نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

مواردی که باید پیش از تجربه بازی Far Cry 5 بدانید

در این مطلب، یک سری نکته آموزشی را معرفی می‌کنیم که بهتر است پیش از تجربه بازی Far Cry 5 آن‌ها را بدانید. 

بازی Far Cry 5 چندی پیش برای ایکس‌ باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوتر منتشر شد و جزو محبوب‌ترین بازی‌های این روز‌ها در بین گیمر‌ها به شمار می‌رود. این ساخته یوبیسافت که داستان آن در منطقه‌ای خیالی به نام هوپ کانتی جریان دارد، توانست دوباره این سری را پس از نسخه نه‌چندان خوب Primal به روز‌های خوبش برگرداند و نمره‌های خوبی از سایت‌های معتبر دنیا هم دریافت کرد. پیش از این بررسی بازی Far Cry 5 را در زومجی خوانده‌اید و در یک مطلب آموزشی، نحوه دریافت تروفی و اچیومنت‌های آن را هم یاد گرفته‌اید. در این مطلب آموزشی هم تصمیم گرفتیم سراغ یک سری نکته برویم که بهتر است پیش از تجربه بازی، آن‌ها را بدانید تا بتوانید لذت بیش‌تری از بازی کردن Far Cry 5 ببرید. 

Far Cry 5

با گشت و گذار در محیط فعالیت‌های بیش‌تری پیدا کنید

در مقایسه با نسخه‌های سوم یا چهارم سری، فارکرای ۵ یک تغییر اساسی در زمینه پیدا کردن فعالیت‌های مختلف روی نقشه داشته است. پیش از این در نسخه‌های مذکور، شما با بالا رفتن از یک برج می‌توانستید موارد جدیدی را روی نقشه پیدا کنید ولی در این نسخه، برای پیدا کردن فعالیت‌های جدید در محیط، صرفا باید در آن به گشت و گذار بپردازید. این مساله باعث شده است تا بازی، بیش از پیش واقع‌گرایانه‌تر شود و برای مثال، زمانی که در حال حرکت در محیط هستید، باید حواس‌تان به علامت‌های نصب‌شده کنار جاده‌ها باشد که می‌توانند شما را به یک شکارگاه هدایت کنند. یا هر از گاهی در داخل ساختمان‌ها نقشه‌هایی پیدا می‌کنید که روی آن‌ها، علامت یک سری مناطق مهم علامت‌گذاری شده است و با رفتن به این مناطق، می‌توانید موارد باارزشی را پیدا کنید. حتی در صورت صحبت کردن با یک سری کاراکتر‌های حاضر در جهان بازی هم می‌توانید سرنخ‌هایی از مناطق موجود در محیط بازی به دست بیاورید که در آن‌ها، فعالیت‌ها و اتفاقات جالبی انتظارتان را می‌کشند. 

در مجموع این تغییر بازی باعث شده است تا حس گشت و گذار در محیط قوی‌تر از قبل شود و برای اینکه بتوانید فعالیت جانبی جدید یا هر چیز جذاب دیگری در نقشه پیدا کنید، مجبور شوید درست مثل دنیای واقعی به گشت و گذار بپردازید یا از مردم سوال کنید. 

Far Cry 5

برای پیدا کردن یک سری آیتم‌های خاص، ماموریت‌های فرعی را فراموش نکنید

در جهان Far Cry 5 علاوه بر ماموریت‌های اصلی و داستانی، یک سری ماموریت فرعی هم انتظارتان را می‌کشند که هرکدام، خط داستانی، شخصیت‌ها و دیالوگ‌های خاص خودشان را دارند و باعث می‌شوند برای مدتی بی‌خیال داستان اصلی بازی شده و مشغول انجام دادن کار‌های جالبی شوید. اما ماموریت‌های جانبی جدا از جنبه سرگرم‌کننده‌ای که دارند، از یک نظر هم بسیار حائز اهمیت هستند و آن هم اینکه با انجام دادن این ماموریت‌ها، می‌توانید یک سری آیتم یا تجهیزات بسیار باارزش و کاربردی به دست بیاورید. برای مثال ممکن است در اثر انجام یک ماموریت فرعی، یک اسلحه بسیار جالب یا یک ماشین مجهز به انواع و اقسام تجهیزات جایزه بگیرید. 

Far Cry 5 آموزش

قابلیت حمل سلاح بیش‌تر را سریع فعال کنید

در اوایل بازی Far Cry 5، شما قادر به حمل تعداد مشخصی اسلحه هستید ولی این امکان برای‌تان فراهم شده است که با مراجعه به قسمت ارتقا قابلیت‌ها در بازی، بیش‌ترین تعداد اسلحه‌ای را که می‌توانید حمل کنید افزایش دهید. پیشنهاد ما این است که خیلی زود سراغ این آپدیت‌ها بروید چرا که در نبرد‌های بازی هرچه سلاح بیش‌تری به همراه داشته باشید، اولا می‌توانید راحت‌تر دشمنان را از بین ببرید و ثانیا، با داشتن تجهیزات متنوع‌تر، قادر خواهید بود به روش‌های سرگرم‌کننده‌تری به نبرد با دشمنان بروید و هیجان بیش‌تری را تجربه کنید.

Far Cry 5 آموزش

دریافت پِرک‌های Lockpick و Repair Torch را فراموش نکنید

در حین گشت و گذارهایتان در جهان وسیع بازی فارکرای ۵، به درهای قفل‌شده یا گاوصندوق‌های زیادی برخورد خواهید کرد که البته، روش‌های مختلفی برای باز کردن آن‌ها وجود دارد. برای مثال معمولا با کمی گشتن دور و اطراف آن محل می‌توانید کلید یا مرز مربوطه را پیدا کنید و حتی اگر شخص بی‌اعصابی باشید، می‌توانید با مواد منفجره گاو صندوق‌ها را منفجر کنید! ولی یک راه ساده‌تر برای این کار، باز کردن پِرک‌های Lockpick و Repair Torch است که به شما اجازه می‌دهد چنین قفل‌هایی را ساده‌تر باز کنید. پرک Repair Torch همچنین به شما اجازه می‌دهد تا ماشین‌هایی را که خراب شده‌اند تعمیر کنید و از این نظر هم به‌دردبخور است.

Far Cry 5 آموزش

روش‌های ساده پول درآوردن را یاد بگیرید

پول درآوردن در فارکرای ۵ در مقایسه با نسخه‌های قبلی سخت‌تر شده است ولی هنوز هم راه‌هایی برای رسیدن سریع‌تر به پول وجود دارند. یکی از بهترین راه‌ها، شکار کردن است. در این نسخه دیگر از پوست حیوانات برای ساختن کیف یا موارد اینچنینی استفاده نمی‌شود و در عوض، شما می‌توانید پوست حیوانات را بفروشید و پول کسب کنید. دقت کنید که اگر حیوانات را به جای سلاح گرم با استفاده از تیر و کمان یا سلاح سرد شکار کنید، دو برابر پوست دریافت خواهید کرد و این، به معنی دو برابر پول نسبت به حالتی است که با اسلحه گرم حیوانات را شکار کرده‌اید. به‌علاوه پس از اینکه پِرک Harvest Master را باز کنید، میزان پاداش شما از فروش پوست حیوانات باز هم دو برابر می‌شود و بدین ترتیب، با شکار کردن خیلی راحت می‌توانید پول خوبی به دست بیاورید.

روش بعدی دیگر هم گشتن جهان بازی برای پیدا کردن گاوصندوق‌ها است که در مورد قبلی، به نحوه باز کردن آن‌ها اشاره کردیم. داخل این گاوصندوق‌ها معمولا پول زیادی انتظار شما را می‌کشد. آخرین مورد هم ماموریت‌های فرعی Prepper Stash هستند که شامل مواردی مثل تیراندازی به قفل یک درب از فاصله دور یا کار‌های دیگر اینچنینی می‌شوند و با انجام دادن آن‌ها، می‌توانید پول، امتیاز پِرک و همچنین آیتم‌های باارزشی به دست بیاورید.

Far Cry 5 آموزش

حواس‌تان به سطح سلامتی ماشین‌ها باشد

وسائل نقلیه اهمیت زیادی در بازی دارند و به‌وسیله آن‌ها، می‌توانید در زمان کمی در نقشه حرکت کنید و به مقصد‌تان برسید. با این حال همیشه باید حواس‌تان به میزان سلامتی وسیله‌ای که سوارش هستید باشد تا در اثر انفجار ناگهانی آن کشته نشوید یا به جایی نرسید که وسیله، دیگر کاملا خراب شود و قابل استفاده نباشد. برای این منظور مخصوصا وقتی که وسیله‌تان در اثر برخورد تیر آسیب دیده است، بهتر است پس از اینکه حس کردید میزان آسیب وارد‌شده در حال رسیدن به مرحله انفجار است، از وسیله خارج شوید. البته در مواردی که مثلا نزدیک کمپ دشمن هستید، می‌توانید کاری کنید که ماشین پس از خروج شما مستقیم به سمت کمپ برود و با برخورد به آن‌ها، باعث انفجار عظیمی شود. همچنین با داشتن یک پرک مخصوص می‌توانید ماشین‌ها را زمانی که سوارشان هستید به صورت خودکار تعمیر کنید و با پرک Repair Torch هم قادر خواهید بود به صورت دستی اقدام به تعمیر وسایل نقلیه کنید.

آموزش far Cry 5

با استفاده از دوربین محل دشمنان را علامت‌گذاری کنید

با اینکه خیلی‌ها عاشق صحنه‌های اکشن در سری فارکرای هستند و دوست دارند با در دست گرفتن انواع و اقسام اسلحه‌ها به دل دشمن بزنند، اما بد نیست گاهی هم کمی استراتژی داشته باشیم و پیش از ترتیب دادن حمله، کمی شرایط را بسنجیم. در این حالت، دوربین بهترین وسیله کاربردی برای شما به حساب می‌آید. با این وسیله می‌توانید پیش از حمله به یک کمپ، در گوشه‌ای بنشینید و محل دشمنان یا قسمت‌های مهمی را علامت‌گذاری کنید تا کارتان برای از بین بردن اهداف راحت‌تر شود. از طرف دیگر، با دوربین می‌توانید حتی حیوانات را هم در هنگام شکار علامت‌گذاری کنید و در کل، این وسیله بسیار به‌درد‌بخور و کاربردی است پس استفاده از آن در بازی را فراموش نکنید.

آموزش far Cry 5

از متخصصین به شکل درستی استفاده کنید

متخصصین (Specialists) شخصیت‌هایی در بازی هستند که هرکدام، توانایی‌های خاصی دارند و می‌توانند کمک‌حال شما در بازی و نبرد‌ها باشند. برای آزاد کردن این شخصیت‌ها، باید ماموریت‌های جانبی هرکدام را انجام دهید که از همان ابتدای بازی، روی نقشه علامت‌گذاری شده‌اند و پیدا کردن‌شان، کار سختی نیست. پس از آزاد کردن این شخصیت‌ها، می‌توانید از حضورشان در بازی استفاده کنید و آن‌ها را فرا بخوانید. هریک از این متخصصین، دو قابلیت مخصوص دارند. برای مثال، بومر که یک سگ است، می‌توانید دشمنان اطراف را علامت‌گذاری کند و اسلحه آن‌ها را برای شما بیاورد. دیگر متخصصین هم هرکدام دو ویژگی منحصر‌به‌فرد دارند که باید سعی کنید با آن‌ها آشنا شوید و بسته به سبک بازی‌تان، از متخصصی که بیش‌تر به دردتان می‌خورد، استفاده کنید. البته با باز کردن پِرک Leadership قادر خواهید بود از دو متخصص به جای یک متخصص استفاده کنید و همچنین حواس‌تان باشد که خود این متخصص‌ها هم قابلیت قابل ارتقایی دارند که باعث می‌شود زمان Cooldown آن‌ها کاهش پیدا کند. پس قابلیت هرکدام را که بیش‌تر مناسب سبک بازی شما بود، ارتقا دهید.

آموزش Far Cry 5

از مبارزین محلی استفاده کنید

در بازی فارکرای ۵، شما سه جایگاه برای جذب مبارزین محلی دارید. این نیرو‌ها در واقع مردم عادی هستند که شما پس از نجات دادنشان، می‌توانید از حضور آن‌ها در مبارزه‌ها استفاده کنید و در واقع، آن‌ها شما را همراهی خواهند کرد. هریک از این افراد هم دو قابلیت دارند که البته، در ابتدا قفل هستند و به مرور زمان پس از آنکه این افراد دشمنانی را در حین همراهی شما کشتند، قابلیت‌هایشان در دسترس قرار می‌گیرد. البته قابلیت‌های این نیرو‌ها به شکلی تصادفی است و در صورتی که توانایی آن‌ها باب میل شما نبود، می‌توانید وی را از تیم کنار بگذارید و نیروی دیگری را در بازی پیدا و جایگزین وی کنید. 

در مجموع، بازی Far Cry 5 جهان بزرگ و وسیعی دارد که شما خیلی از ویژگی‌های آن را با گشت و گذار بیش‌تر در دنیای بازی متوجه خواهید شد. امیدواریم این نکات اولیه که ارائه کردیم، برای‌تان در بازی مفید باشند. شما هم اگر نکته خاصی مدنظر دارید، آن را با ما یا دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده