نویسنده: علی ولی خانی
// سه شنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۲

بعضی از آهنگ های GTA IV به زودی از بازی حذف خواهند شد

با به سر رسیدن زمان قرارداد حق استفاده‌ی بعضی آهنگ‌ها، راک‌استار مجبور است نامشان را از لیست ساندترک‌های GTA IV خط بزند.

بازی فوق‌ العاده‌ی Grand Theft Auto IV در ماه پیش رو دهمین تولد خود را جشن خواهد گرفت و این بدین معنا است که حق امتیاز استفاده از بعضی آهنگ‌ها در ساندترک‌های بازی منقضی خواهد شد و Rockstar ناچار به حذف آن‌ها از بازی است.

وب‌سایت کوتاکو پیش‌تر گزارش کرد که در بیست و ششم آوریل (۶ اردیبهشت)، چندین قرارداد ۱۰ ساله به پایان خواهد رسید و راک استار چندین آهنگ را از بازی بیرون خواهد کشید. کوتاکو اعلام کرد که از منابع معتبری شنیده شده که «خیلی» از موسیقی‌های بازی حذف خواهند شد، اما هنوز استودیو اقدام به انتشار لیست اسامی این آهنگ‌ها نکرده است.

این اتفاق برای Grand Theft Auto: San Andreas هم افتاد؛ در سال ۲۰۱۴، این استودیو مجبور به حذف ۱۷ آهنگ از بازی مذکور شد. اما نکته‌ای که مسئله‌ی GTA 4 را خاص می‌کند، امکان نگه داشتن آهنگ‌ها برای صاحبان آن روی پلی استیشن 3 است. بر اساس گزارش Kotaku، در بیست و ششم آوریل، صاحبان بازی روی PS3 پیغامی با این مضمون دریافت خواهند کرد که «اگر دوست دارید هنوز هم این آهنگ‌ها را در بازی بشنوید، می‌توانید آن‌ها را به صورت دیجیتالی دریافت کنید.» مشخص نیست که این اتفاق چرا و چگونه خواهد افتاد و هنوز اطلاعاتی درباره‌ی اینکه آیا چنین اقدامی برای دارندگان بازی روی پی سی یا ایکس باکس 360 نیز صورت خواهد گرفت در دسترس نیست.

بازی GTA IV در سال ۲۰۰۸ برای پلتفرم‌های Xbox 360 ،PS3 و PC منتشر شد و توانست چه در زمینه‌ی فروش و چه از دید منتقدین، موفقیت‌های زیادی را کسب کند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده