نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۳

فیلم Akira هنوز مراحل اولیه توسعه را سپری می‌کند

تایکا وایتیتی اعلام کرد که فیلم لایو اکشن آکیرا (Akira) هنوز مراحل اولیه توسعه و ساخت خود را پشت سر می‌گذارد.

مدت زمانی طولانی است که شرکت برادران وارنر به دنبال ساخت فیلمی لایو اکشن براساس مانگا و انیمه مجموعه بسیار محبوب آکیرا است. در سال ۲۰۰۲، برادران وارنر حقوق ساخت فیلم Akira براساس مانگا و انیمه آن را به‌دست آورد؛ اما تاکنون شاهد انتشار نسخه سینمایی و غربی این مجموعه نبوده‌ایم. از زمان اعلام رسمی ساخت فیلم، تاکنون کارگردانان، نویسندگان و تهیه کنندگان مختلفی به این پروژه اضافه و از آن جدا شده‌اند و تایکا وایتیتی، کارگردان فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) و فیلم Hunt for the Wilderpeople (شکار برای مردم وحشی)، آخرین کارگردانی است که کارگردانی فیلم Akira را بر عهده گرفته است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، در دست ساخت بودن این فیلم لایو اکشن تایید و اعلام شده است. در مصاحبه با مجله Dazed، وایتیتی تایید کرد که فیلم Akira هنوز در دست ساخت است؛ اما مراحل اولیه توسعه خود را سپری می‌کند. او همچنین تایید کرد که تمرکز این اقتباس سینمایی روی نسخه انیمه آن نیست و تمرکز فیلم آکیرا روی نسخه مانگای این مجموعه خواهد بود. وایتیتی گفت:

من هنوز واقعا کار روی این پروژه را آغاز نکرده‌ام. چیزی که من می‌خواهم این است که فیلم اقتباسی از کتاب‌های آن باشد؛ چون بسیاری از مردم واکنش خوبی به اقتباس‌های سینمایی انیمه‌ها ندارند و من به آن‌ها می‌گویم که می‌خواهم فیلم را براساس کتاب آن بسازم. بیشتر افرادی که از ساخت این فیلم عصبانی هستند، کتاب‌های آکیرا را نخوانده‌اند و ۶ کتاب بسیار بزرگ و غنی برای مطالعه وجود دارد؛ اما انیمه Akira، یکی از فیلم‌های مورد علاقه‌ی من است و زمانی که ۱۳ سالم بود، مادرم من را برای تماشای آن برد و این انیمه زندگی من را تغییر داد.

با این حال، وایتیتی از دادن اطلاعات بیشتری در رابطه با فیلم Akira خودداری کرد و مشخص نیست که نسخه سینمایی این مجموعه قرار است براساس کدامیک از کتاب‌های آکیرا تولید و منتشر شود؛ اما با توجه به صحبت‌های او، می‌توان انتظار داشت که تمرکز فیلم Akira روی نوجوانان آسیایی که شخصیت‌های اصلی داستان هستند، باشد. این فیلم لایو اکشن در حال حاضر تاریخ اکرانی ندارد و وایتیتی نیز اکنون کارگردانی فیلم JoJo Rabbit (خرگوش جوجو) با بازی اسکارلت جوهانسون، را بر عهده دارد که به‌زودی مراحل فیلمبرداری و تولید این فیلم آغاز خواهد شد.


منبع Heroichollywood
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده