بررسی گوشی نوا 3e هواوی

بررسی گوشی نوا 3e هواوی

یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۵

با بررسی نوا 3e هواوی، میان رده خوش‌ساخت و زیبای کمپانی هواوی همراه زومجی باشید.

هواوی در کنار رونمایی از پرچمداران مدتی می‌شود که با هدف در دست گرفتن بازار گوشی‌های میان‌رده، اقدام به معرفی گوشی‌های زیبا و با کیفیت می‌کند. گوشی P20 Lite که در ایران با نام Nova 3e شناخته می‌شود، مدتی است که وارد بازار کشورمان شده و به ویژه رنگ آبی آن توانسته نظر علاقمندان را جلب کند. هواوی مانند بسیاری از میان‌رده‌های این کمپانی از پردازنده ۶۵۹ کرین و حافظه رم چهار گیگابایتی در نوا ۳ ای بهره برده است و با اولین نگاه به گوشی متوجه بریدگی‌ای در بالای نمایشگر این میان‌رده می‌شوید. اما با توجه به پیشرفت هرچه سریع‌تر بازار بازی‌های باکیفیت موبایل، آنچه برای بازیکنان اهمیت دارد، عملکرد گوشی در اجرای بازی‌های مختلف است. اینکه در زمان تجربه بازی با یک دست چه حسی داشته باشید یا اسپیکر گوشی پاسخگوی موسیقی باکیفیت بازی‌های متفاوت است یا خیر، سوالاتی‌ هستند که می‌توانید در ادامه پاسخی برای آنها پیدا کنید.

در صورتی که به دنبال بررسی کامل نوا 3e از همه جوانب هستید، می‌توانید با ورود به سایت زومیت، بررسی کامل پرچمدار هواوی را مطالعه کنید. شما می‌توانید برای اطلاع از بهترین قیمت گوشی های سامسونگ، قیمت گوشی آیفون، قیمت گوشی هواوی، قیمت گوشی شیائومی و دیگر برندها از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

مشخصات فنی Huawei Nova 3e:

  • پردازنده‌ی کرین ۶۵۹ به همراه ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸/۶۴ گیگابایت
  • نمایشگر ۵.۸۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ پیکسل همراه با پنل LTPS IPS LCD و تراکم پیکسلی ۴۳۲ پیکسل در هر اینچ
  • پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T830 MP2
  • دارای دوربین دوگانه؛ یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل و یک دوربین  2 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوسی خودکار با تشخیص فاز
  • اندروید نسخه‌ی ۸.۰ (اوریو)
  • ابعاد ۱۴۸.۶ در ۷۱.۲ در ۷.۴ میلی‌متر با وزن ۱۴۵ گرم 
  • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری
  • پشتیبانی از شبکه 3G و 4G و بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲
  • پشتیبانی از دو سیم کارت همزمان
  • مجهز به حسگر اثر انگشت
  • دارای جک ۳.۵ میلی‌متری

گوشی هوشمند نوا 3e توسط دفتر هواوی در ایران برای بررسی در اختیار زومجی قرار گرفته است.

گوشی هواوی نوا 3e / Huawei Nova 3e / P20 Lite

طراحی

در سال ۲۰۱۷ و با ورود به سال ۲۰۱۸، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از جمله شرکت هواوی، زبان طراحی جدیدی را برای پرچمداران خود ارائه کردند. تغییر نسبت استاندارد ۱۶ به ۹ به ۱۸ به ۹ و استفاده از بریدگی در بخش بالای نمایشگر مانند آنچه در آیفون ۱۰ دیده بودیم، عمده تحولاتی هستند که کمپانی‌ها برای تغییر زبان طراحی از آنها بهره برده‌اند. به ویژه هواوی با رونمایی از گوشی P20 Pro تازه‌ترین پرچمدار خود، نشان داد که نوآوری این کمپانی در ارائه رنگ‌بندی خاص موسوم به Twilight، می‌تواند نقطه عطفی در عرضه گوشی‌هایی با کیفیت و زیبا باشد. اما برخلاف سایر کمپانی‌ها که تغییرات مهم خود را ابتدا از پرچمداران آغاز می‌کنند،‌ کمپانی هواوی ترجیح داد تا در گوشی‌های میان‌رده خود نیز تغییراتی را ایجاد کند. گوشی پی‌۲۰ لایت یا در ایران نوا 3e یکی از زیباترین گوشی‌های میان‌رده‌ای است که درحال حاضر می‌توانید از بازار خریداری کنید. هواوی مانند پی‌۲۰‌پرو در هواوی نوا 3e نیز از بریدگی (Notch) در بالای نمایشگر ۵.۸ اینچی بهره برده و به کاربران این امکان را داده است تا در کنار داشتن دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و میدان دید گسترده ۷۸ درجه‌ای به همراه اسپیکر گفتگو، از نسبت نمایشگر به بدنه ۸۰ درصدی برخوردار باشند. حسگر اثر انگشت در نوا 3e، برخلاف پی‌۲۰ پرو که در جلویی گوشی قرار گرفته، به پشت منتقل شده و باعث زیباتر شدن نمایی جلویی گوشی میان‌رده هواوی شده است.

بدنه شیشه‌ای پشت نوا 3e میزبان دوربین دوگانه است؛ یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با ابعاد ۱.۱۲ میکرومتری و با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز که به صورت عمودی در یک راستا قرار گرفته‌اند. به ویژه دومین سنسور با هدف تشخیص بهتر عمق برای تصاویر پرتره با افکت بوکه تعبیه شده است. پشت گوشی به حسگر اثر انگشت و فلش مزین شده که به ویژه در رنگ‌بندی آبی جلوه‌ی زیبایی دارد. هواوی نوا 3e را در سه نسخه مشکی، صورتی و آبی تولید کرده است؛ برخلاف دو مدل مشکی و صورتی، در نسخه آبی رنگ از نانوبافت‌ها برای ایجاد افکتی زیبا بهره گرفته شده که زیبایی منحصر به فردی دارد. خوشبختانه برخلاف پی‌۲۰ پرو، کاربران می‌توانند با استفاده از جک ۳.۵ میلی‌متری، هدفون خود را به صورت مستقیم به گوشی متصل کنند و شاهد حضور ورودی جک ۳.۵ میلی‌متری در سمت راست درگاه USB تایپ C هستیم. 

برای تجربه گیمینگ روی نوا 3e، دو بازی Sky Force Reloaded و Final Fantasy XV: Pocket Edition را اجرا کردیم. در زمان اجرای بازی Sky Force Reloaded باید با سرعت جنگنده خود را به طرفین جابه‌جا کنید تا با مانور از میان نیروهای دشمن، بیشترین ضربه را نیز به آنها وارد کنید. با توجه به ابعاد ایده‌آل نوا 3e، این گوشی به خوبی در دست جای می‌گیرد و می‌توانید با یک دست به انجام بازی‌های عمودی بپردازید. در حالت افقی نیز، با وجود کمی گرم‌ شدن گوشی، نوا 3e به خوبی در دستان بازیکنان جای می‌گیرد و در زمان تجربه بازی‌های Final Fantasy XV و Lineage 2 با مسئله‌ای روبه‌رو نمی‌شوید اما، به ویژه در دو مورد، به دلیل عدم پشتیبانی برخی بازی‌ها از نسبت ۱۹ به ۹، دو ویژگی در دسترس کاربران قرار گرفته است. در حالی که برخی از گوشی‌ها مانند وان پلاس 5T به صورت خودکار بازی را باوجود از دست رفتن برخی از رابط کاربری، به صورت تمام صفحه نمایش می‌دهند، هواوی ترجیح داده تا با ارائه گزینه‌ای، انتخاب را برعهده بازیکنان قرار دهد. با غیر فعال بودن گزینه «تمام صفحه» بخش بالایی و پایینی گوشی نوار مشکی نمایش داده می‌شود که با فعال کردن این گزینه می‌توانید با وجود از دست دادن بخشی از رابط کاربری، به تجربه بازی به صورت تمام صفحه بپردازید. از طرفی به دلیل حضور ناچ یا همان زبانه در بالای نمایشگر، بسیاری از بازی‌های اندروید، از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند که هواوی نیز با انتخابی صحیح، در زمان اجرای ویدیو یا بازی، نوار مشکی رنگی را برای پوشاندن ناچ نمایش می‌‌دهد.

گوشی هواوی نوا 3e / Huawei Nova 3e / P20 Lite

وزن ۱۴۵ گرمی و ارگونومی خوب نوا 3e به ویژه در زمان اجرای بازی‌ها با یک دست، احساس لغزندگی را به کاربر القا نمی‌کند و می‌توانید با اطمینان از گوشی در مترو یا اتوبوس استفاده کنید. متاسفانه نوا 3e در برابر نفوذ گرد و غبار و آب مقاوم نیست و هیچ یک از استانداردهای لازم را کسب نکرده است.

صفحه نمایش

نمایشگر به ویژه برای افراد علاقمند به تجربه بازی‌ و تماشای فیلم روی گوشی همراه اهمیت زیادی دارد. نمایشگر نوا ۳ ای از نوع LTPS IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ و تراکم ۴۳۲ پیکسل در اینچ است که هواوی مانند پی ۲۰ پرو از یک زبانه کوچک در قسمت بالایی نمایشگر بهره برده است. وجود این زبانه باعث شده تا نسبت نمایشگر به بدنه به رقم فوق‌العاده ۸۰ درصد برسد، در نتیجه کاربر فضای بیشتری را برای استفاده از گوشی در اختیار دارد. یکی از نکات مهم نمایشگر، نسبت تصویر ۱۹ به ۹ نامتعارف آن است که خودنمایی می‌کند. هرچند میان‌رده جدید هواوی، نمایشگری بزرگ دارد، اما در رابطه با میزان روشنایی باید گفت که صفحه نمایش نوا ۳ ای رضایت‌بخش نبود. از طرفی رنگ مشکی نیز آن‌چنان که باید عمق لازم را در این گوشی ندارد. اما در زمینه طراوت رنگ‌ها باید گفت که نمایشگر نوا ۳ ای یکی از بهترین نمونه‌های LCD است و تصاویر به زیبایی به نمایش در می‌آیند.

هواوی همچنین مجموعه‌ای از قابلیت‌های نرم‌افزاری را برای مدیریت شدت نور در نوا ۳ ای در اختیار کاربر گذاشته است. به لطف قابلیت Eye Comfort می توانید نور آبی پس‌زمینه را با توجه به شرایط نوری محیط تغییر دهید. شما همینطور می‌توانید با ورود به تنظیمات Color Mode، دمای رنگ‌ها را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. متاسفانه بر خلاف پی‌۲۰ پرو در نوا ۳ ای امکان پوشاندن زبانه بالای نمایشگر با نواری مشکی رنگ وجود ندارد؛ این تنظیمات به کاربر اجازه می‌داد تا در صورت علاقه با چشم‌پوشی از ناچ، نواری مشکی رنگ را در بالای صفحه نمایش فعال کند.

اسپیکر

به لطف وجود ورودی جک ۳.۵ میلی‌متری، امکان اتصال هدفون‌ها به صورت مستقیم در نوا ۳ ای فراهم شده است. نوا ۳ ای در سمت راست ورود USB-C‌ از اسپیکر تک کاناله بهره می‌برد. برای ارزیابی حجم و کیفیت خروجی صدا به سراغ دو بازی Piano Tiles 2 و Asphalt 8 رفتیم. بازی Piano Tiles 2 به ویژه برای بررسی عملکرد اسپیکر در زمان پخش صداهای تک نوا مانند پیانو گزینه‌ی مناسبی است. اسپیکر نوا ۳ ای در زمان پخش موسیقی کلاسیک صدای شفاف و حجم خروجی خوبی را برای یک گوشی میان‌رده دارد و می‌توانید از پخش موسیقی در این گوشی لذت ببرید. برای بررسی عملکرد محصول هواوی در زمان پخش موسیقی الکترونیکی و سریع، بازی Asphalt 8 را اجرا کردیم. باید گفت هرچند اسپیکر نوا ۳ ای توانایی اجرای آهنگ‌های الکترونیک را با حجم صدای بالا دارد، اما در زمینه شفافیت صدا عملکردی عالی را شاهد نبودیم. با این حال، این موضوع برای یک گوشی میان‌رده نکته‌ای منفی محسوب نمی‌شود.

گوشی هواوی نوا 3e / Huawei Nova 3e / P20 Lite

هواوی در پی‌۲۰ پرو با کنار گذاشتن Histen به سراغ Dobly Atmos رفت، اما این کمپانی چینی همچنان از فناوری صوتی سه‌بعدی Huawei Histan برای ارائه تجربه صوتی مناسب در گوشی‌های میان‌رده بهره می‌برد. این فناوری پیش از این نیز در نوا ۲ پلاس استفاده شده بود و به کاربر امکان تنظیم صدای گوشی در سه حالت افکت صدای سه‌بعدی، اکولایزر ۱۰ باند و مگاباس را می‌دهد.

عملکرد در بازی

مقاله‌های مرتبط:

هرچند در زمینه طراحی، نوا ۳ ای یک سر و گردن از نوا ۲ پلاس یا سایر گوشی‌های استفاده کننده از تراشه کرین ۶۵۹ بالاتر است،‌ اما هنوز هم پردازنده کرین ۶۵۹ و حافظه رم ۴ گیگابایتی نوا 3e عملکرد یکسانی را با سایر گوشی‌های میان‌رده به نمایش می‌گذارد. تراشه ۱۶ نانومتری کرین ۶۵۹ از هشت هسته‌ی پردازشی Cortex A53 بهره می‌برد و هواوی از واحد پردازش گرافیکی (GPU) دو هسته‌ای Mali-T830 در این تراشه استفاده کرده است. این واحد پردازش گرافیکی نخستین بار در تراشه ۶۵۰ کرین استفاده شده بود. برای بررسی عملکرد نوا 3e، در زومجی انواع و اقسام بازی‌ها را با سطوح گرافیکی متفاوت از جمله بازی Lineage 2: Revolution، بازی Ballz، بازی The Trail و بازی Final Fantasy XV: Pocket Edition را روی این گوشی میان‌رده اجرا کردیم.

نسخه موبایل بازی اندروید Final Fantasy 15‌ با ارائه تنظیمات گرافیکی متفاوت برای مشخص کردن کیفیت بافت‌ها و در دسترس قرار دادن تنظیمات انتخاب نرخ فریم میان سه گزینه ۳۰ فریم برثانیه، ۶۰ فریم برثانیه و نرخ فریم نهایی با توجه به توان گوشی هوشمند، یکی از بازی‌های خوب برای بررسی عملکرد گوشی‌ها محسوب می‌شود. با تنظیم بازی روی تنظیمات Normal و انتخاب گزینه ۳۰ فریم برثانیه، شاهد اجرای رضایت بخش ساخته اسکوئر انیکس رو نوا 3e بودیم. مانند پی‌۲۰ پرو، قسمت بالای نوا 3e نیز بعد از اجرای بازی‌ها و به ویژه در زمان اجرای بازی Lineage 2: Revolution گرم شد که البته نمی‌توان آن را آزاردهنده قلمداد کرد. بازی Lineage 2: Revolution دارای سه ویژگی مهم آنلاین بودن، جزئیات گرافیکی بالا و محیط‌های شلوغ در جهانی عظیم برای تحت فشار گذاشتن پردازنده و به ویژه تراشه گرافیکی گوشی است. با اجرای این بازی برای دستیابی به بهترین نرخ فریم، مجبور شدیم تا بازی را روی پایین‌ترین تنظیمات گرافیک از لحاظ بافت‌ها، سایه‌زنی، جزئیات شخصیت‌ها و انیمیشن‌ها تنظیم کنیم. در نتیجه باید گفت که پردازنده کرین ۶۵۹ و واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 دیگر از عهده اجرای بازی‌های پرجزئیات نسل کنونی موبایل بر نمی‌آیند.

با این وجود،‌ نوا 3e همچنان قادر است تا تمامی بازی‌های با کیفیت کمپانی گیم‌لافت را روان اجرا کند. بازی‌های این کمپانی نظیر Asphalt Nitro، گرافیک را به صورت خودکار با توجه به پردازنده و واحد پردازش گرافیکی گوشی، تنظیم می‌کنند که در نتیجه آن، اجرای روان بازی‌ها را شاهد هستیم. این موضوع متاسفانه در بازی‌های کمپانی‌هایی مانند نت‌ماربل، توسعه‌دهنده Lineage 2: Revolution دیده نمی‌شود و تنها می‌توانید با کاهش تنظیمات، به نرخ فریم مورد نظر خود دست پیدا کنید.

گوشی هواوی نوا 3e / Huawei Nova 3e / P20 Lite

برای تحت فشار گذاشتن قلب تپنده نوا ۳ ای به سراغ بازی آنلاین و پرجزئیات Crusaders of Light رفتیم. این بازی در کنار ارائه جهانی عظیم و با کیفیت، از حالت‌های چندنفره شلوغ تا ۶۰ بازیکن به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. نوا ۳ ای به ویژه در زمان خلوت بودن نقشه روی تنظیمات گرافیک Medium به صورت روان اجرا شد، اما با ورود به حالت چندنفره بازی مجبور شده تا تنظیمات را روی پایین‌ترین گزینه قرار دهیم. با توجه به میان‌رده بودن نوا ۳ ای باید گفت این گوشی به خوبی از عهده بازی‌هایی مانند Sky force و Clash of Clans بر‌می‌آید، اما نباید انتظار اجرای بازی‌های سنگینی مانند Crusaders of Light و Lineage 2: Revolution را روی نوا ۳ ای داشته باشید.

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌رده
تلفن / تبلتAnTutu 7/63DMark
IceStorm
Unlimited
PCMark Work2.0
Overall/Web Browsing 
GeekBench4
Single/Multi
GFXBench
Manhattan 3.1/OffScreen 
GFXBench
CarChase/OffScreen
GFXBench
T-Rex/OffScreen
Huawei Nova 3e88130
70179
119164907
5165
927
3692
5.3FPS
5.1FPS
3.1FPS
3.2FPS
19FPS
19FPS
Xperia XA2 Ultra88876
70079
169675167
5387
851
4186
10.0FPS
9.7FPS
6.0FPS
5.5FPS
31FPS
29FPS
Xperia XA289365
70818
164934936
5276
855
4145
10.0FPS
9.7FPS
5.9FPS
5.5FPS
31FPS
29FPS
Xiaomi Redmi Note 5A 43257
34817
62953346
4133
679
1891
Not SupportedNot Supported14FPS
7.7FPS
Honor 7X 71308
52233
111314888
5073
904
3371
4.3FPS
4.3FPS
2.7FPS
2.6FPS
16FPS
16FPS
Huawei P Smart 87747
66293
124844910
5034
939
3684
5.4FPS
5.4FPS
3.2FPS
3.2FPS
19FPS
19FPS
Zenfone Max Plus--
43205
71962748
3258
431
2248
4.4FPS
4.5FPS
2.3FPS
2.4FPS
16FPS
16FPS
Xperia XA1 Ultra--
63855
127904018
4246
868
3722
6.7FPS
6.2FPS
4.0FPS
3.7FPS
22FPS
22FPS
Mate 10 Lite --
61997
100624930
5243
870
3267
4.8FPS
4.8FPS
2.9FPS
2.9FPS
17FPS
17FPS
+Galaxy A8 --
76982
140914859
4808
1500
4213
9.6FPS
9.9FPS
5.8FPS
6.0FPS
31FPS
33FPS
Galaxy A8 --
76543
142614972
5055
1501
4175
9.5FPS
9.9FPS
5.8FPS
6.0FPS
31FPS
33FPS
Xperia XA1 Plus--
64648
126183869
4089
834
3742
6.6FPS
6.2FPS
3.9FPS
3.7FPS
21FPS
21FPS
Neffos X1 Lite--
40905
71783291
3858
604
2517
8.0FPS
3.5FPS
3.9FPS
1.9FPS
21FPS
13FPS
Huawei Nova 2 Plus--
62048
Failed4816908
3534
5.1FPS
4.8FPS
3.1FPS
2.9FPS
19FPS
19FPS
Nokia 5--
45372
95073630
4028
671
2868
10.0FPS
4.6FPS
5.2FPS
2.5FPS
20FPS
16FPS
Nokia 6 --
44833
94443671
4026
647
2791
2.5FPS
2.5FPS
4.5FPS
4.6FPS
15FPS
16FPS
Honor 6X--
56691
116194323
4792
787
3198
4.6FPS
4.8FPS
3.0FPS
2.8FPS
19FPS
19FPS
Galaxy A7 2017--
60506
130703969
4225
765
3939
9.0FPS
9.0FPS
5.2FPS
5.2FPS
33FPS
34FPS
Galaxy J7 Prime--
40153
50473124
3038
654
2319
2.3FPS
4.9FPS
1.8FPS
1.8FPS
7.2FPS
12FPS

در بررسی ما نوا ۳ ای توانست در اجرای سایر بازی‌ها مانند Ballz ساخته کچاپ، بازی The Trail، ساخته پیتر مولینو از افسانه‌های دنیای بازی‌سازی و همینطور بازی Angry Birds Evolution عملکرد خوبی داشته باشد و برای اجرای این دست بازی‌ها روی محصول هواوی هیچ مشکلی نخواهید داشت. از طرفی در زمان اجرای بازی اول شخص Modern Combat 5 نیز علی‌رغم افت فریم جزئی، تجربه گیمینگ خوبی داشتیم و توانستیم به صورت آنلاین وارد رقابت با سایر بازیکنان در سراسر جهان شویم. از طرفی برای بررسی عملکرد حسگرهای گوشی بازی Real Racing 3 را اجرا کردیم. در این بازی، گوشی به عنوان فرمان استفاده می‌شود و در بررسی ما حسگرها به خوبی وظیفه خود را انجام دادند.

گوشی هواوی نوا 3e / Huawei Nova 3e / P20 Lite

رابط کاربری EMUI‌ نسخه ۸.۰ استفاده شده در نوا ۳ ای تغییرات بنیادی از لحاظ ظاهری با نسخه پیشین نکرده، اما هواوی سعی کرده تا با ایجاد یکپارچگی میان نرم‌افزار و سخت‌افزار تجربه‌ای روان‌تر و بهینه‌تر را به کاربران ارائه دهد. از جمله امکاناتی که این رابط کاربرای در اختیار کاربر می‌گذارد می‌توانیم به App Twin اشاره کنیم که تنها در چندی از نرم‌افزارها نظیر فیس‌بوک و واتس اپ، اجازه استفاده هم‌زمان از دو حساب کاربری را فراهم می‌کند. علاوه بر این، به لطف تنظیمات Navigation Dock می‌توانید شیوه حرکت میان منوها را از گذشته ساده‌تر کنید. هواوی همچنین تنظیماتی را برای ثبت آسان‌تر اسکرین شات در نظر گرفته است که با فعال کردن آن، می‌توانید تنها با کشیدن سه انگشت خود به سمت پایین، اسکرین شات ثبت کنید.

Game Suite

هواوی برای اجرای بهتر بازی‌ها از لانچری به نام Game Suite بهره برده است. به لطف این لانچر می‌توانید مانند گوشی‌های سامسونگ، دسترسی سریع‌تری به تمام بازی‌ها داشته باشید. علاوه بر این با توجه به توانایی کرین ۶۵۹، لانچر به گوشی کمک می‌کند تا بازی‌ها را با نرخ فریم بهتر و جزئیات بیشتر اجرا کنید. با ورود به این لانچر امکان اضافه یا کم کردن بازی‌ها را به فهرست خواهید داشت. Game Suite سه حالت «Game Mode»، «Smart Mode» و «Power-Saving Mode» را برای در دسترس کاربر قرار داده است که به ترتیب بهترین عملکرد، توازن بین عملکرد و مصرف و همینطور مصرف بهینه منابع را در اختیار کاربر می‌گذارند.

سیستم هویت‌سنجی

مانند پی‌۲۰ پرو، هواوی در نوا ۳e نیز از قابلیت Face unlock استفاده کرده است. به لطف این قابلیت هویت‌سنجی می‌توانید تنها با نگاه کردن، قفل گوشی را باز کنید. Face unlock به صورت نرم‌افزاری و با کمک دوربین سلفی،‌ جزئیات چهره را ثبت می‌کند و امکان شناسایی چهره افراد را به نوا 3e می‌دهد. هرچند در حال حاضر هنوز هم حسگر اثر انگشت روشی امن‌تر نسبت به سیستم هویت‌سنجی Face Unlock است، اما با توجه به سرعت عملکرد این فناوری، کاربران حتی در شرایط محیطی با نور کم نیز می‌توانند تنها به لطف نور پس زمینه نمایشگر، قفل را بازگشایی کنند. این موضوع در Face ID استفاده شده در آیفون ۱۰ به دلیل وابسته نبودن به نور، با الگوریتم متفاوتی انجام می‌شود و نیازی به افزایش نور نمایشگر نیست. با در نظر گرفتن امکان خطا، فیس آنلاک قادر است تا در زمان استفاده کاربر از عینک آفتابی، چهره شخص را تشخیص دهد. در مجموع سیستم تشخیص چهره هواوی نمونه‌ای دقیق و سریع است که کاربر می‌تواند در شرایط مختلف از آن استفاده کند.

باتری

گوشی‌های هواوی پیش از این نشان داده‌اند که به ویژه در زمینه شارژدهی کاربران را ناامید نمی‌کنند. نوا 3e از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که با توجه به رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ (+FHD) قادر است تا نیازهای روزانه کاربر را پاسخگو باشد. شما همینطور می‌توانید برای افزایش شارژدهی رزولوشن نمایشگر را روی گزینه HD+ تنظیم کنید. برای ارزیابی شرایط شارژدهی این گوشی، مقدار روشنایی را روی ۲۰۰ نیت قرار دادیم و با فعال‌سازی حالت پرواز، تمام اتصالات را قطع کردیم. نوا 3e در مجموع توانست به مدت ۹ ساعت ۲۰ دقیقه ویدیویی با رزولوشن اچ‌دی را پخش کند که عملکردی رضایت‌بخش محسوب می‌شود.

گوشی هواوی نوا 3e / Huawei Nova 3e / P20 Lite

برای سنجش شرایط شارژدهی در زمان اجرای بازی‌ اما، به سراغ Lineage 2: Revolution رفتیم. این بازی باتوجه به آنلاین بودن و درگیر کردن پردازنده به لطف بافت‌های باکیفیت شهرت دارد و می‌تواند به شدت باتری گوشی را به چالش بکشد. نوا 3e در بررسی ما توانست به مدت ۶ ساعت ۴۴ دقیقه ساخته نت‌ماربل را اجرا کند. گوشی نوا 3e‌ به طور مشخص در زمان اجرای بازی‌های سنگین، تا حدودی گرم می‌شود که این گرما را در زمان در دست گرفتن گوشی حس می‌کنید. در گوشی‌های موبایل با توجه به نوع بازی، آفلاین یا آنلاین بودن، کیفیت بافت‌‌ها و جزئیات گرافیکی، استفاده از دیتای موبایل یا اینترنت بی‌سیم، عملکرد متفاوتی را از باتری شاهد هستیم.

جمع‌بندی

گوشی‌های میان‌رده بخش عمده‌ای از بازار تلفن‌های هوشمند را در دست دارند و به همین دلیل نیز طبیعی است تا کمپانی‌های بزرگی نظیر هواوی به تولید انواع و اقسام تلفن‌های هوشمند بپردازند. نوا 3e از نظر پردازنده و حافظه رم هیچ تفاوتی با گوشی‌های میان‌رده پیشین نکرده است و اگر یک بازی در گذشته روی این پلتفرم با مشکل روبه‌رو می‌شد، هنوز هم شاهد خوب اجرا نشدن بازی فوق خواهید بود، هرچند به لطف اندروید اوریو، بهبود در راندمان کلی دیده می‌شود. با این حال، هواوی با قرار دادن دوربین دوگانه، اضافه کردن بریدگی در بالای نمایشگر و تغییر نسبت گوشی به ۱۹ به ۹، نوا 3e را با طراحی مدرن و بسیار زیبا تولید و عرضه کرده‌ است. به ویژه در زمینه گیمینگ، پردازنده ۶۵۹ کرین می‌تواند به لطف بهبود راندمان اندروید اوریو، عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد، هرچند هنوز هم برای اجرای بازی‌های سنگین مانند Lineage 2: Revolution باید تمام تنظمیات را روی Low قرار دهید. در زمان استفاده از گوشی به هیچ عنوان احساس سر خردن یا لغزش را حس نخواهید کرد و همین باعث شده تا در مترو یا اتوبوس، تجربه لذت بخشی را از انجام بازی‌ها بدون نگرانی داشته باشید. نباید فراموش کرد که نوا 3e یکی از زیباترین گوشی‌های میان‌رده تولید شده تاکنون است و به خوبی می‌تواند با توجه به قیمت، نیازهای کاربر را رفع کند. هواوی حتی از یک لانچر بازی نیز برای بهبود عملکرد پردازنده کمک گرفته است که با فعال کردن آن شاهد بهبود اجرای بازی‌ها خواهید بود.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی گوشی و قیمت گوشی به بخش موبایل دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید؛ انواع گوشی سامسونگ، اپل، شیائومی، هواوی برای مقایسه در اختیار کاربران است. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده