نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۲

فروش بازی GTA 5 در حال نزدیک شدن به ۱۰۰ میلیون نسخه‌ است

تیک-تو اینتراکتیو در جریان کنفرانس مالی این کمپانی اعلام کرد که بازی Grand Theft Auto V فاصله زیادی تا فروش ۱۰۰ میلیون نسخه‌ای ندارد.

بازی Grand Theft Auto V به طور خارق‌العاده‌ای موفق است. در تازه‌ترین اخبار بازی، کمپانی تیک-تو اینتراکتیو به عنوان کمپانی مادر راک استار در جریان کنفرانس مالی این کمپانی اعلام کرد که این بازی جهان‌باز اکشن که در پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر در دسترس است، به فروش ۹۵ میلیون نسخه‌ای دست یافته است. سه ماه پیش فروش بازی GTA V از مرز ۹۰ میلیون نسخه عبور کرد و اعداد و ارقام جدید حاکی از فروش ۵ میلیون نسخه‌ای بازی ظرف مدت سه ماه است.

این میزان فروش یک موفقیت عظیم برای کمپانی Rockstar است و بازی Grand Theft Auto V در حال حاضر یکی از بازی‌های پرفروش تاریخ ایالات متحده به شمار می‌آید. این بازی به طور مرتب در فهرست هفتگی و ماهانه ۱۰ بازی پرفروش امریکا، بریتانیا و استرالیا/نیوزیلند دیده می‌شود که برای اثری که در سال ۲۰۱۳ شاهد انتشار آن بودیم، خیره‌کننده است. همچنین اخیرا شاهد عرضه نسخه Premium Online بازی GTA V بودیم که در میزان فروش بازی بی‌تاثیر نبوده است. نسخه Premium Online شامل بازی پایه، نسخه بروزرسانی‌شده بازی GTA Online و پول اضافی درون بازی است.

حالت GTA Online نیز سال‌ها پس از انتشار عملکرد بسیار خوبی داشته است. بر اساس اعلام کمپانی Take-Two، عملکرد بازی جی تی ای آنلاین در سه‌ماهه گذشته و پایان سال مالی قبلی در تاریخ یازدهم فروردین‌ماه (۳۱ مارس) بهتر از هر زمان دیگر و فراتر از انتظارات کمپانی بود. با این حال، کمپانی تیک-تو جزئیات بیشتری از درآمد و تعداد بازیکنان بازی GTA Online به اشتراک نگذاشته است.

بازی GTA Online از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای کسب درآمد می‌کند. این مدل تجاری در «فهرست خرج‌های متناوب مشتریان» کمپانی تیک-تو دسته‌بندی می‌شود که در این بخش شاهد افزایش عملکرد نسبت به سال گذشته هستیم. پیش از این کمپانی Take-Two اعلام کرد که بازیکنان GTA Online می‌توانند منتظر محتوای جدیدی باشند که کمپانی راک‌استار آنها را در آینده از طریق اطلاعیه‌های رسمی و به‌خصوص به سمع و نظرشان می‌رساند.

Grand Theft Auto V

استراوس زلنیک، مدیرعامل کمپانی تیک-تو در جریان کنفرانس مالی کمپانی درباره دیدگاه خود نسبت به موفقیت بازی Grand Theft Auto V و ادامه‌دار بودن این موفقیت صحبت‌هایی را ارائه کرد. ایشان اظهار داشت:

فکر می‌کنم کار منحصربه‌فرد کمپانی راک‌استار گیمز نشان دادن شایستگی خود به وسیله ساخت اثری بود که شروع آن به آسانی امکان‌پذیر است، ولی بهتر‌ شدن در آن نیاز به تلاش دارد و دشوار خواهد بود. شما می‌توانید به شیوه‌های مختلفی بازی Grand Theft Auto V و بازی Grand Theft Auto Online را آغاز کنید. اگر یک بازیکن حرفه‌ای هستید، این اثر برای شما بسیار قانع‌کننده‌ای خواهد بود و اگر بازیکنی هستید که گاهی به انجام بازی‌ها می‌پردازید، این بازی باز هم تجربه‌ای قانع‌کننده برایتان رقم خواهد زد. در این بازی موارد بسیار زیادی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند تجربه‌ای منحصربه‌فردی از آن به دست آورند و ساعت‌های بسیار بسیار زیادی سرگرم شوند.

بازی بزرگ بعدی کمپانی راک‌استار، بازی Red Dead Redemption 2 است که در تاریخ چهارم آبان‌ماه (۲۶ اکتبر) برای Xbox One و PS4 منتشر خواهد شد. در دیگر اخبار مربوط، کمپانی تیک-تو اعلام کرد که بازی جدیدی از کمپانی 2K Games که احتمالا بازی Borderlands 3 یا نسخه جدید بازی BioShock است، با تاخیر مواجه شده است. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط به بازی Grand Theft Auto V را در صفحه اختصاصی آن مشاهده کنید و نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده