نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۹

اسپیلبرگ فیلم زندگینامه لئونارد برنستاین را خواهد ساخت

این‌طور که به نظر می‌رسد استیون اسپیلبرگ پروژهٔ پس از اتمام ساخت قسمت پنجم ایندیانا جونز را هم انتخاب کرده است و این پروژه، ساخت فیلم زندگینامهٔ لئونارد برنستاین خواهد بود.

استیون اسپیلبرگ، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس آمریکایی، قصد ساخت فیلم زندگینامه لئونارد برنستاین، آهنگساز، رهبر ارکستر، مدرس موسیقی و پیانیست مشهور را دارد. این‌طور که به نظر می‌رسد مراحل ساخت این فیلم پس از اتمام ساخت قسمت پنجم مجموعهٔ Indiana Jones (ایندیانا جونز) آغاز خواهد شد. فیلم بعدی این فیلمساز ممکن است که دنباله جدید مجموعهٔ ایندیانا جونز باشد و بار دیگر شاهد نقش‌آفرینی هریسون فورد در این نقش نمادین باشیم. در حال حاضر اطلاعات زیادی از این فیلم وجود ندارد و تنها می‌دانیم که دیوید کپ، فیلمنامه‌نویس چهار قسمت قبلی این مجموعه، کار نگارش فیلمنامهٔ فیلم قسمت پنجم را نیز بر عهده دارد. همچنین شایا لابوف، بازیگر نقش مات ویلیامز، نیز قرار نیست در این فیلم بازگردد. اسپیلبرگ احتمالاً پس از ساخت قسمت پنجم مجموعهٔ ایندیانا جونز، به سرعت ساخت بازسازی فیلم West Side Story (داستان وست ساید) براساس فیلمنامه‌ای از تونی کوشنر، نویسنده فیلم Lincoln (لینکلن)، را آغاز خواهد کرد.

استیون اسپیلبرگ مشهور به فیلمسازی بدون وقفه است و بین پروژه‌هایش فاصله‌ای نمی‌افتد. از فیلم‌های با بودجهٔ ساخت سنگین گرفته تا درام‌های تاریخی کم هزینه، وی همواره در حال ساخت فیلم است. فیلم Ready Player One (بازیکن شماره یک آماده)، آخرین فیلمی است که اسپیلبرگ ساخته و نگارش فیلمنامهٔ فیلم Ready Player One بر عهده زک پن، نویسندهٔ فیلمنامهٔ فیلم‌هایی همچون The Avengers (انتقام‌جویان) و X-Men: The Last Stand (مردان ایکس: آخرین ایستادگی) بوده است. این فیلم اقتباسی از کتابی با همین عنوان، اثر ارنست سلین است و ارنست سلین نیز در نگارش فیلمنامه با زک پن همکاری داشته است. فیلم Ready Player One داستان وید اوون واتس (و آواتار Parzival در دنیای OASIS) با بازی تای شرایدن را روایت می‌کند که به‌ دنبال یافتن Easter Egg به‌جای مانده از جیمز هالیدی با نقش‌آفرینی مارک رایلنس، بوده که خالق دنیای واقعیت مجازی OASIS است و باید سه کلید منحصربه‌فرد در دنیای گسترده OASIS را پیدا کند تا جایزهٔ بزرگ و ثروت عظیم هالیدی را به‌دست بیاورد. واتس در این ماجراجویی با Art3mis با نقش‌آفرینی اولیویا کوک، همراه می‌شود و در این راه باید با نولان سورنتو با بازی بن مندلسون و گروه IOI مبارزه کند. گفتنی است که اسپیلبرگ بلافاصله پس از فراغت از مراحل تولید فیلم Ready Player One، فیلمبرداری فیلم درام تاریخی، سیاسی و هیجانی The Post (پست) را آغاز کرد. مراحل پس‌تولید (شامل مونتاژ و ادیت تصاویر، نوشتن، ضبط و ویرایش موسیقی متن و افزودن جلوه‌های ویژه و مواردی از این دست) فیلم Ready Player One به پایان رسیده است و استیون اسپیلبرگ از همین حالا به فکر دوران پس از اتمام مراحل فیلمبرداری قسمت پنجم ایندیانا جونز بوده و پروژهٔ خود را نیز مشخص کرده است.

Steven-Spielberg-II

طبق گزارش سایت وِرایتی، استیون اسپیلبرگ این هفته پشت درهای بسته قرار است جلسه‌ای را با استودیوهای کاربلد هالیوود برای ساخت فیلم زندگینامهٔ لئونارد برنستاین برگزار کند. طبق گزارش‌های منابع این سایت، این پروژه با پروژه جاش سینگر (یکی از نویسندگان فیلم The Post) که آن هم در مورد لئونارد برنستاین بوده و برای کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) نوشته شده، متفاوت است. البته همین منابع به این موضوع اشاره داشته‌اند که اسپیلبرگ معمولاً فیلمنامه‌های زیادی را می‌خواند و حتی مجذوب خیلی از آن‌ها می‌شود، اما در نهایت از کارگردانی خیلی از پروژه‌ها نیز کنار می‌کشد.

طبق گزارش سایت وِرایتی، استیون اسپیلبرگ این هفته پشت درهای بسته قرار است جلسه‌ای را با استودیوهای کاربلد هالیوود برای ساخت فیلم زندگینامهٔ لئونارد برنستاین برگزار کند

در حال حاضر نام استیون اسپیلبرگ برای کارگردانی فیلم West Side Story مطرح می‌شود و در برخی اخبار حتی بدین موضوع پرداخته شده است که وی بازیگران مدنظر خود را نیز انتخاب کرده است، اما باید بدین موضوع اشاره داشته باشیم که هنوز به‌صورت رسمی کارگردانی این فیلم از سوی اسپیلبرگ اعلام نشده است. اسپیلبرگ با تونی کوشنر، نویسندهٔ فیلم West Side Story در دو فیلم Munich (مونیخ) و Lincoln همکاری داشته است و انتظار می‌رود که کارگردانی این فیلم را نیز قبول کند، اما ممکن است که وی بیخیال این پروژه شود و کارگردانی آن را به شخص دیگری بسپارد. همین هفته گذشته بود که اسپیلبرگ مایکل بِی را برای کارگردانی فیلم Robopocalypse (روبوکالیپس) انتخاب کرد. پیش از این، استیون اسپیلبرگ قرار بود کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته باشد، اما او نتوانست زمان کافی برای ساخت این پروژه را به‌دست آورد و در نهایت تصمیم گرفت که شخص دیگری این فیلم را کارگردانی کند. فیلم Robopocalypse براساس رمانی به همین نام اثر دنیل اچ. ویلسون در دست ساخت است که به قیام ربات‌ها می‌پردازد.

ساخت فیلم زندگینامه‌ای در این مقطع و پس از فراغت از ساخت دو فیلم سنگین و با بودجهٔ بالا، مطابق شیوهٔ کاری همیشگی استیون اسپیلبرگ است و به احتمال فراوان شاهد ساخت فیلم لئونارد برنستاین پس از اتمام مراحل فیلمبرداری قسمت پنجم مجموعهٔ ایندیانا جونز خواهیم بود.

در مورد آخرین ساختهٔ استیون اسپیلبرگ باید بگوییم که فیلم Ready Player One در ابتدا قرار بود در ماه دسامبر (آذر یا دی‌ماه) سال ۲۰۱۷ اکران خود را آغاز کند که در نهایت این اتفاق نیفتاد و این فیلم با تأخیر در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۸ (۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۷) به روی پردهٔ سینما خواهد رفت. فیلم Ready Player One به لطف ارجاعات سینمایی و ایستراگ‌های فراوان به یکی از نوستالژی‌ترین ساخته‌های سینمایی تبدیل شده است و طرفداران بی‌صبرانه منتظر اکران ساختهٔ جدید و متفاوت اسپیلبرگ هستند. نکته جالب در مورد این ارجاعات و ایستراگ‌ها این است که تمامی آن‌ها بخشی از داستان فیلم هستند.

کار ساخت موسیقی فیلم Ready Player One بر عهده آلن سیلوستری خواهد بود. این فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام اثر ارنست سلین است. تای شرایدن، اولیویا کوک، بن مندلسون، سایمون پگ، تی جی میلر و مارک رایلنس، دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم Ready Player One حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم قرار است دارای محتوای واقعیت مجازی نیز باشد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده