نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵

لپ تاپ میت بوک ایکس پرو هواوی در MWC 2018 معرفی شد

کنفرانس هواوی در کنگره جهانی موبایل دقایقی پیش برگزار شد و این شرکت در آن، لپ تاپ میت بوک ایکس پرو را با نمایشگر بدون حاشیه معرفی کرد. 

هواوی لحظاتی پیش در جریان رویداد اختصاصی خود در کنگره جهانی موبایل یا همان MWC 2018 از لپ‌تاپی موسوم به MateBook X Pro با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک، نسبت نمایشگر به پنل جلوی ۹۱ درصدی و نسبت تصویر ۳:۲ رونمایی کرد. در طول این مراسم، ریچارد یو، مدیرعامل گروه محصولات تجاری هواوی، با اشاره به نیاز کاربران به نمایشگر بزرگ، قدرت پردازشی بالا، کارت گرافیک مجزا برای اجرای بهتر بازی‌ها و کیفیت ساخت بالا و ابعاد کلی کوچک‌تر در لپ‌تاپ‌ها، اعلام کرد که هواوی با اندیشیدن به چنین نیازهایی، لپ‌تاپ جدیدی را توسعه داده است.

میت بوک ایکس پرو

میت‌بوک ایکس پرو از نمایشگری ۱۳.۹ اینچی و لمسی با رزولوشن ۲۰۰۰ × ۳۰۰۰ پیکسل بهره می‌برد که به‌لطف حاشیه‌های بسیار باریک خود، ۹۱ درصد از پنل جلوی لپ‌تاپ را دربرگرفته است. رزولوشن بالای لپ‌تاپ، تراکم ۲۲۰ پیکسل بر اینچی را برای آن به ارمغان آورده است و پنل به‌کاررفته در آن، ۱۰۰ درصد طیف رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. شدت روشنایی نمایشگر میت‌بوک ایکس پرو به ۴۵۰ نیت می‌رسد؛ بنابراین می‌توان به‌راحتی از آن در محیط‌های بیرونی و زیر تابش مستقیم آفتاب نیز استفاده کرد. نسبت کنتراست تصویر در لپ‌تاپ جدید هواوی نیز حدود ۱۵۰۰:۱ است که بدین ترتیب رنگ‌ها جذاب‌تر به نمایش درمی‌آیند. هواوی پوششی از نوع گوریلا گلس را نیز برای نمایشگر لپ‌تاپ جدید خود در نظر گرفته است تا آن را در برابر خراشیدگی مقاوم کند.

میت بوک ایکس پرو

ضخیم‌ترین بخش از لپ‌تاپ جدید هواوی، تنها ۱۴.۶ میلی‌متر ضخامت دارد که باریک‌تر از لپ‌تاپ ۱۴.۹ میلی‌متری مک‌بوک پرو است. خاطرنشان می‌کنیم که میت‌بوک ایکس پرو در لبه‌ی نمایشگر نیز تنها ۴.۹ میلی‌‌متر ضخامت دارد. هواوی برای هرچه زیباتر کردن لپ‌تاپ فلزی جدید خود، لبه‌های آن را با الماس تراش داده است و آن را در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری روانه‌ی بازار خواهد کرد.

میت‌بوک ایکس پرو از پردازنده‌های نسل هشتم و چهار هسته‌ای اینتل بهره می‌برد و هواوی برای پایدار نگه‌داشتن عملکرد آن، سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه‌ای را در نظر گرفته است که به‌ گفته‌ی چینی‌ها، عملکرد این سیستم، بهبودی ۲۰ درصدی داشته است. میت‌بوک ایکس پرو برای پردازش تسک‌‌های گرافیکی از پردازنده‌ی گرافیکی مجزای GeForce MX150 استفاده می‌کند که برای طیف گسترده‌ای از نیازهای کاربران و حتی اجرای بازی‌های نسبتا سنگین نیز مناسب است.

میت بوک ایکس پرو

MateBook X Pro به‌لطف بهره‌گیری از سیستم صوتی Dolby Atmos، اسپیکر چهار کاناله و توییترهایی اختصاصی، صدایی فراگیر و واضح را تولید می‌کند. لپ‌تاپ جدید چینی‌ها از یک باتری ۵۷.۴ وات‌ساعتی بهره می‌برد و به‌ادعای هواوی می‌تواند تا ۱۲ ساعت پخش ویدیو، انجام ۱۴ ساعت تسک‌های اداری یا ۱۵ ساعت وب‌گردی شارژدهی کند. دکمه‌ی پاور میت‌بوک ایکس پرو با حسگر اثر انگشت یکپارچه شده است و از فناوری ورود دوگانه‌ مانند حسگر اثر انگشت و رمز ورود بهره می‌برد. فاصله‌ی زمانی بین فشردن دکمه‌ی پاور تا خارج شدن از حالت اسلیپ کمتر از یک ثانیه است و با فشردن دکمه‌ی پاور، اثر انگشت کاربر نیز اسکن می‌شود. لپ‌تاپ ظرف مدت ۷.۸ ثانیه از حالت خاموش به بوت ویندوز می‌رسد. 

کیبورد میت‌بوک ایکس پرو نور پس‌زمینه دارد و در محیط‌های تاریک می‌توان از آن استفاده کرد، ضمن اینکه کیبورد در مقابل نفوذ مایعات نیز مقاوم است. ترک‌پد میت‌بوک ایکس پرو پوششی شیشه‌ای دارد تا حرکت انگشت روی آن به‌نرمی صورت گیرد. این تر‌ک‌پد بین لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی، بزرگ‌ترین ابعاد را دارد. در لپ‌تاپ‌های سنتی، وب‌ کم در بالا یا پایین نمایشگر قرار می‌گیرد؛ اما از آنجایی که در لپ‌تاپ جدید هواوی حاشیه‌ای وجود ندارد، وب‌کم زیر یکی از کلیدهای کیبورد جای‌گذاری شده است و در صورت نیاز از بدنه بیرون می‌آید.

میت بوک ایکس پرو

هواوی با وجود باریک‌کردن لپ‌تاپ خود، پورت‌ها را فدا نکرده و آن را به هر دو نوع نسخه‌ی USB و جک ۳.۵ میلی‌متری مجهز کرده است. دو پورت USB-C و یک پورت USB-A در آن به چشم می‌خورد. میت‌بوک ایکس پرو از تاندربولت ۳ نیز بهره می‌برد؛ بنابراین امکان استفاده از نمایشگر 4K و کارت گرافیکی اکسترنال نیز با این لپ‌تاپ فراهم است. لپ‌تاپ جدید هواوی از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. میت‌بوک ایکس پرو از یک رشته‌ی چهار میکروفونه استفاده می‌کند تا صدا را به بهترین شکل برای کنفرانس ویدیویی ضبط کند.

میت بوک ایکس پرو

هواوی تمام نسخه‌‌های MateBook X Pro را به پردازنده‌ی گرافیکی MX150 مجهز کرده و قیمت نسخه‌ی پایه‌ی آن را با پردازنده‌ Core i5‌، رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی، ۱۴۹۹ یورو در نظر گرفته است؛ البته قیمت بالاترین نسخه‌ی این لپ‌تاپ با پردازنده‌ی Core i7، حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایت رم نیز معادل ۱۸۹۹ یورو خواهد بود. هواوی نسخه‌‌ای با پردازنده‌ی Core i7، حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی را نیز با برچسب قیمتی ۱۶۹۹ یورو عرضه خواهد کرد.

نظر شما درباره‌ی لپ‌ تاپ جدید هواوی چیست؟


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده