نویسنده: محمد شیرزاده
// یکشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷

فیلم Jigsaw مخفیانه داستان Saw 9 را زمینه سازی کرده است

برادران اسپیریگ، کارگردانان فیلم سینمایی جیگساو (Jigsaw)، اعلام کردند که اتفاقات این فیلم زمینه ساز دنباله آن خواهد بود.

این مطلب بخش‌هایی از فیلم‌های Saw، به‌ویژه قسمت سوم و چهارم را فاش می‌کند

 

طبق جدیدترین مصاحبه‌ای که براداران اسپیریگ، کارگردانان فیلم سینمایی جیگساو انجام دادند به نظر می‌رسد قرار است شاهد دنباله این فیلم باشیم. همچنین گفته شده داستان این دنباله در فیلم سینمایی جیگساو پی ریزی شده است. مجموعه اره (Saw) پیش از این با تله‌های خونین و پیچش‌های داستانی‌اش از سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ در قالب هفت فیلم تولید شد. با وجود اینکه فیلم سینمایی اره هفت (Saw VII) به‌عنوان قسمت پایانی معرفی شد، احیای این مجموعه اصلا دور از ذهن نبود. حتی مرگ نقش منفی اصلی مجموعه یعنی جان کرامر (ملقب به جیگساو) در قسمت سوم نیز نتوانست جلوی ساخت دنباله‌های بیش‌تر را بگیرد.

با وجود اینکه فیلم جدید یک موفقیت در گیشه محسوب می‌شود، استقبال‌ها از آن کاملا مثبت نبودند. این فیلم به اندازه فیلم‌های قبلی مجموعه خون‌آلود نبود و سازندگان به جای آن سعی کردند المان‌های جدیدی به فیلم اضافه کنند، اما عدم حضور شخصیت‌های سرگرم‌کننده و پیچش قابل پیش‌بینی در پایان داستان باعث ناامیدی هواداران شد. با این حال، پایان فیلم به شکلی بود که راه را برای ساخت فیلم‌های بعدی مجموعه هموار کرد و صحبت‌ها درباره اره 9 (Saw 9) از همین حالا در حال انجام است.

Saw

برادران اسپیریگ، سازندگان جیگساو، در مصاحبه‌ای با وبسایت Screen Rant اعلام کردند که به صورت مخفیانه داستان فیلم بعدی مجموعه را پی ریزی کرده‌اند. وقتی که از آن‌ها درباره چگونگی شکل‌گیری داستان فیلم نهم پرسیده شد، پیتر اسپیریگ در پاسخ گفت:

چیزهای زیادی وجود دارد که ما درباره گنجاندنشان در فیلم‌های بعدی صحبت کردیم و شخصیت‌هایی وجود دارند که می‌توانند با وارد شدن به این مجموعه برای داستان‌های بعدی نیز زمینه‌سازی کنند. ما می‌خواهیم فیلم را برای تماشاکنندگان به تجربه‌ای کامل تبدیل کنیم؛ فیلمی که از نظر داستانی، تجربه‌ای رضایت بخش با پایانی درخور آن اثر باشد. اما در همان حال، سوالاتی درباره شخصیت‌ها و خط داستان‌ آن‌ها وجود دارند که ما آن‌ها را توضیح نداده‌ایم و ما قطعا در این رابطه با تهیه‌کنندگان و نویسنده و بازیگران صحبت کرده‌ایم. سوال ما این است که آیا تماشاگران چیزی بیش‌تر از آن‌چه به آن‌ها ارائه کرده‌ایم می‌خواهند؟ آیا می‌خواهند شخصیت‌هایی راکه زنده‌ می‌مانند یا حتی نمی‌مانند در فیلم‌های بعدی اره نیز ببینند؟ همیشه می‌توانیم از فلش‌بک‌ها استفاده کنیم.

مایکل اسپیریگ اعلام کرد که هیچ‌وقت قرار نبوده برای مدت طولانی وارد مجموعه اره شوند و در ساخت فیلم بعدی دخالتی نخواهند داشت. فیلم Jigsaw سرنخ‌های داستانی زیادی را برای فیلم‌های بعدی به جا گذاشت و جان کرامر هم همیشه می‌تواند از طریق فلش‌بک بازگردد. موفقیت فیلم به این معنی است که دنباله آن نیز ساخته خواهد شد، اما امیدواریم که فیلم بعدی چیز جدیدی را نیز به این مجموعه اضافه کند.

با وجود اینکه هیچ اطلاعاتی درباره ایده‌های داستانی فیلم بعدی اعلام نشده، توبین بل، بازیگر فیلم جیگساو، در مصاحبه‌ای از علاقه خود به پرداخت فیلم به گذشته شخصیتش صحبت کرد. عروسک شیطانی فیلم همیشه به‌عنوان نماد جیگساو نشان داده شده است و در فیلم اره چهار (Saw IV) مشخص شد که این عروسک قرار بود اسباب‌بازی فرزند به دنیا نیامده‌ی کرامر باشد.

فیلم جیگساو را می‌توانید همین حالا با کیفیت بلوری تماشا کنید.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده