نویسنده: محسن حقانی
// یکشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

معرفی بازی موبایل DEVICE 6

بازی موبایل DEVICE 6 یک اثر سوررئال هیجان‌انگیز است که داستان خود را در پس چینش متون متفاوت به شکل فوق‌العاده‌ای روایت می‌کند. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

مطالب مرتبط

بازی آیفون و آیپد DEVICE 6، ساخته‌ی استودیو سیموگو (Simogo) یک اثر معمایی هیجان‌انگیز مبتنی بر متن است که شما را وادار به تصحیح متون برای روایت داستان فوق‌العاده‌ی خود خواهد کرد. اگر از طرفداران دیگر ساخته‌های استودیو سیموگو مانند بازی Year Walk باشید، بدون شک از تجربه‌ی ارائه‌شده در بازی DEVICE 6 نهایت لذت را خواهید برد.

استودیو سیموگو با ساخت بازی موبایل DEVICE 6 روایت با استفاده از کلمات را در اولویت قرار داده است. DEVICE 6 روایت یک داستان تعاملی است که به شکل بی‌نقصی از طریق کلمات، درست مانند یک کتاب بازگو می‌شود. به‌جز کلماتی که در نمایشگر وجود دارند و با کشیدن انگشت روی نمایشگر به‌صورت دنباله‌دار بازگو می‌شوند المان‌های تصویری دیگر، یعنی جملات و همچنین تصاویر سه‌بعدی متفاوت در طول مسیر، برای حل پازل‌های اسرارآمیز بازی در طول مراحل کمک فوق‌العاده‌ای را به شما خواهند رساند. داستان در بازی DEVICE 6 شاخص‌ترین ویژگی آن شمرده می‌شود و من نمی‌خواهم که چیز مهمی از آن را برای مخاطبان زومجی افشا کنم؛ با این‌حال فرضیه‌ی اصلی داستان در مورد دختری به نام «آنا» است که پس از بیدار شدن خود را درون جزیره‌ای دور افتاده در کنار یک عروسک عجیب و غریب می‌بیند. آنا باید بفهمد که او چرا و چطور در این مکان دور افتاده قرار گرفته است و این موضوع تنها با استفاده از کمک شما میسر خواهد بود.

DEVICE 6 روایت یک داستان تعاملی است که به شکل بی‌نقصی از طریق کلمات، درست مانند یک کتاب بازگو می‌شود

همراه با پیشروی در طول روایت داستان DEVICE 6، کلمات و جملات در تصویر کشیده‌تر می‌شوند و نحوه‌ی قرارگیری آنها متفاوت خواهد بود؛ از این‌رو همیشه برای چرخاندن گوشی موبایل خود در طول بازی آماده باشید. زمانی که در حال خواندن روایت داستان ار طریق کلمات و جملات مرموز بازی هستید صداهایی را در پس‌زمینه خواهید شنید که در هماهنگی با داستان وجود خواهند داشت. کلمات در DEVICE 6 مانند نقشه‌ای از بخش‌های اسرارآمیز بازی، نقش خود را به خوبی ایفا خواهند کرد و شما باید به تک تک آنها دقت کنید. اگر به‌عنوان مثال نوشته‌های بازی به سمت راست حرکت کنند آنا نیز به همان جهت حرکت خواهد کرد و شما نیز خود را در یک راه‌رو یا اتاقی کاملا جدید خواهید یافت. صدای قدم‌های آنا درست با حرکت انگشت شما روی تصویر کاملا قابل شنیدن خواهند بود. اگر در میان کلمات واژه‌ی «تق‌تق» مربوط به ضربه زدن به در را مشاهده کنید، حتما هم‌زمان صدای آن را هم خواهید شنید؛ این موضوع نقش فوق‌العاده‌ای را در ایجاد حس غوطه‌وری، زمانی که عمیقا در حال خواندن جملات و متون میخکوب‌کننده‌ی بازی هستید، ایفا خواهد کرد. برخی سرنخ‌های بازی نیز شامل کلیپ‌های ضبط‌شده‌ی صدا خواهند بود و شما باید نهایت دقت و توجه را نسبت به آنها به‌خرج دهید. بسیار مهم است که DEVICE 6 را به‌نحوی بازی کنید که به تمام افکت‌های صوتی و صداگذاری‌های تعبیه‌شده در عمق آن واقف شوید و از این‌رو این اثر را حتما با استفاده از هدست انجام دهید.

از آنجایی که برای حل پازل‌های موجود در طول پیشروی در DEVICE 6 نکات و ریزه‌کاری‌های بسیار زیادی وجود خواهند داشت، پیشنهاد می‌کنم در حین انجام بازی از خودکار و کاغذ (یا برنامه‌های متن گوشی) برای یاداشت نکات و سرنخ‌های یافت‌شده حتما استفاده کنید. با یاداشت کلمات متفاوت اشاره‌شده در جای جای تصویر و قرار دادن آنها در کنار یک‌دیگر برای رسیدن به یک جمله‌ی واحد و پیدا کردن پیام بازی، این موضوع به خودی خود به یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی DEVICE 6 تبدیل می‌شود و نقش به‌سزایی را در القای شم کاراگاهی به بازیکن‌ها ایفا خواهد کرد. DEVICE 6 یک بازی کوتاه است، اما این اثر به ۶ دستگاه، شش قسمت و ۶ اتاق اسرارآمیز تقسیم‌بندی می‌شود که به‌خوبی و برای مدت زمان معقولی شما را سرگرم خواهد کرد. من هنوز در بخش‌های ابتدائی بازی DEVICE 6 به‌سر می‌برم، اما مشتاقانه به دنبال این هستم تا داستان بازی و ویژگی‌های درگیرکننده‌ی مربوط به آن را دنبال کنم. 

بسیار مهم است که DEVICE 6 را به‌نحوی بازی کنید تا به تمام افکت‌های صوتی و صداگذاری‌های تعبیه‌شده در عمق آن واقف شوید

در زمینه‌ی بصری نیز بازی DEVICE 6 با استفاده از ترکیبی از حروف، ادبیات، پنجره‌های قابل حرکت سه‌بعدی مربوط به تصاویر مرتبط و همچنین یک آیکون‌گرافی عالی، جلوه‌ی فوق‌العاده منحصربه‌فردی دارد که با توجه به سابقه‌ی استودیو سیموگو این نوع دیزاین تنها از دست این استودیو بر می‌آید. درست مانند بازی Year Walk، بازیکن‌ها در یک محیط تعاملی بدون پرداخت زیاد به مسیر قرار خواهند گرفت؛ البته دنبال کردن بازی موبایل DEVICE 6 نسبت به ساخته‌های قبلی سیموگو کمی آسان‌تر است.

بازی DEVICE 6 قطعا از آن نوع تجربیاتی است که شما می‌خواهید خودتان بیشترین برداشت را از درون‌مایه‌ی آن داشته باشید. DEVICE 6 یک اثر معمایی کاملا چالش‌برانگیز است که سطح تعامل‌پذیری کاملا جدیدی را از بعد پرداخت به‌وسیله‌ی متون و تصاویر به سبک کتاب در دنیای دیجیتال به ارمغان آورده است. اگر از طرفداران دیگر ساخته‌های استودیو سیموگو هستید یا به‌دنبال یک یک اثر پازل منحصربه‌فرد با روایت داستانی فوق‌العاده عمیق همراه با پیچ‌وتاب‌های فراوان هستید، بازی DEVICE 6 تجربه‌ای است که نباید به‌سادگی از کنار آن عبور کنید. می‌توانید این اثر خوش‌ساخت را از طریق فروشگاه اپ استور اختصاصا برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS خود با قیمت ۴ دلار تهیه کنید.

دانلود بازی آیفون DEVICE 6


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده