نویسنده: محمد حیدری
// پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱

اطلاعاتی از بازی جدید پوکمون برای نینتندو سوییچ فاش شد

برخی شایعات منتشر‌شده در چند ماه اخیر حکایت از آن داشتند که نسخه‌ای تازه از بازی پوکمون برای کنسول نینتندو سوییچ در حالت ساخت است. حال لو رفتن اطلاعاتی تازه از این پروژه بار دیگر خبر‌ساز شده است.

به‌تازگی و برای چندمین بار پیاپی، اطلاعات لو رفته‌ی تازه‌ای از کمپانی نینتندو در اینترنت منتشر شده است و اینبار سوژه چیزی جز بازی نقش‌آفرینی پوکمون (Pokemon RPG) نیست که احتمالا و در آینده‌ی نه‌چندان دور باید منتشر عرضه‌ی آن روی کنسول نینتندو سوییچ باشیم.

بنا به برخی شایعات منتشر شده در ماه‌های اخیر، این بازی در دو نسخه با نام‌های Pokemon Lets Go! Pikachu و Pokemon Lets Go! Eevee عرضه خواهد شد. این شایعات دیروز و زمانی به‌طور عمومی فراگیر شدند که لوگویی تایید نشده از بازی در برخی وب‌سایت‌ها منتشر شد. پیش از این نیز شایعات زیادی از نسخه‌ی Switch بازی پوکمون در گوشه و کنار اینترنت دیده می‌شدند که منابعی همچون توییتر، Resetera و 4Chan سهم قابل توجهی در ترویج آن‌ها داشتند. اطلاعات لو رفته‌ی دیروز نیز باعث شکل‌گیری موج جدیدی از شایعات در وب‌سایت‌های گوناگون شد که همه‌ی آن‌ها به یک جهت خاص اشاره‌ داشتند؛ اینکه پوکمون نسخه‌ی نینتندو سوییچ در دنیای اصلی این سری بازی یعنی Kanto اتفاق خواهد افتاد و کلیت این بازی تحت تاثیر بازی بسیار موفق Pokemon Go طراحی شده است.

پیش‌تر نیز به یکی از خبرنگاران وب‌سایت یوروگیمر گفته شده بود که ماجراهای این بازی در Kanto اتفاق خواهد افتاد و این بازی همانند یک نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Pokemon Yellow به نظر خواهد رسید. همچنین اعلام شده بود که این بازی از نظر سبک گرافیکی همانند یک نسخه‌ی ارتقا یافته و با رزولوشن بالاتر از دو بازی Sun/Moon خواهد بود؛ گرچه بعد‌ها خبری مبنی بر تغییر مسیر سازندگان این نسخه در طول توسعه‌ی آن، به نُقل محافل خبری تبدیل شد.

pokemon switch leaked logo

تصویر لو رفته از لوگوی بازی

 

بازی Pokemon Yellow در سپتامبر سال ۱۹۹۸ (یعنی حدود بیست سال پیش) منتشر شد و در قالب فضایی به‌یادماندنی همچون دیگر نسخه‌های سری، بازیکنان را وارد ماجراجویی‌ای بزرگ در منطقه‌ی Kanto می‌کرد؛ ماجراجویی‌ای با همراهی یار کوچک و دوست‌داشتنی شخصیت اصلی، پیکاچو، که همانند انیمه در حالت اصلی و بیرون از پوکبال خود بازیکنان را همراهی می‌کرد.

یکی دیگر از نقاط قابل ذکر که بی‌شک می‌توان آن را به شایعات ماه‌های اخیر مرتبط دانست مربوط به تصویری تایید نشده است که سال گذشته در اینترنت منتشر شد و تا مدت‌ها طرفداران را درگیر خود کرد. این تصویر قسمتی از گیم‌پلی بازی را در حالی که شخصیت اصلی روی یک Lapras (یکی از موجودات دنیای پوکمون) ایستاده بود به تصویر می‌کشید. طرفداران تیزبین این سری بازی سریعا متوجه شدند که این محل شباهت زیادی به ناحیه‌ی Route 21 از منطقه‌ی Kanto دارد و عده‌ای از آن‌ها نیز ادعا کردند که Eevee را روی شانه‌های شخصیت اصلی تشخیص داده‌اند! اگر مایلید بدانید که تشخیص این موجود روی شانه‌ی شخصیت‌ اصلی تا چه حد به تیز‌بینی و صد البته قدرت تشخیص ذهن یک طرفدار نیاز داشته است شما را به تماشای تصویر مذکور دعوت می‌کنیم:

Pokemon Route 21

اگر قادر به دیدن Eevee هستید تبریک می‌گویم. شما از یک قدرت تشخیص فرا‌بشری برخوردار هستید.

 

همانطور که مشاهده می‌کنید این بازی از نظر سبک بصری شباهت بسیار زیادی به بازی‌های Sun و Moon دارد و ذکر این نکته نیز لازم است که پوکمون‌های وحشی و رام‌نشده در طول مسیر بازی، درست همانند آنچه در بازی Pokemon Go شاهد بودیم ظاهر خواهند شد؛ اتفاقی که در سری اصلی و اورجینال بازی نیز شاهد آن بودیم.

دیگر اطلاعات لو رفته از این بازی به ارتباط هرچه بیشتر پروژه‌ی تازه به Pokemon Go اشاره دارند و برخی از این منابع مدعی شده‌اند که حتی سبک شکار و گرفتن پوکمون‌ها نیز (مانند بسیاری دیگر از المان‌های مشابه) همانند Go خواهد بود. همچنین بازگشت این نسخه به منطقه‌ی Kanto نیز دلیلی بسیار واضح و محکم بر ارتباط این بازی با نسخه‌ی Go است و نشان‌دهنده‌ی این حقیقت است که اشتیاق هواداران به Pokemon Go باعث به‌وجود آمدن این ارتباطات میان دو نسخه شده است.

با وجود همه‌ی مطالب مذکور، ارتباط میان نسخه‌ی سوییچ این بازی و Pokemon Go چندان دور از انتظار نبوده و نیست. سال ۲۰۱۶ و همزمان با شروع فعالیت‌های توسعه‌ی پروژه‌ی پوکمون سوییچ، جونیچی ماسودا (Junichi Masuda) تهیه‌کننده‌ی این سری‌بازی طی مصاحبه‌ای توضیح داده بود که نقاط مشترک و برخی عناصر یکسان میان بازی Pokemon Go و بازی‌های اصلی سری در نهایت به سرانجامی واحد خواهند رسید. چند ماه بعد، برخی طرفداران موفق به پیدا کردن یک کُد استفاده‌نشده در نسخه‌ی 3DS این بازی شدند که به وضوح به موجوداتی که برای اولین بار در دنیای Pokemon Go دیده شده‌اند اشاره داشتند.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد که زمان چندان زیادی تا عرضه‌ی اطلاعات تکمیلی و تاییدشده‌ی بیشتر در این زمینه باقی نمانده باشد و در همین راستا، ما در تیم زومجی لحظه به لحظه شما عزیزان را در جریان آخرین اطلاعات منتشر شده در این زمینه قرار خواهیم داد. در نهایت، شما را به تماشای چند پست از ماسودا دعوت می‌کنیم که به نظر می‌رسد حاوی اشارات مستقیمی به رویداد‌های ذکر شده باشند:

    masuda post

    masuda post

    masuda post


    منبع eurogamer
    اسپویل
    برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
    کاراکتر باقی مانده