نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵

ویدیو مقایسه گرافیک نسخه اصلی و ریمستر بازی Dark Souls

اخیرا ویدیویی از مقایسه نسخه اصلی و ریمستر بازی Dark Souls منتشر شده که پیشرفت‌های گرافیکی بازی را نشان می‌دهد. 

بازی Dark Souls: Remastered که یک نسخه ریمستر از اولین قسمت سری دارک سولز است، برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی و نینتندو سوییچ در تاریخ ۴ خرداد ۹۷ منتشر خواهد شد. این بازی همچنین قرار است از کنسول‌های میان‌نسلی پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس هم پشتیبانی کند و روی این دو کنسول و کامپیوتر، با رزولوشن 4K اجرا شود. البته Dark Souls: Remastered روی کنسول‌های میان‌نسلی مذکور با رزولوشن 4K آپ‌اسکیل شده اجرا می‌شود، اما نسخه کامپیوتر، از رزولوشن 4K واقعی پشتیبانی خواهد کرد. این ریمستر همچنین روی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 معمولی با رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و نسخه سوییچ هم در حالت دستی رزولوشن 720p با ۳۰ فریم بر ثانیه و در حالت متصل به تلویزیون هم رزولوشن 1080p با ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه خواهد کرد.

یکی از مواردی که در بازی‌های ریمستر اهمیت بالایی دارد، میزان ارتقا گرافیکی بازی در مقایسه با نسخه اصلی است. امروز ویدیویی از مقایسه نسخه ریمستر بازی با نسخه اصلی منتشر شده است که در آن، می‌توانید این بهبود‌ها را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که در این ویدیو، نسخه ریمستر روی کنسول PS4 Pro اجرا شده است و نسخه اصلی، مربوط به کنسول پلی استیشن 3 است. در ادامه می‌توانید ویدیو را تماشا کنید:

دانلود از آپارات

همچنین همزمان با انتشار این ویدیو، کمپانی باندای نامکو، ناشر بازی، لیستی از تغییرات بخش چندنفره بازی در مقایسه با نسخه اصلی را منتشر کرده است. بر این اساس بیش‌ترین تعداد بازیکنان در نسخه ریمستر از ۴ به ۶ افزایش داشته است. همچنین برای اینکه بتوانید با ۶ نفر بازی کنید، به آیتم The Dried Finger نیاز خواهید داشت که این آیتم، از قسمت Painted World of Ariamis به فروشنده قسمت Undead Burg منتقل شده است تا بازیکنان بتوانند سریع‌تر آن را به دست بیاورند. همچنین تغییراتی هم در سیستم تنظیم سطح بازی اعمال شده است و برای مثال، در صورتی که سطح بازیکن مهمان از سطح بازیکن میزبان بالاتر باشد، درجه سختی بازی به شکل متناسبی تنظیم خواهد شد. همچنین به جز Estus Flask‌ها استفاده از سایر آیتم‌های احیای سلامتی (Healing) در نبرد‌های PvP غیرممکن خواهد بود تا شاهد نبرد‌های بسیار طولانی و خسته‌کننده نباشیم. 

از تغییرات مهم دیگر در این بخش هم می‌توان به امکان فعال یا غیرفعال کردن global matchmaking اشاره کرد. برای اطلاع از ریز جزییات تغییرات، می‌توانید به سایت منبع مراجعه کنید. 

نظر شما در مورد پیشرفت‌های گرافیکی نسخه ریمستر بازی چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده