// شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۸

شرکت Valve دوباره به بازیسازی بازخواهد گشت

گیب نیوول، رییس شرکت ولو، اعلام کرد که فعالیت‌های بازی‌سازی خود را مجددا شروع می‌کند. ‌نیوول ساخت چند بازی جدید را تایید کرد.

مدت زیادی است که شرکت بزرگ Valve از فعالیت اصلی خود به عنوان یک شرکت بازی‌سازی فاصله‌ی زیادی گرفته است. ساخت بازی در ولو در این مدت تنها به بازی‌های Dota 2 و Team Fortress 2 محدود بوده است. اما اخیرا، طی اعلامیه‌های Gabe Newell، رییس شرکت ولو، به نظر می‌رسد که قرار است فعالیت این شرکت مجددا آغاز شود. چندی پیش بود که گیب نیوول اعلام کرد سه بازی جدید مخصوص پلتفرم واقعیت مجازی، توسط ولو ساخته خواهد شد. حالا هم طی مصاحبه‌ای نیوول ساخت چندین بازی جدید را تایید کرد.

از آخرین بازی ساخته‌شده توسط ولو برای پلتفرم کامپیوتر چند سالی است که می‌گذرد، اما این روند در حال تغییر است؛ چرا که همین حالا بازی Artifact مراحل ساخت و توسعه‌‌ی خود را پشت سر می‌گذارد. Artifact یک بازی کارتی بر مبنای بازی Dota 2 است. این تنها بازی در دست ساخت ولو نخواهد بود.

نیوول علت فاصله گرفتن ولو از بازی‌سازی و کند شدن روند آن را به صراحت تشریح کرد. او گفت که همواره نگران است تا رایانه‌های شخصی تبدیل به یک سیستم بسته شوند و کسی در زمینه‌ی بازی به آنها توجه نکند. بنابراین او سرمایه‌گذاری هنگفتی روی هدست واقعیت مجازی HTC Vive انجام داد تا از تاثیر همکاری مایکروسافت و فیسبوک در همین زمینه، بکاهد. همین موضوع باعث شد تا ولو نه‌تنها روی سخت‌افزار تمرکز کند، بلکه بازی‌های واقعیت مجازی هم بسازد. بازی The Lab یکی از نمونه‌های بازی‌سازی برای VR است.

همچنین نیوول، درباره‌ی کنترل داشتن روی سخت‌افزار و نرم‌افزار گفت:

ما همیشه به شرکت‌هایی مانند نینتندو، کمی حسادت می‌کنیم؛ مثلا موقعی که میاموتو به نسخه‌ی بعدی زلدا یا ماریو فکر می‌کند، همزمان با آن روی اینکه کنترلر جدید چه شکلی باشد هم تمرکز دارد. او می‌تواند قابلیت‌های جدیدی مثل تشخیص حرکت را به کنسول خود بیاورد یا از گرافیک خاصی در بازی‌های خود استفاده کند. اما مهم اینجا است که چون او هم روی سخت‌افزار و هم نرم‌افزار کنترل دارد، می‌تواند این کار را انجام دهد و همین‌طور به خوبی از آن استفاده می‌کند. این دلیل حسادت ما به نینتندو است و همین کار، راهی است که ولو پیش خواهد گرفت.

در آخر هم، نیوول به بازی‌های در حال ساخت اشاره‌ی خاصی نکرد، اما پیش‌تر در سایت Reddit گفته بود که ولو در حال کار روی یک بازی تک‌نفره است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده