Fallout 4 موفق‌ترین بازی‌ عرضه شده در تاریخ این کمپانی بوده است.

بازی Fallout 4 نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کرد و قابلیت‌های جدیدی همانند دیالوگ‌های صداگذاری شده، ساخت پایگاه و قابلیت‌های شخصی‌سازی سلاح‌ها را در اختیار گیمر‌ها قرار داد. این بازی پس از عرضه چند محتوای قابل دانلود همانند بسته‌ی الحاقی بزرگ Far Harbor را دریافت کرد.

.

Call of Duty: Black Ops II

۳- Call of Duty: Black Ops II

بازی Call of Duty: Black Ops II در روز نخست عرضه، فروش بسیار خوبی را تجربه کرد و موفق شد ۵۵۰ میلیون دلار فروش کند

از زمان عرضه بازی Call of Duty: Black Ops II، این مجموعه هیچوقت نتوانست موفقیت این نسخه را تکرار کند. در چند سال گذشته هر نسخه جدیدی که از این مجموعه عرضه می‌شود، کیفیت آن کاهش می‌يابد. البته این اوضاع در نسخه Call of Duty WWII کمی بهتر شده بود و این بازی موفق شد دوبرابر نسخه قبلی این مجموعه یعنی Call of Duty: Inifinite Warfare فروش کند. بازی Call of Duty: Black Ops II در روز نخست عرضه، فروش بسیار خوبی را تجربه کرد و موفق شد ۵۵۰ میلیون دلار فروش کند. اگرچه فروش روز اول عرضه این بازی از نسخه Call of Duty: Modern Warfare 3 بیشتر بود، اما در میزان فروش کلی پس از این نسخه در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

وقایع این نسخه در ادامه داستان نسخه اول Black Ops رخ می‌دهد و در دو خط زمانی مختلف، یکی در دهه ۸۰ میلادی و دیگری در سال ۲۰۲۵ روایت می‌شود. این بازی یک داستان سیاسی از آینده جنگ سرد و وقایع پیرامون دو مامور به نام‌های الکس میسون (Alex Mason) و فرانک وودز (Frank Woods) را روایت می‌کند. این بازی اولین نسخه از این مجموعه است که داستان‌روایی غیرخطی و پایان‌بندی‌های مختلف را به مخاطب ارائه کرد. بازی Call of Duty: Black Ops II در زمان خود یک شاهکار محسوب می‌شد و به مجموعه کال آف دیوتی جانی دوباره بخشید.

.

Call of Duty: Modern Warfare III

۴- Call of Duty: Modern Warfare III

مجموعه کالاف دیوتی به طور قابل پیش‌بینی همیشه فروش خوبی داشته است. با اینکه فروش این بازی در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است، اما باز هم نسبت به دیگر بازی‌ها از فروش بالاتری برخوردار بوده است. زمانی که نسخه Call of Duty: Modern Warfare 3 عرضه شد، این مجموعه در روند صعودی خود قرار داشت. این بازی در زمان عرضه موفق شد نسخه قبلی خود یعنی Call of Duty: Black Ops را پشت سر بگذارد. بازی در روز اول خود ۴۰۰ میلیون دلار فروخت و موفق شد رکوردشکنی کند. داستان این بازی دقیقا در جایی آغاز می‌شود که نسخه قبلی آن یعنی Modern Warfare 2 پایان یافته بود.

.

Call of Duty: Black Ops

۵- Call of Duty: Black Ops

زمانی که در سال ۲۰۱۰ بازی Call of Duty: Black Ops عرضه شد، لقب پرفروش‌ترین محصول سرگرمی را از آن خود کرد

زمانی که  در سال ۲۰۱۰ بازی Call of Duty: Black Ops عرضه شد، لقب پرفروش‌ترین محصول سرگرمی را از آن خود کرد. این بازی در ۲۴ ساعت اول عرضه خود بیش از ۳۶۰ میلیون دلار فروش کرد و پس از گذشت تنها ۵ روز، فروش آن به بیش از نیم میلیارد دلار رسید. این بازی با ارائه یکی از بهترین کمپین‌های شوتر تاریخ، نقطه اوج این مجموعه بود. داستان این بازی پس از وقایع Call of Duty: World at War در دهه ۱۹۶۰ میلادی و در زمان جنگ سرد رخ می‌داد. زمانی که Black Ops عرضه شد، به‌خاطر وجود مرحله‌ای که بازیکن باید تلاش می‌کرد تا فیدل کاستروی جوان را ترور کند، در کوبا ممنوع شد. این بازی همانند نسخه‌های قبلی این مجموعه دارای حالت زامبی بود، با این تفاوت که حالت زامبی آن کمی با قبل فرق داشت. شما در حالت زامبی بازی Black Ops کنترل یکی از چهار شخصیت مهم سیاسی شامل جان اف کندی، ریچارد نیکسون، رابرت مک نامارا یا فیدل کاسترو را به عهده می‌گیرید و در قالب یک تیم چهار نفره از هجوم زامبی‌ها به پنتاگون جلوگیری می‌کنید!

همانطور که انتظار می‌رفت مجموعه بازی‌های کال آف دیوتی سهم زیادی از این لیست را به خود اختصاص داده بودند، اما باز هم هیچ‌کدام از نسخه‌های این مجموعه نتوانسته‌اند به اندازه GTA V در روز اول خود فروش داشته باشند. بنظر شما نسخه بعدی کال آف دیوتی که Black Ops 4 نام دارد می‌تواند خود را به بالای این لیست برساند؟


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده