نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹

جنیفر لارنس و جودی فاستر برنده جایزه بهترین بازیگر زن اسکار 2018 را معرفی می‌کنند

به دنبال انصراف کیسی افلک از حضور در مراسم اهدای جایزه اسکار ۲۰۱۸، دو هنرمند محبوب یعنی جودی فاستر و جنیفر لارنس، جایزه بهترین بازیگر زن را اهدا خواهند کرد.

چندی پیش به دلیل حاشیه‌ها و وضعیت نامناسب اخلاقی‌ای که برای کیسی افلک به وجود آمده بود، بسیاری از کاربران اینترنتی، با امضای طوماری آنلاین خواستار جلوگیری از حضور این بازیگر در مراسم اسکار سال جاری شده بودند. بعد از آن، در طی خبری اعلام شد که کیسی افلک به‌صورت رسمی از حضور در مراسم اسکار 2018 به‌عنوان یکی از مجریان اهداکننده جایزه، انصراف داد. وی قرار بود جایزه بهترین بازیگر زن امسال را اهدا کند. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آکادمی علوم و هنرهای سینما (Academy of Motion Picture Arts and Sciences)، به‌تازگی دو بازیگر زن صاحب جایزه اسکار را برای اهدای جایزه بهترین بازیگر زن انتخاب و جایگزین افلک کردند.

براساس گزارش جدیدی که توسط سایت خبری ورایتی منتشر شده، جنیفر لارنس و همچنین جودی فاستر، قرار است جایزه بهترین بازیگر زن را در نودمین مراسم سالانه جوایز اسکار اهدا کنند. مطابق قانون نانوشته هر ساله مراسم اسکار، عرف این است که بهترین بازیگر مرد مراسم اسکار سال گذشته، اهدای جایزه به بهترین بازیگر زن سال آینده را بر عهده داشته باشد و البته در مورد بهترین بازیگر زن سال گذشته هم چنین است. با این حال، کیسی افلک که در سال گذشته جایزه بهترین بازیگر مرد را برای ایفای نقش شخصیت اصلی فیلم Manchester by the Sea (منچستر کنار دریا) دریافت کرده بود، چندی پیش اعلام کرد که در مراسم حضور نخواهد داشت.

دو نفری که از کیسی افلک شکایت کرده‌اند یکی ماگدالنا گورکا، فیلمبردار و دیگری آماندا وایت، تهیه‌کننده سینما هستند. این دو گفته‌اند که کیسی افلک در جریان فیلمبرداری فیلم I’m Still Here (من هنوز این‌جا هستم) به آن‌‌ها حمله‌ور شده است و رفتاری غیرطبیعی داشته است. هر دو نفر علیه کیسی افلک اقامه دعوی کردند. پرونده کیسی افلک در سال ۲۰۱۰ به دادگاه کشیده شد و با جریمه مالی پایان‌یافته تلقی می‌شد، ولی گویا برنده شدن جایزه اسکار و دوباره مطرح شدن نام کیسی افلک همزمان با داستان‌های واینستین و دوستانش، دوباره پروندهٔ قدیمی و تقریباً بسته‌شده افلک را باز کرده است. همین موضوع باعث شده که موفقیت‌های کیسی افلک هم تحت‌الشعاع قرار گرفته و به نوعی انگار دیگر این دستاوردها برای کسی اهمیتی ندارد و نادیده گرفته می‌شود.

در طی این گزارش، علاوه بر جایگزین شدن جنیفر لارنس و جودی فاستر، اعلام شده که به جای اما استون، قرار است جین فوندا و هلن میرن دو هنرمندی باشند که جایزه بهترین بازیگر مرد امسال را اهدا خواهند کرد. اما استون در مراسم اهدای جایزه اسکار سال ۲۰۱۷، برای ایفای نقش شخصیت اصلی فیلم La La Land (لا لا لند)، موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شد. هنرمندانی که برای اهدای جایزه اسکار قرار است در مراسم آکادمی علوم و هنرهای سینما حضور داشته باشند، در حال حاضر با هیچگونه مصاحبه‌ای موافقت نکردند. 

جیمی کیمل مجری نودمین مراسم سالانه جوایز اسکار خواهد بود.گفتنی است نودمین دوره مراسم جوایز اسکار در تاریخ ۴ مارس ۲۰۱۸ (۱۳ اسفند) برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که این مراسم به صورت زنده از تلویزیون هم پخش خواهد شد. مراسم اسکار ۲۰۱۸، از شبکه ABC، از ساعت ۸ شب به وقت منطقه زمانی شرقی و ۵ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام پخش خواهد شد. چندی پیش نیز لیست کامل نامزد‌های اسکار ۲۰۱۸ اعلام شد و در خبری بدین موضوع پرداختیم. همچنین شما در سایت زومجی می‌توانید پیش‌بینی برندگان اسکار 2018 از نگاه زومجی را هم مطالعه کنید.


منبع EW
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده