نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۱

بازی Far Cry 5 صدرنشین جدول فروش دیجیتالی سونی در ژاپن شد

بازی Far Cry 5 توانست از لحاظ فروش در کشور ژاپن، رکوردی خوب از خودش به جای بگذارد و صدرنشین جدول فروش دیجیتالی سونی در این کشور شود.

بازی فارکرای 5 در اولین هفته انتشارش در کشور ژاپن، از لحاظ فروش توانسته است موفق عمل کند. شرکت مدیا کریت آمار فروش هفتگی بازی‌ها در ژاپن را منتشر کرده است و امروز می‌خواهیم عملکرد فارکرای ۵، جدیدترین ساخته شرکت یوبیسافت را بررسی کنیم که کاملا مثبت و رو به رشد بوده است.

کمپانی Media Create در آنالیز هفتگی خود به این موضوع اشاره کرده که نود درصد از نسخه‌های فیزیکی Far Cry 5 به فروش رفته است؛ این یعنی حدود ۷۵ هزار و ۴۷۴ کپی از نسخه فیزیکی این بازی به فروش رسیده و تقریبا می‌توان گفت که تمامی نسخه‌های فیزیکی این بازی در ژاپن فروخته شده است. با توجه به چنین آماری، بازی Far Cry 5 شروعی خوب در ژاپن داشته است.

می‌توان از این قضیه چنین نتیجه‌ای گرفت که با به فروش رفتن تقریبا تمام نسخه‌های فیزیکی بازی فارکرای ۵، کاربران به سمت خرید نسخه دیجیتالی این اثر رفته‌اند. شرکت سونی اخیرا جدول فروش دیجیتالی بازی‌های PS4 از تاریخ ۲۶ مارس (۶ فروردین) تا ۱ آوریل (۱۲ فروردین) را منتشر کرده است که در صدر آن، نام فارکرای ۵ به چشم می‌خورد. با استناد به این جدول، می‌توان دریافت که کاربران ژاپنی بعد از مطلع شدن از به فروش رفتن تقریبا تمام نسخه‌های فیزیکی فارکرای ۵، به خرید نسخه دیجیتالی‌اش اقدام کرده‌اند. در ادامه می‌توانید جدول فروش دیجیتالی بازی‌های سونی را ببینید:

همانطور که می‌بینید، فارکرای ۵ صدرنشین این جدول است و در رده دوم، نام بازی Super Robot War X به چشم می‌خورد که قبلا در صدرِ جدول فروش فیزیکی بوده است. در این جدول نام فارکرای ۴ هم دیده می‌شود؛ اثری که حضور فارکرای ۵، در راهیابی‌اش به فهرست ۱۰ بازی پرفروش برتر از نظر دیجیتالی، بی‌تاثیر نبوده است.

البته باید اشاره کرد که Ubisoft از حیث فروش بازی در کشور ژاپن، شرکتی موفق است و در میان ناشران غربی، با انجام دادن کارهای تبلیغاتی گسترده، بازی‌هایش خیلی خوب در این کشور به فروش می‌روند و این موضوع با توجه به محبوب بودن بازی‌های جهان‌باز در ژاپن قابل توجیه است.

نکته قابل توجه دیگری که در این جدول وجود دارد، کاهش چشم‌گیر فروش دیجیتالی بازی Shining Resonance Refrain است و از این موضوع می‌توان اینگونه استنباط کرد که گیمرهای ژاپنی نسبت به گذشته، به آثار ریمستر شده کم‌تر اهمیت می‌دهند.

بازی فارکرای ۵ هم‌اکنون برای پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده