نویسنده: رضا حاج‌محمدی
// چهار شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۹

گزارش باکس آفیس: صدرنشینی Ready Player One و سودآورترین فیلم های سال ۲۰۱۷

در گزارش باکس آفیس این هفته درباره عملکرد فیلم Ready Player One و دیگر پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته صحبت می‌کنیم.

گزارش باکس آفیس این هفته را با یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ شروع می‌کنیم: «بازیکن شماره یک آماده» (Ready Player One). جدیدترین ساخته‌ی استیون اسپیلبرگ در موقعیت نه چندان مطمئنی قرار داشت. اگرچه کسی مثل اسپیلبرگ پشت فرمان این فیلم نشسته بود که با بلاک‌باسترهای تاریخ‌سازش شناخته می‌شود و اگرچه این فیلم اقتباسی از روی یکی از پرطرفدارترین رمان‌های فرهنگ عامه است، ولی در دورانی که ابرقهرمانان حرف اول و آخر را می‌زنند، همیشه کمی ترس در ته دل تحلیلگران اجازه نمی‌داد که آنها با قدرت افتتاحیه‌ی موفقیت‌آمیز این فیلم را پیش‌بینی کنند و همیشه درصد کوچک اما کماکان خطرناکی را برای وقوع اتفاقات بد غیرمنتظره کنار می‌گذاشتند. اما تمام کسانی که دل توی دلشان نبود باید بدانند که خطر رفع شده است. «بازیکن شماره یک آماده» در جریان افتتاحیه‌ی پنج‌شنبه تا یکشنبه‌اش (که شامل روز تعطیلی پنج‌شنبه به خاطر آخرهفته‌ی عید پاک می‌شود) ۵۳ میلیون و ۲۱۵ هزار دلار کسب کرد که ۳۵ درصدش متعلق به سینماهای سه‌بعدی است. فروش جمعه تا یکشنبه‌ی فیلم ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بوده است که آن را به یکی از بهترین افتتاحیه‌های استیون اسپیلبرگ تبدیل می‌کند. این رقم بدون احتساب نرخ تورم «بازیکن شماره یک آماده» را پشت سر «ایندیانا جونز ۴» (Indiana Jones 4) با ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۸، «دنیای گم‌شده: پارک ژوراسیک» (The Lost World: Jurassic Park) با ۷۴ میلیون دلار در سال ۱۹۹۷، «جنگ دنیاها» (War of the Worlds) با ۶۴ میلیون دلار در سال ۲۰۰۵ و «پارک ژوراسیک» (Jurassic Park) با ۵۰ میلیون دلار در سال ۱۹۹۳ در رده‌ی پنجم بهترین افتتاحیه‌های این کارگردان قرار می‌دهد.

قابل‌ذکر است که تمام این فیلم‌ها ۱۰ تا ۲۵ سال پیش بدون ویژگی‌های سه‌بعدی و آیمکس اکران شده‌اند. این در حالی است که خیلی از بهترین افتتاحیه‌های اسپیلبرگ در جریان آخرهفته‌های مصادف با تعطیلات اضافه اتفاق افتاده است. راستش آخرین بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی جمعه تا یکشنبه‌ی اسپیلبرگ که از یک روز تعطیلی بیشتر بهره نمی‌برد مربوط به «گزارش اقلیت» (The Minority Report) با بازی تام کروز در سال ۲۰۰۲ تاکنون می‌شود. البته نباید فراموش کنیم که مثلا در سال ۱۹۸۴ به جز «ایندیانا جونز و مقبره‌ی قیامت» (۲۵ میلیون دلار افتتاحیه که برای خودش رکورد محسوب می‌شد) گزینه‌های دیگری برای سرگرمی وجود نداشت. درست برخلاف الان که اگر از «بازیکن شماره یک آماده» خوشتان نیاید، فیلم‌ها و سرگرمی‌های غیرسینمایی زیادی برای انتخاب وجود دارد. بنابراین جذب مخاطب در این دوره و زمانه خیلی سخت‌تر از گذشته است. از این حرف‌ها که بگذریم افتتاحیه‌ی ۴۰ میلیون دلاری «بازیکن شماره یک آماده» بعد از «بلک پنتر» (Black Panther) در جایگاه دوم بهترین افتتاحیه‌های جمعه تا یکشنبه‌ی سال ۲۰۱۸ قرار می‌گیرد؛ «بلک پنتر»ی که هفت هفته‌ی پیش افتتاحیه‌ای ۵ برابر بهتر از «بازیکن شماره یک آماده» را تجربه کرد. همچنین افتتاحیه‌ی این فیلم با احتساب نرخ تورم پشت سر «دنیای گم‌شده»، «ایندیانا جونز و قلمروی جمجمه‌ی بلورین»، «جنگ دنیاها»، «ایندیانا جونز و آخرین شوالیه»، «ایندیانا جونز و مقبره‌ی قیامت»، «نجات سرباز رایان»، «گزارش اقلیت»، «هوش مصنوعی» و «اگه می‌تونی منو بگیر» در جایگاه دهم بهترین افتتاحیه‌‌های این کارگردان قرار می‌گیرد. همین‌طور که می‌بینید بزرگ‌ترین افتتاحیه‌های این فهرست مربوط به زمانی می‌شود که هم مردم بیشتر به سینما می‌رفتند و هم فیلم‌ها از اسم و رسم ستاره‌هایی مثل هریسون فورد، تام هنکس و تام کروز که در اوج قدرتشان به سر می‌بردند برای جذب مشتری استفاده می‌کردند.

این در حالی است که «بازیکن شماره یک آماده» به احتمال زیاد توانایی عبور از فروش (با احتساب نرخ تورم) فیلم‌هایی مثل «رنگ بنفش» (۹۸ میلیون دلار در ۱۹۸۵ / ۲۴۴ میلیون دلار امروز)، «فهرست شیندلر» (۹۶ میلیون دلار در ۱۹۹۳ / ۲۱۱ میلیون دلار امروز) و «لینکلن» (۱۸۲ میلیون دلار ۲۰۱۲ / ۲۰۸ میلیون دلار امروز) را نخواهد داشت. خلاصه اگر «بازیکن شماره یک آماده» عملکردی شبیه به «جی.آی جو: انتقام» (۱۲۲ و نیم میلیون دلار از ۵۱ میلیون دلار افتتاحیه پنج‌شنبه تا یکشنبه) یا «جنگ ستارگان: انتقام سیث» (۳۸۰ میلیون دلار / ۱۵۸ میلیون دلار) داشته باشد، می‌تواند به ۱۲۵ تا ۱۳۵ میلیون دلار فروش خانگی دست پیدا کند. اما اگر فیلم شبیه به «پیشتازان فضا: به درون تاریکی» (Star Trek: Into the Darkness) یا «حمله‌ی کلون‌ها» (Attack of the Clones) ظاهر شود، آن‌وقت احتمال ۱۵۰ میلیون دلاری شدنش نیز می‌رود. محصول برادران وارنر که با ۱۷۵ میلیون دلار بودجه تهیه شده در بازار چین با استقبال خیلی خوبی مواجه شد. فیلم روز جمعه ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به عنوان افتتاحیه کسب کرد، سپس با تجربه‌ی ۸۰ درصد رشد فروش که برای فیلمی هالیوودی در چین رکورد محسوب می‌شود، ۲۵ میلیون دلار دیگر در روز شنبه به دست آورد و در نهایت به ۶۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار افتتاحیه‌ی جمعه تا یکشنبه در چین دست پیدا کرد که بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی برادران وارنر در این کشور حساب می‌شود. این در حالی است که فیلم ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دیگر هم در روز دوشنبه از این بازار به جیب زد. از قرار معلوم سینماروهای چینی که اکثرا گیمرهای قهاری هستند «بازیکن شماره یک آماده» را دوست دارند. بنابراین اگر فیلم بتواند به ۲۲۵ تا ۲۵۰ میلیون دلار فروش کلی در این کشور دست پیدا کند که تضمین شده نیست، خیلی می‌تواند روی آمار درآمد جهانی‌اش تاثیرگذار باشد. «بازیکن شماره یک آماده» تاکنون ۲۰۰ میلیون دلار از سرتاسر دنیا کسب کرده است.

 Ready Player One

در هفته‌های اخیر این سومین باری است که یک فیلم هالیوودی در چین بهتر از آمریکای شمالی اکران می‌شود. اگر یادتان باشد «توم ریدر» (Tomb Raider) کارش را با ۲۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی آغاز کرد، اما به ۴۰ میلیون دلار افتتاحیه در چین دست پیدا کرد. «حاشیه‌ی اقیانوس آرام: طغیان» (Pacific Rim: Uprising) نیز ۲۸ میلیون دلار به عنوان افتتاحیه‌ی خانگی فروخت و به ۶۳ و نیم میلیون دلار افتتاحیه‌ در چین دست یافت. و حالا «بازیکن شماره یک آماده» کارش را با ۴۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی شروع کرد، اما ۶۲ میلیون دلار از آخرهفته‌ی افتتاحیه‌اش در چین به دست آورد. تنها تفاوت «بازیکن شماره یک آماده» با دوتای دیگر رشد ۴/۲۶ برابری افتتاحیه‌ی آن نسبت به فروش روز اول است که نسبت به دو فیلم دیگر بهتر است. این یعنی شانس اکران طولانی‌مدت‌تری برای این فیلم در چین پیش‌بینی می‌شود. اکثر فیلم‌های هالیوودی اخیر به جز «کوکو» (Coco) با اینکه افتتاحیه‌های بزرگی را در چین تجربه‌ کرده‌اند، اما به سرعت ناپدید شده‌اند. چرا که سینماروهای چینی علاقه دارند تا به تماشای فیلم‌های وطنی مثل «عملیات دریای سرخ» (Operation Red Sea) با ۵۶۴ میلیون دلار فروش فقط در چین و «کاراگاه محله‌ی چینی‌های ۲» (Detective Chinatown 2) با ۵۳۵ میلیون دلار فروش بروند. به خاطر همین است که فیلم‌های هالیوودی در چین اصلا اکران طولانی‌مدتی را تجربه نمی‌کنند. پس همین که «بازیکن شماره یک آماده» پتانسیل اکرانِ پربارتری را دارد اتفاق جالبی است. مخصوصا با توجه به اینکه سینماروهای چینی به اندازه‌ی آمریکایی‌ها با فرهنگ عامه‌ی هالیوودی دهه‌ی هشتاد خاطره و دلبستگی ندارند.

تحلیلگران فروش خانگی نهایی ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون دلاری این فیلم را پیش‌بینی می‌کنند که گرچه لزوما با توجه به استانداردهای این روزها به معنی عملکرد ضعیف نیست، اما عملکرد فوق‌العاده‌ای هم در مقایسه با بودجه‌ی ۱۷۵ میلیون دلاری فیلم حساب نمی‌شود. با این حال، چنین فروشی می‌تواند «بازیکن شماره یک آماده» را در جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم خانگی ۲۰۱۸ قرار بدهد. اگر فیلم بتواند فروش جهانی ۳۶۹ میلیون دلاری «پنجاه طیف آزادی» (Fifty Shades Freed) را پشت سر بگذارد، دومین فیلم پرفروش هالیوود در دنیا هم نام خواهد گرفت. آن هم با حدود ۳/۴ برابر کمتر از درآمد یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلاری فعلی «بلک پنتر». اگر «بازیکن شماره یک آماده» به عملکرد عالی‌اش در چین ادامه بدهد می‌تواند خودش را از اکشن‌های فانتزی‌ای مثل «لبه‌ی فردا» (Edge of Tomorrow) با ۳۷۰ میلیون دلار فروش جهانی و «مد مکس: جاده‌ی خشم» (Mad Max: Fury Road) با ۳۷۸ میلیون دلار فروش جهانی جدا کند. شاید هم فیلم در تمام دنیا مثل بمب صدا کند که در آن صورت شاهد عملکردی شبیه به «کونگ: جزیره‌ی جمجمه» (۱۶۸ میلیون فروش خانگی / ۱۶۸ میلیون فروش در چین / ۵۶۶ میلیون دلار فروش جهانی از ۱۸۵ میلیون دلار بودجه) یا بهتر خواهیم بود. موفقیت بهتر این فیلم برای خود برادران وارنر خواهد بود. آنها یک‌بار دیگر با اشاره به «بازیکن شماره یک آماده» می‌توانند بگویند که چیزی بیشتر از دنیای سینمایی دی‌سی و چالش‌هایی که این فیلم‌ها به همراه می‌آورند هستند. بنابراین حتی اگر فیلم فقط سرمایه‌اش را برگرداند یا کمتر از «جاستیس لیگ» (Justice League) یا «ترنسفورمرها: آخرین شوالیه» (Transformers: The Last Knight)‌ بفروشد، کماکان یک پیروزی محسوب می‌شود. چون اگر مدیریت دنیاهای سینمایی برای پولسازی دردساز است، فیلم‌های بزرگ مستقل طوری هستند که شکستشان کم دردتر و موفقیتشان شیرین‌تر است.

تحلیلگران بزرگ‌ترین دلیل موفقیت «بازیکن شماره یک آماده» را به خاطر این می‌دانند که فیلم فقط به ارجاعاتش به فرهنگ عامه نمی‌نازد، بلکه آنها حکم ویترینی را دارند که محتوای اصلی‌اش را حفظ می‌کنند. چیزی که درباره‌ی موفقیت «دنیای ژوراسیک» و «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» هم صدق می‌کند. هر دو اقتباس‌هایی از روی آی‌پی‌های شناخته‌شده‌ای هستند که مورد توجه‌ی کسانی که به آن آی‌پی‌ها علاقه دارند قرار می‌گیرند، اما همزمان کسانی که چیز درباره‌شان نمی‌دانند را نیز جذب می‌کنند. البته که از «بازیکن شماره یک آماده» انتظار نمی‌رود که چیزی نزدیک به درآمد ۹۴۵ میلیون دلاری «جومانجی ۲» بفروشد، چه برسد به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار درآمد «دنیای ژوراسیک». اما هر دو فیلم بیشتر به این دلیل موفق ظاهر شدند که از آی‌پی و برند به عنوان ایستگاه شروع، نه به عنوان مقصد استفاده کردند. ایده‌ی گرفتار شدن دواین جانسون، کوین هارت، جک بلک و کارن گیلان در یک بازی ویدیویی به خودی خودش هیجان‌انگیز است. حالا قرار گرفتن نام «جومانجی» روی آن فقط حکم جذابیت بیشتر را دارد. «دنیای ژوراسیک» شاید برای «ژوراسیک»‌باز‌های حرفه‌ای مثل ما مشکل‌‌دار باشد، اما برای عموم مردم حکم ماجراجویی دایناسوری پاپ‌کورنی جذابی را داشت. طبق نظر تحلیلگران اگرچه کسانی که متوجه ایستر اگ‌های «بازیکن شماره یک آماده» شوند بیشتر از آن لذت می‌برند، اما حتی اگر بدون اطلاع از آنها به تماشای فیلم بنشینید هم با آن ارتباط برقرار می‌کنید. به قول منتقدان «بازیکن شماره یک آماده» فیلمی است که قبل از هرچیز فرم کارگردانی اسپیلبرگ در سکانس‌های اکشن و تعقب و گریز را به رخ می‌کشد. حالا آن وسط کینگ کونگ هم از ساختمان‌ها بالا می‌رود و موتور آکیرا هم در حال ویراژ دادن دیده می‌شود.

Black Panther

دومین تازه‌اکران این هفته اما «خشم» (Acrimony)، جدیدترین فیلم تایلر پری است که تاراجی پی. هنسون را در نقش اصلی دارد. این فیلم کارش را با کسب ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار از اکران در دو هزار و شش سینما شروع کرد. احتمالا «خشم» آخرین فیلم تایلر پری است که توسط لاینزگیت پخش می‌شود. چرا که او به تازگی با پارامونت قرارداد امضا کرده است. «خشم» از زمان «باشگاه مامان‌های مجرد» (The Single Mom’s Club) از چهار سال پیش تاکنون، اولین فیلم تایلر پری است که جزو مجموعه‌ی «مدیا» (Madea) نیست. همچنین «خشم» اولین درام غیرمدیایی تایلر پری از زمان «وسوسه» (Temptation) در سال ۲۰۱۳ محسوب می‌شود. از آن زمان تاکنون تاراجی پی. هنسون بعد از حضور در سریال «امپراتوری» (Empire) کم و بیش بدل به یک ستاره‌ شده است. «خشم» اولین‌باری نیست که تایلر پری و تاراجی پی. هنسون با هم همکاری می‌کنند. هنسون نقش اصلی «خودم می‌تونم به تنهایی گند بزنم» (I Can Do Bad All by Myself) در سال ۲۰۰۹ را برعهده داشت. آن فیلم اکرانش را با کسب ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار شروع کرد و به ۵۱ میلیون دلار فروش خانگی دست پیدا کرد. روی هم رفته افتتاحیه‌ی ۱۷/۱ میلیون دلاری «خشم» جزو پایین‌ترین افتتاحیه‌های تایلر پری قرار می‌گیرد، اما بدون‌شک بهتر از افتتاحیه‌ی «مری مغرور» (Proud Mary) با حضور هنسون از ماه ژانویه امسال است. تحلیلگران فکر می‌کنند این فیلم می‌تواند به ۳۵ میلیون دلار فروش خانگی از ۲۰ میلیون دلار بودجه دست پیدا کند. این یعنی ۱۹ فیلم تایلر پری در مجموع ۹۳۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی برای لاینزگیت فروخته‌اند. دومین تازه‌اکران نیمه‌گسترده‌ی این فیلم «خدا نمرده است: نوری در تاریکی» (God’s Not Dead: A Light in Darkness) بود. سومین قسمت از این مجموعه درام‌های دینی در یک هزار و ۶۹۳ سینما روی پرده رفت، اما حتی به افتتاحیه‌ی دو فیلم قبلی نزدیک هم نشد. اگر یادتان باشد «خدا نمرده است» با وجود اینکه توسط ناشر کوچکی عرضه می‌شد، اما در بین درام‌های دینی به درآمد بزرگی دست پیدا کرد. فیلم‌های دینی موفق معمولا از استودیوهای بزرگی مثل فاکس، سونی، لاینزگیت و غیره هستند که شامل «روح سوار» (Soul Surfer)، «بهشت واقعی است» (Heaven Is For Real) یا «فقط می‌تونم تصورشو کنم» (I Can Only Imagine) می‌شوند. راستی حالا که حرفش شد باید بدانید که «فقط می‌تونم تصورشو کنم» روز هفدهم اکرانش را با کسب ۵۵ میلیون دلار به پایان رساند. موفقیتی که جایی برای عرض اندام فیلم‌های دینی دیگری مثل «پُل: فرستاده‌ی مسیح» (Paul, Apostle of Christ) یا «خدا نمرده است ۳» باقی نگذاشت. در نتیجه اکران فوق‌العاده ضعیف ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری «خدا نمرده است ۳» غیرمنتظره نیست و به این معناست که احتمالا نباید انتظار چراغ سبز گرفتن قسمت چهارم این مجموعه را داشته باشیم. حیف شد!

در زمینه‌ی فیلم‌های قدیمی جدول اما بگذارید با «بلک پنتر» شروع کنم که ۱۹ میلیون دلار دیگر از سرتاسر دنیا که شامل ۱۱ میلیون و ۲۶۳ هزار دلار از آمریکای شمالی می‌شود فروخت. این فیلم تاکنون ۶۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در آمریکای شمالی و یک میلیارد و ۲۷۳ میلیون دلار در دنیا فروخته است که به معنی دستیابی این فیلم به دستاوردهای جدیدی در باکس آفیس است. برای شروع «بلک پنتر» در بین فیلم‌هایی که با ۱۰۰ میلیون دلار به بالا افتتاح شده‌اند در جایگاه سیزدهم بادوام‌ترین فیلم‌های تاریخ گیشه قرار می‌گیرد. درآمد ۱۱ میلیون و ۲۶۳ هزار دلاری «بلک پنتر» در هفته‌ی هفتم اکرانش، آن را پشت سر «خانم داوت‌فایر» (Mrs. Doubtfire) با ۱۱ و نیم میلیون دلار، «نقطه‌ی کور» (The Blind Side) ‌با ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار، «یخ‌زده» (Frozen) با ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، «مصائب مسیح» (The Passion of Christ) با ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار، «تایتانیک» (Titanic) با ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار و «آواتار» (Avater) با ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در رده‌ی هفتم بهترین فروش‌های هفته‌ی هفتم قرار می‌دهد. این نکته را نباید فراموش کنیم که همه‌ی این فیلم‌ها به جز «مصائب مسیح»، برخلاف «بلک پنتر» از موقعیت کریسمس یا سال جدید برای افزایش فروششان بهره برده‌اند. مهم‌ترین دستاورد «بلک پنتر» در جریان این هفته این بود که بالاخره موفق شد درآمد خانگی «دنیای ژوراسیک» را پشت سر بگذارد. این فیلم تاکنون ۶۵۲ و نیم میلیون دلار در خانه فروخته که آن را بالاتر از درآمد ۶۵۲ میلیون و ۲۷۰ هزار دلاری «دنیای ژوراسیک» قرار می‌دهد. این رقم «بلک پنتر» را بدون احتساب نرخ تورم به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ باکس آفیس خانگی تبدیل می‌کند. این یعنی ساخته‌ی رایان کوگلر پرفر‌وش‌ترین فیلمی است که در برحه‌ی ماه دسامبر/قبل از کریسمس اکران نشده است. چرا که «تایتانیک» (۱۹ دسامبر ۱۹۹۷)، «آواتار» (۱۸ دسامبر ۲۰۰۹) و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (۱۸ دسامبر ۲۰۱۵) هر سه فیلم‌هایی هستند که تقریبا در یک روز یکسان روی پرده رفته‌اند. تازه وقتی این نکته را در نظر می‌گیریم عملکرد «بلک پنتر» دیوانه‌وارتر از چیزی که است به نظر می‌رسد.

قبل از اینکه مسئله‌ی تورم را به میان بکشید، باید بدانید که «بر باد رفته» (۱۹۷ میلیون دلار فروش اولیه / یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار امروز) در روز ۱۵ دسامبر ۱۹۳۹ اکران شده بود. در بین ۱۵ فیلم برتر تاریخ از نظر تعداد بلیت‌های فروخته شده، هشت‌تای آنها که شامل «بر باد رفته»، «تایتانیک»، «دکتر ژیواگو» (Doctor Zhivago)، «جن‌گیر» (The Exorcist)، «سفید برفی و هفت کوتوله»، «نیرو برمی‌خیزد»، «۱۰۱ سگ خالدار» (101 Dalmatians) و «آواتار» می‌شود در روزهای بین ۱۵ تا ۲۶ دسامبر اکران شد‌ه‌اند. اینکه «بلک پنتر» موفق شده بدون کمک گرفتن از تعطیلات کریسمس یا حتی بدون بهره بردن از فصل تابستان به چنین دستاوردی دست پیدا کند نباید نادیده گرفته شود. «بلک پنتر» با اینکه به مصاف با بزرگانی مثل «گنجشک سرخ» (Red Sparrow)، «چین‌خوردگی در زمان» (A Wrinkle in Time)، «توم ریدر» (Tomb Raider) و «حاشیه‌ی اقیانوس آرام: طغیان» (Pacific Rim: Uprising) رفت، اما طوری رفتار کرد که انگار تنها فیلم بزرگ حاضر در بازار است. همچنین «بلک پنتر» پرفروش‌ترین فیلمی است که تمام درآمدش را در طول یک سال یکسان به دست آورده است. در حالی که فیلم‌هایی مثل «تایتانیک» و «آواتار» بخش مهمی از پول‌هایش را در پایان یک سال و آغاز سال بعدی به دست آوردند. راستی، «بلک پنتر» با کسب یک میلیارد و ۲۷۹ میلیون دلار مجموع درآمد جهانی «یخ‌زده» را نیز پشت سر گذاشت تا در بین ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ دنیا قرار بگیرد. حداقل تا وقتی که «اونجرز: جنگ اینفینیتی» (Avengers: Infinity War) از راه برسد و آن را به جایگاه یازدهم پایین بیاندازد. «بلک پنتر» احتمالا تا هفته‌ی آینده مجموع درآمد خانگی ۶۵۹ میلیون دلاری «تایتانیک» را پشت سر خواهد گذاشت.

Tomb Raider Movie

اما بگذارید یکراست برویم سراغ «توم ریدر» که این هفته موفق شد مجموع درآمد «فرقه‌ی اساسین» (Assassin’s Creed)‌ را پشت سر بگذارد. از آنجایی که آلیسیا ویکاندر و مایکل فاسبندر با یکدیگر ازدواج کرده‌اند. بنابراین می‌توان تصور کرد که احتمالا بین آنها سر اینکه کدامیک از فیلم‌های ویدیو گیمی‌شان بهتر از دیگری در گیشه ظاهر می‌شود رقابت مخفیانه‌ای وجود داشته است. خلاصه داستان ماجراجویی لارا کرافت به تازگی موفق شد تا ماجراجویی کالوم لینچ را در باکس آفیس جهانی پشت سر بگذارد. «توم ریدر» به لطف فروش خارجی خوبش تاکنون ۲۴۵ میلیون دلار فروخته است که در مقابل درآمد ۲۴۰ میلیون دلاری «فرقه‌ی اساسین» قرار می‌گیرد. البته که کار «توم ریدر» هنوز تمام نشده است. این فیلم احتمالا دوره‌ی اکران خانگی‌اش را با کسب چیزی دور و اطراف ۶۰ میلیون دلار به پایان خواهد رساند. یا چیزی بیشتر از درآمد خانگی ۵۵ میلیون دلاری «فرقه‌ی اساسین». این ارقام باشکوهی برای هر دوی این فیلم‌ها نیست، اما محصول ام‌جی‌ام و برادران وارنر فقط ۹۵ میلیون دلار خرج برداشته، در حالی که فاکس قرن بیستم ۱۲۵ میلیون دلار خرج ساخت «فرقه‌ی اساسین» کرد. بماند که واکنش منتقدان به «توم ریدر» خیلی ملایم‌تر و مهربانانه‌تر نسبت به «فرقه‌ی اساسین» بود. بنابراین «توم ریدر» به زودی «رزیدنت ایول: انقراض» (Resident Evil: Extinction) با ۵۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش را پشت سر خواهد گذاشت تا به دهمین فیلم ویدیو گیمی پرفروش در گیشه‌ی خانگی تبدیل شود. هر دو فیلم مثل اکثر اقتباس‌های ویدیو گیمی ۲۵ سال گذشته، اکثر پولشان را از کشورهای خارجی به جای آمریکای شمالی به دست آوردند. «فرقه‌ی اساسین» ۷۷ درصد و «توم ریدر» ۷۹ درصد از فروششان را از کشورهای خارجی به دست آورده‌اند. راستی حتی اگر «توم ریدر»‌ بتواند به ۶۰/۲ میلیون دلار برسد هم می‌تواند جایگاه هفتم پرفروش‌ترین فیلم‌های ویدیو گیمی گیشه‌‌ی خانگی را به دست بیاورد. در حقیقت اگر دفعه‌ی بعد برایتان سوال شد که چرا هالیوود دست از ساختن اقتباس‌های ویدیو گیمی نمی‌کشد، یادتان باشد که همین استقبال خوب کشورهای خارجی از این‌جور فیلم‌ها یکی از دلایلی است که آنها به دنبال ساخت فرانچایزهای ویدیو گیمی موفق هستند.

بالاخره از ۱۰ فیلم ویدیو گیمی که از مرز ۲۰۰ میلیون دلار فروش جهانی عبور کرده‌اند به‌طور میانگین ۷۷/۳۹ درصد از درآمدشان را از کشورهای خارجی به دست آورده‌اند. راستش اگر قسمت اول «توم ریدر» که ۵۲ درصد از فروش ۲۷۴ میلیون دلاری‌اش را از کشورهای خارجی به دست آورده را از این معادله حذف کنیم، میانگین کلی درآمد خارجی ۹ فیلم ویدیو گیمی برتر در مقایسه با فروش خانگی، به ۸۰/۱ درصد افزایش پیدا می‌کند. «رزیدنت ایول: آخرین فصل» با ۳۱۲ میلیون دلار (که فقط ۱۵۹/۵ میلیون دلارش از چین است) در جایگاه چهارم فهرستِ جهانی قرار دارد، اما از بیست و چهار فیلمِ گیشه‌ی خانگی در رده‌ی بیست و چهارم قرار دارد. چرا که با کسب ۹۱ درصد از فروشش از کشورهای خارجی، رکورددار است. «وارکرفت»، محصول یونیورسال حداقل برای یک هفته در چین قوی ظاهر شد و ۲۱۳ و نیم میلیون دلار از ۴۳۳ میلیون دلار فروش جهانی‌اش را از یک منطقه به دست آورد، اما حتی پرفروش‌ترین فیلم ویدیو گیمی در دنیا هم در مقایسه با انتظاراتی که ازش می‌رفت، خرج‌های تبلیغاتش و بودجه‌اش یک شکست تمام‌عیار محسوب می‌شود و در جایگاه بیستم پرفرش‌ترین فیلم‌های ویدیو گیمی گیشه‌ی خانگی قرار می‌گیرد. نکته‌ی جالب قضیه این است که استانداردها در حوزه‌ی فیلم‌های ویدیو گیمی آن‌قدر پایین است که درآمد ۲۴۵ میلیون دلاری «توم ریدر» کافی است تا آلیسیا ویکاندر را به جایگاه هفتم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخِ این جدول برساند. پس در حال حاضر این فیلم فقط «توم ریدر» (۲۷۴ میلیون دلار)، «رزیدنت ایول: آخرت» (۳۰۰ میلیون دلار)، «رزیدنت ایول: آخرین فصل» (۳۱۲ میلیون دلار)، «پرندگان خشمگین» (۳۵۲ میلیون دلار)، «شاهزاده‌ی پارسی: شن‌های زمان» (۳۳۰ میلیون دلار) و «وارکرفت» (۴۳۳ میلیون دلار) را جلوتر از خودش می‌بیند. باید صبر کرد و دید آیا ویکاندر می‌تواند سه پله‌ی دیگر خودش را بالا بکشد یا حداقل جایی در بین «توم ریدر» و «رزیدنت ایول: آخرت» قرار بگیرد یا نه. اینکه برنده‌ی مبارزه‌ی ویکاندر و فاسبندر، یک خانم بوده است باز دوباره ثابت می‌کند که فیلم‌های ویدیو گیمی‌ای که از شخصیت‌های اصلی زن بهره می‌برند شانس پیروزی بیشتری دارند. راستش در گیشه‌ی آمریکای شمالی «توم ریدر»، «وارکرفت» را شکست داده است. مجموعه‌های «رزیدنت ایول»، «توم ریدر» و «سایلنت هیل» هم نشان می‌دهند که مردم ترجیح می‌دهند در زمینه‌ی فیلم‌های ویدیو گیمی به جای یک مرد، دنبال‌کننده‌ی داستان یک زن باشند. پس شاید استودیوها باید به جای تلاش برای اقتباس «آنچارتد» (Uncharted)، تمرکزشان را روی اقتباس «بایونتا»‌ها (Bayonetta) و «متروید»‌ها (Metroid) بگذارند.

در جایگاه پنجم چارت «حاشیه‌ی اقیانوس آرام: طغیان» را داریم که ۹ میلیون و ۲۰۵ هزار دلار دیگر کسب کرد و به مجموع درآمد ۱۰ روزه‌ی ضعیف ۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسید. این فیلم با ۲۰۰ میلیون دلاری از سرتاسر دنیا به دست آورده، وضعیت بهتری در کشورهای خارجی دارد، اما هیچ نشانه‌ای از تبدیل شدنش به یک دنباله‌ی غیرمنتظره وجود ندارد. به این ترتیب یونیورسال بار دیگری به خاطر ادامه دادن فرانچایزی که بهش احتیاج نداشتند مثل «شکارچی: جنگ زمستان» (The Huntsman: Winter's War) و سعی در کپی‌برداری از روی کار رقیب مثل «مومیایی» (The Mummy) به مشکل برخورده است. انیمیشن «شرلوک نومز» (Sherlock Gnomes)، محصول پارامونت ۷ میلیون دلار دیگر در دومین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و مجموع درآمد ۱۰ روزه‌اش را به ۲۲ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار رساند. مجموع فروش جهانی ۳۰/۸ میلیون دلاری این فیلم بد نمی‌بود اگر بودجه‌‌اش این‌قدر زیاد نبود (۵۹ میلیون دلار). کمدی درام «با عشق، سیمون» (Love, Simon) چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دیگر در سومین هفته‌ی نمایشش کسب کرد و مجموع درآمد ۱۷ روزه‌اش را به ۳۲ میلیون و ۱۴۰ هزار دلار رساند که دوام خوبی برای این فیلم ۱۷ میلیون دلاری است. «چین‌خوردگی در زمان» (A Wrinkle in Time)، محصول والت دیزنی ۴ میلیون و ۶۹۴ هزار دلار دیگر در چهارمین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و مجموع فروش ۲۴ روزه‌اش را به ۸۳ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار و مجموع فروش جهانی‌اش را به ۱۰۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار رساند. این رقم نتیجه‌ی ضعیفی برای فیلم فانتزی‌ای است که ۱۰۳ میلیون دلار خرج ساختش شده است. در عوض «کوکو» (Coco) تاکنون ۷۸۰ میلیون دلار در دنیا فروخته است. «جزیره‌ی سگ‌ها» (Isle of Dogs) تعداد سینماهایش را به ۱۶۵ سالن افزایش داد و ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار دلار دیگر کسب کرد و به مجموع فروش ۱۰ روزه‌ی ۵ میلیون و ۹۱۷ هزار دلار دست پیدا کرد. «دیوانه» (Unsane)، جدیدترین فیلم استیون سودربرگ با سقوط آزاد روبه‌رو شد، یک میلیون و ۴۴۰ هزار دلار از اکران در یک هزار و ۹۲۹ سینما به دست آورد و به مجموع درآمد ۱۰ روزه‌ی ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. تعداد سینماهای «بزرگ‌ترین شومن» (The Greatest Showman) به خاطر تعطیلات عید پاک به ۷۸۴ سالن افزایش یافت که منجر به کسب ۶۹۰ هزار دلار دیگر شد تا مجموع فروش خانگی این فیلم به ۱۷۲ میلیون و ۵۰۰ دلار برسد. پس این فیلم رسما تاکنون ۱۹/۵ برابر افتتاحیه‌ی ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری‌اش فروخته است.

Star Wars: The Last Jedi

راستی، این هفته وبسایت ددلاین گزارشش در رابطه با پرسودترین و بزرگ‌ترین شکست‌های سال ۲۰۱۷ را هم منتشر کرد. طبق این گزارش فیلم‌های «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (۴۱۷ و نیم میلیون دلار سود خالص)، «دیو و دلبر» (۴۱۴/۷ میلیون دلار)، «من نفرت‌انگیز ۳» (۳۶۶/۲ میلیون دلار)، «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» (۳۰۵/۷ میلیون دلار)، «آن» (۲۹۳/۷ میلیون دلار)، «واندر وومن» (۲۵۲/۹ میلیون دلار)، «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (۲۰۰/۱ میلیون دلار)، «ثور: رگناروک» (۱۷۴/۲ میلیون دلار)، «نگهبانان کهکشان ۲» (۱۵۴/۷ میلیون دلار) و «برو بیرون» (۱۲۴/۳ میلیون دلار) جزو ۱۰ فیلم بلاک‌باستر سودآور سال ۲۰۱۷ قرار می‌گیرند. وقتی باب ایگر قبول کرد تا ۴ میلیارد دلار برای خرید لوکاس‌فیلم خرج کند، احتمالا حتی او تصورش را هم نمی‌کرد که سه فیلم اول سری جدید «جنگ ستارگان» با وجود یک و نیم میلیارد دلار مجموع سود خالصشان، بتوانند نزدیک به ۴۰ درصد از رقم پرداخت شده برای خرید این کمپانی را بازگردانند. البته قابل‌ذکر است که سود ۴۱۷/۵ میلیون دلاری «آخرین جدای» ۴۶ درصد کمتر از سود خالص ۷۸۰/۱ میلیون دلاری «نیرو برمی‌خیزد» است. اما در حالی که خرج و مخارج بازیگران و دستندرکاران «آخرین جدای» ۹۸/۷ میلیون دلار شده است، این رقم برای «نیرو برمی‌خیزد» ۱۴۳/۵ میلیون دلار بود که ظاهرا بخش زیادی‌ از آن به خاطر حقوق بالای هریسون فورد بوده است. این در حالی است که دیزنی تا چند ماه دیگر «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» را برای اکران دارد و اپیزود هشتم «جنگ ستارگان» به کارگردانی جی.جی. آبرامز هم برای اکران در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است. این اما پایان کار نیست. دیزنی پنج‌تا از ۱۰ فیلم سودآور برتر ۲۰۱۷ را در اختیار دارد. سود ۴۱۴/۷ میلیون دلاری «دیو و دلبر» آن را بالاتر از «کتاب جنگل» (۲۵۸/۱ میلیون دلار سود خالص) و «مالفیسنت» (۱۹۰/۸ میلیون دلار) به سودآورترین بازسازی انیمیشن‌های کلاسیکش تبدیل کرده است. حتی بیشتر از سود ۲۹۶/۶ میلیون دلاری «در جستجوی دوری» که پارسال به یک میلیارد دلار فروش جهانی دست پیدا کرد. با وجود فیلم‌هایی مثل «دامبو» (Dumbo) به کارگردانی تیم برتون برای اکران در ۲۹ مارس ۲۰۱۹، «علاالدین» (Aladdin) به کارگردانی گای ریچی برای اکران در ۲۴ می ۲۰۱۹، «شیر شاه» (The Lion King) به کارگردانی جان فاوورو برای اکران در ۱۹ جولای ۲۰۱۹ و «مولان» (Mula ) به کارگردانی نیکی کارو برای اکران در ۲۷ مارس ۲۰۲۰ انتظار داشته باشید که دیزنی حالاحالاها این رتبه را در اختیار خود نگه دارد.

سودآورترین فیلم بعدی دیزنی اما «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» است. فرق همکاری سونی با مارول با دفعه‌های قبل چه بود؟ در همین حد بدانید که سود ۲۰۰/۱ میلیون دلاری «بازگشت به خانه» ۱۸۴ درصد بیشتر از سود ۷۰/۳ میلیون دلاری «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» بود. مجموع درآمد جهانی ۶۶۴/۲ میلیون دلاری «بازگشت به خانه» مقداری بیشتر از مجموع درآمد ۶۴۰/۲ میلیون دلاری «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» بود، اما تمام خرج‌های جانبی فیلم تام هالند ۱۹ درصد کمتر از فیلم اندرو گارفیلد بوده است. فیلم بعدی دیزنی «ثور: رگناروک» است که سود ۱۷۴/۲ میلیون دلاری‌اش بیشتر از سود ۱۳۹/۴ میلیون دلاری «ثور: دنیای تاریک» بود. با وجود افزایش بودجه از ۱۷۰ میلیون دلار به ۱۸۰ میلیون دلار در فیلم جدید و افزایش دستمزدها از ۱۲ میلیون دلار به ۵۰ میلیون دلار در فیلم جدید، در عوض درآمد جهانی «رگناروک» از سینما و تلویزیون ۱۲ درصد بیشتر از «دنیای تاریک»‌ بوده است. همچنین باکس آفیس چین که فقط ۲۷ درصد از درآمدها را به دیزنی بازمی‌گرداند از ۵۵/۳ میلیون دلار در «دنیای تاریک»، به ۱۱۲/۲ میلیون دلار در «رگناروک» افزایش پیدا کرد که به معنای رشد ۱۰۳ درصدی است. حضور بعدی ثور در «اونجرز: جنگ اینفینیتی» خواهد بود که ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ روی پرده خواهد رفت. فیلم آخر دیزنی «نگهبانان کهکشان ۲» است. فیلمی که اگرچه درآمد جهانی بیشتری نسبت به قسمت اول داشت، اما سود ۱۵۴/۷ میلیون دلاری‌اش کمتر از سود ۲۰۴/۲ میلیون دلاری قسمت اول است. چرا؟ خب، دستمزدها از ۴۵ میلیون دلار در فیلم اول به ۶۰ میلیون دلار در فیلم دوم افزایش پیدا کردند. همچنین از آنجایی که با یک دنباله سروکار داریم، درآمد جهانی سینمایی و تلویزیونی فیلم هم با ۴۳ درصد افت مواجه شد و از ۲۳۷/۴ میلیون دلار در فیلم اول به ۱۳۴/۸ میلیون دلار سقوط کرد. اما بگذارید از «من نفرت‌انگیز ۳» به عنوان سومین فیلم سودآور ۲۰۱۷ هم بگوییم که اگرچه سود ۳۶۶/۲ میلیون دلاری‌اش کمتر از «مینیون‌ها» (۵۰۲/۳ میلیون دلار) بود، اما فاصله‌ی زیادی از قهرمان سال گذشته یعنی «زندگی مخفی حیوانات خانگی» (۳۷۴/۶ میلیون دلار) نداشت. مقدار دستمزدهای «من نفرت‌انگیز ۳» ۳۵ میلیون دلار است که بیشتر از فیلم‌های قبلی استودیوی ایلومینیشن یعنی «زندگی مخفی حیوانات خانگی» (۱۵ میلیون دلار) و «آواز بخوان» (۲۰ میلیون دلار) است. دلیلش به خاطر استیو کارل است که حضورش در «من نفرت‌انگیز ۳» به صداپیشگی برای دو شخصیت افزایش پیدا کرده بود. فیلم بعدی ایلومینیشن «گرینچ» (The Grinch) است که بندیکت کامبربچ را در نقش اصلی دارد.

 Beauty and the Beast

در رتبه‌ی چهارم «جومانجی ۲» (۹۴۳ میلیون دلار فروش جهانی) قرار دارد که در چهار سال گذشته پرسودترین فیلم سونی محسوب می‌شود. سود ۵۰۳/۷ میلیون دلاری «جومانجی ۲» ۵۳ درصد بیشتر از سود ۲۰۰/۱ میلیون دلاری «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» است. مجموع بودجه و دستمزدها که ۲۵۲ میلیون دلار است برای چنین فیلمی عادی است. همچنین تمام خرج و مخارج جانبی فیلم ۷۳۰ میلیون دلار شده است که فقط ۹۰ میلیون دلارش در جیب ستارگانش رفته است. در رده‌ی پنجم «آن» (It) قرار دارد. برخلاف ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلاری که برادران وارنر خرج ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی دی‌سی می‌کند، این کمپانی فقط ۳۵ میلیون دلار خرج تهیه‌ی «آن» کرد. رقمی که اگرچه در مقایسه با بودجه‌ی ۱۹/۵ میلیون دلاری «احضار» (The Conjuring) بالاست، اما با توجه به عملکرد غول‌آسای «آن» اصلا مهم نیست. «آن» با وجود ۳۲۷/۴ میلیون دلار فروش خانگی و ۷۰۰/۴ میلیون دلار فروش جهانی، پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ است که «جن‌گیر» (۲۳۲/۹ میلیون دلار خانگی و ۴۴۱/۳ میلیون دلار جهانی) را نیز به عنوان رکورددار قبلی پشت سر می‌گذارد. سود ۲۹۳/۷ میلیون دلاری «آن»، این فیلم را در این زمینه بالاتر از «برو بیرون» (۱۲۴/۳ میلیون دلار)، «احضار» (۱۶۱/۷ میلیون دلار) و «احضار ۲» (۹۸/۳ میلیون دلار) جای می‌دهد.

در رتبه‌ی ششم فیلم دیگری از برادران وارنر را داریم: «واندر وومن». اگرچه درآمد کلی ۶۸۱/۵ میلیون دلاری «بتمن علیه سوپرمن» بیشتر از درآمد کلی ۶۵۹/۱ میلیون دلاری «واندر وومن» است، اما فیلم پتی جنکینز با ۲۵۲/۹ میلیون دلار سود خالص، ۱۳۹ درصد بیشتر از «بتمن علیه سوپرمن» (۱۰۵/۷ میلیون دلار سود خالص) سودآور بوده است. نه تنها بودجه‌ی ۱۴۹ میلیون دلاری «واندر وومن» کمتر از بودجه‌ی ۲۵۰ میلیون دلاری «بتمن علیه سوپرمن» است، بلکه دستمزد بازیگران و سازندگانش ۳۸/۵ میلیون دلار بوده که در برابر مقدار دستمزد ۸۰/۳ میلیون دلاری «بتمن علیه سوپرمن» قرار می‌گیرد که اکثرش در جیب زک اسنایدر، بن افلک و هنری کویل رفته است. نکته‌ی مهم این است که دستمزد پتی جنکینز و گل گدوت برای «واندر وومن ۲» افزایش پیدا خواهد کرد. در نهایت به «برو بیرون»، دهمین فیلم پرسود ۲۰۱۷ می‌رسیم. سود خالص ۱۲۴/۸ میلیون دلاری «برو بیرون» در مقایسه با فیلم‌های ترسناک کم‌خرجی مثل «احضار ۲» (۹۸/۳ میلیون دلار) و «پاکسازی: سال انتخابات» (۴۴/۶ میلیون دلار) خیلی بیشتر است. در بین فیلم کم‌خرج‌تری که به سودهای بزرگی دست پیدا کرده‌اند هم «آنابل: خلقت» (۱۰۸/۷ میلیون دلار سود خالص)، «گسست» (۶۸/۲ میلیون دلار)، «سفر دختران» (۶۶/۱ میلیون دلار)، «اعجوبه» (۵۵/۲ میلیون دلار) و «بیبی راننده» (۵۱/۵ میلیون دلار) قرار دارند. اما مدال‌های بدترین عملکردهای سال ۲۰۱۷ به «شاه آرتور: افسانه‌ی شمشیر» (۱۵۳/۲ میلیون دلار)، «ماشین‌های هیولایی» (۱۲۳/۱ میلیون دلار)، «قول» (۱۰۲/۱ میلیون دلار)، «دیوار بزرگ» (۷۴/۵ میلیون دلار) و «طوفان جغرافیایی» (۷۱/۶ میلیون دلار) می‌رسد که رقم‌های داخل پرانتز نشان‌دهنده‌ی مقدار پولی است که هرکدام از این فیلم‌ها برای استودیوهایشان از دست داده‌اند.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیف فیلم فروش این هفته
۱ Ready Player One ۴۱/۷ میلیون دلار
۲ Tyler Perry's Acrimony ۱۷/۱ میلیون دلار
۳ Black Panther ۱۱/۴ میلیون دلار
۴ I Can Only Imagine ۱۰/۴ میلیون دلار
۵ Pacific Rim Uprising ۹/۳ میلیون دلار
۶ Sherlock Gnomes ۷ میلیون دلار
۷ Tomb Raider ۴/۹ میلیون دلار
۸ A Wrinkle in Time ۴/۸ میلیون دلار
۹ Love, Simon ۴/۷ میلیون دلار
۱۰ Paul, Apostle of Christ ۳/۴ میلیون دلار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده