نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵

نویسندگان فیلم Jigsaw در حال کار روی فیلمنامه اره 9 هستند

این‌طور که به نظر می‌رسد نویسندگان فیلم Jigsaw (جیگساو) در حال کار روی فیلمنامهٔ فیلم بعدی مجموعهٔ اره هستند و به‌زودی خبرهای بیشتری از قسمت نهم این مجموعه خواهیم شنید.

طرفداران مجموعه فیلم های اره منتظر ساخت قسمت نهم این مجموعهٔ ترسناک هستند. گزارش‌های جدید خبر از ساخت فیلم جدید مجموعهٔ اره می‌دهند و این‌طور که به نظر می‌رسد نویسندگان فیلم قبلی این مجموعه، سخت در حال کار روی نگارش فیلمنامهٔ فیلم جدید هستند. با وجود آنکه قسمت هشتم حرف تازه‌ای برای گفتن نداشت و تماشاچیان و منتقدان از فیلم راضی نبودند، اما فروش خوب در گیشه راه را برای ساخت فیلم‌های بعدی مجموعهٔ اره هموار کرده است. تا به امروز هشت قسمت در مجموعه فیلم‌های اره اکران شده است که آخرین قسمت آن هم سال ۲۰۱۷ روی پرده سینماها رفت. فیلم ابتدایی مجموعهٔ اره در سال ۲۰۰۴ به کارگردانی جیمز وان ساخته شد و کمپانی لاینز گیت فیلمز (Lionsgate Films) پخش آن فیلم را بر عهده داشت. فیلم ابتدایی با استقبال نسبی منتقدین همراه شد و با بودجهٔ ساخت بسیار اندک ۱.۲ میلیون دلاری، فروش عالی ۱۰۳ میلیون دلاری در گیشه داشت و پس از این فیلم تا سال ۲۰۰۹، پنج فیلم دیگر از مجموعهٔ اره ساخته شد.

در سال ۲۰۱۰ فیلم Saw 3D (اره سه‌بعدی یا هفتمین فیلم از این مجموعه) به کارگردانی کوین گروترت ساخته شد و با بودجهٔ ۲۰ میلیون دلاری، فروش عالی ۱۳۶ میلیون دلاری در گیشه داشت. حدود ۷ سال پس از اکران فیلم Saw 3D، جدیدترین فیلم اره با عنوان Jigsaw (جیگساو)، در ماه اکتبر سال گذشته میلادی اکران شد. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ برادران اسپیریگ بود. توبین بل در تمامی هشت قسمت این مجموعه حضور داشته و نقش شخصیت اصلی داستان یعنی جاناتان کرامر را که به «جیگساو کیلر» هم معروف شده، ایفا کرده است. این در صورتی است که این شخصیت در قسمت سوم مرده بود. جیگساو شخصیتی است که قربانیان خود را در شرایط سخت و پیچیده‌ای قرار می‌دهد که آنها به واسطه این شرایط، یا باید مرگ را به هر چیزی ترجیح دهند یا باید یکی از اعضای بدنشان را قربانی کنند تا بتوانند زنده بمانند. از آنجایی که ما در قسمت سوم شاهد مرگ جیگساو بودیم، در قسمت‌های بعدی این مجموعه، یک قاتل دیگر پا جای پای او گذاشته و راه او را ادامه داده است؛ جالب است که هر کدام از آن قاتلان هم به نحوی با کرامر در ارتباط بوده‌اند. برادران اسپیریگ تمام سعی خود را کردند که این مجموعه را به روزهای خوب ابتدایی‌اش بازگردانند و تماشاچیان جدید را نیز جذب دنیای جیگساو کنند. با وجود اینکه آنها چندان در دستیابی به هدف خود موفق نبودند، حداقل در گیشه این فیلم عملکرد خوبی داشت و با بودجهٔ ۱۰ میلیون دلاری، فروش ۱۰۲ میلیون دلاری داشت و همین موفقیت سبب نشان دادن چراغ سبز سازندگان برای ساخت فیلم‌های آتی این مجموعه شده است.

Saw - Tobin Bell

در فصل زمستان و ماه ژانویه بود که کمپانی مستقل فیلمسازی توییستد پیکچرز (Twisted Pictures) اشاراتی به ساخت قسمت نهم مجموعهٔ اره کرد. حال با گزارش جدید سایت Bloody Disgusting، متوجه شدیم که نویسندگان فیلم Jigsaw، یعنی پیت گلدفینگر و جاش استالبرگ، در حال حاضر سخت مشغول کار روی نگارش فیلمنامهٔ قسمت نهم مجموعهٔ اره هستند. بعید است که کارگردانی فیلم جدید باز هم به برادران اسپیریگ سپرده شود و این تصمیم از سوی سازندگان چندان جای تعجب ندارد. برادران اسپیریگ پیش‌تر در مصاحبه با سایت اسکرین رنت بدین موضوع اشاره کرده بودند که تنها برای فیلم هشتم قرارداد دارند و می‌دانستند که سازندگان برنامه‌ای برای سپردن فیلم‌های بیشتر به آن‌ها نخواهند داشت. با این حال برادران اسپیریگ در صحبت‌هایی اعلام کرده بودند که خوشحال هستند که توانستند این فیلم را به‌گونه‌ای بسازند که فیلم‌های بعدی در مسیری مشخص داستان را پیش ببرند.

بعید است هالووین امسال شاهد اکران قسمت نهم مجموعهٔ اره باشیم و به احتمال فراوان سال ۲۰۱۹ برای اکران فیلم جدید برنامه‌ریزی شده است

اگر این گزارش صحت داشته باشد، گلدفینگر و استالبرگ در حال حاضر مشغول نگارش فیلم جدید هستند و داستان را از فیلم قبلی ادامه می‌دهند. این دو سابقهٔ همکاری با یکدیگر را در دو فیلم Piranha 3D (پیرانا سه‌بعدی) و Sorority Row (خوابگاه دختران) دارند. مجموعهٔ اره به‌گونه‌ای است که دست نویسندگان برای پرداختن به موضوعات مختلف باز است. فیلم Jigsaw سرنخ‌های داستانی زیادی را برای فیلم‌های بعدی به جا گذاشت و جان کرامر هم همیشه می‌تواند از طریق فلش‌بک بازگردد.

با فرض اینکه ساخت قسمت نهم مجموعهٔ اره کم کم در حال شروع شدن است، احتمالاً در ماه‌های آینده خبرهای بیشتری از فیلم جدید خواهیم شنید. بعید است هالووین امسال شاهد اکران قسمت نهم باشیم و به احتمال فراوان سال ۲۰۱۹ برای اکران فیلم جدید برنامه‌ریزی شده است.

در فیلم Jigsaw بازیگرانی همچون لورا وندرورت، هانا آندرسون، بریتانی آلن کله بنت، کلوم کیت رنی مت پاسمور، پائول برانشتاین و توبین بل حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. مایکل اسپیریگ و پیتر اسپیریگ که بیشتر با نام برادران اسپیریگ شناخته می‌شوند، کارگردانی فیلم Jigsaw را بر عهده داشته‌اند. این دو برادر پیش از این کارگردانی فیلم‌هایی چون Daybreakers (شکنندگان روز) و Undead (مردگان زنده) را بر عهده داشته‌اند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده