نویسنده: محسن حقانی
// جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Lost Socks

بازی موبایل Lost Socks یکی از بهترین ساخته‌های سبک Run and Gun منتشر شده برای اندروید و آیفون است. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

بازی اندروید و آیفون Lost Socks ساخته‌ی استودیو پاور پلیس (Power Place Publishing LP) یک اثر فوق‌العاده هیجانی در ژانر بازی‌های دویدن و تیراندازی دو بعدی (Run-and-Gun) برای پلتفرم‌های موبایل است که با گیم‌پلی سرگرم کننده‌‌اش هر دو قشر بازیکن‌های حرفه‌ای و عادی را به‌خوبی به سمت خود جذب خواهد کرد. اگر از ساخته‌های چالشی آرکید نظیر سری بازی Rayman لذت برده‌اید بدون شک بازی آیفون Lost Socks با استایل منحصربه‌فرد، بخش‌های فکاهی و گیم‌پلی کم‌نظیر خود برای مدت زمان طولانی شما را سرگرم خود خواهد کرد.

همه‌ی ما به‌نوعی با گم کردن یکی از جوراب‌های خود روبه‌‌رو شده‌ایم؛ استودیو پاورپلیس با بهره‌گیری از همین موضوع ساده اقدام به ساخت یکی از بازی‌های فوق‌العاده سرگرم کننده در ژانر دویدن و تیراندازی برای موبایل کرده است. بازی موبایل Lost Socks داستان یک جوراب را روایت خواهد کرد که به دنبال برادر گم شده‌ی خود وارد سفری بسیار پر مخاطره و هیجان انگیز خواهد شد. 

در بازی Lost Socks بازیکن‌ها باید مسیر خود را از طی مراحل تعبیه شده در نقشه‌ی پهناور بازی با موفقیت طی کنند تا در نهایت و رسیدن و غول اصلی و شکست دادن آن، برادر گم‌شده‌ی شخصیت اصلی داستان را به خانه بازگردانند. مانند اکثر بازی‌های هم‌سبک، مراحل در بازی Lost Socks روندی خطی دارند و بازیکن باید برای دسترسی به لول‌های بالاتر مراحل قبلی را حتما با موفقیت پشت سر بگذارد. در طول مراحل نیز سیستم اچیومنت یا دستاوردهای ستاره‌ای گنجانده شده است که با توجه‌ به نحوه‌ی پیشروی بازیکن در طول هر مرحله تا ۳ عدد از آنها قابل دستیابی خواهند بود. طی هر مرحله نیز چالش‌های گوناگونی وجود خواهند داشت که با تکمیل هرکدام از آنها می‌توانید سکه‌های متعددی را به دست آورده و در جهت خرید سلاح‌های جدید، ارتقا آنها و یا حتی پرک‌های مربوط به شخصیت اصلی از آنها استفاده کنید. دست‌یابی به سکه‌های اشاره شده و همچنین انجام ماموریت‌های مختلف با توجه‌ به درجه‌ی سختی بالا به‌دلیل وجود دشمنان مختلف و همچنین موانع متفاوت، چالش‌های ارائه شده در طول هرکدام از مراحل را برای شما به طرز لذت‌بخشی در سطح بالایی قرار خواهند داد، به‌صورتی که برای تکمیل ۱۰۰٪ هرکدام از مراحل بازی به مدت‌ها زمان نیاز خواهید داشت. علی‌رقم درجه‌ی سختی بالا، بازی Lost Socks برای گیمر‌های کژوال نیز می‌تواند کاملا سرگرم کننده باشد اما نیاز است که یادآوری کنم تمرکز و صبر، لازمه‌ی اصلی در پیشبرد موفقیت‌آمیز مراحل Lost Socks هستند. از این رو در ابتدای انجام بازی و شکست‌های پیاپی زود از کوره در نروید.

پیش از شروع هر مرحله می‌توانید ازمیان انواع آیتم‌های موجود نوع سلاح‌های سبک و سنگین خود را انتخاب کنید

بخش کنترل و مکانیزم‌های آن در بازی Lost Socks کاملا ساده و سرراست طراحی شده‌اند. در آغاز هر مرحله شخصیت اصلی داستان به صورت خودکار به سمت جلو حرکت خواهد کرد و از این رو نگرانی‌ای بابت هدایت صحیح کاراکتر بازی در طول مراحل وجود نخواهد داشت؛ البته این مساله به خودی خود چالش اصلی را در روند گیم‌پلی ایجاد خواهد کرد، چراکه بازیکن توانایی بازگشت به عقب را نخواهد داشت و باید در زمان‌بندی صحیح حرکت مناسب را انجام دهد. در سمت چپ تصویر دکمه‌ای برای قابلیت پرش در بازی گنجانده شده است که با لمس سریع و یا نگاه داشتن انگشت روی آن می‌توانید پرش‌ها با ارتفاع‌های متفاوتی را با توجه به شرایط حیاتی پیش‌رو در طول هر مرحله انجام دهید. در بخش راست تصویر ۳ دکمه‌ی دیگر وجود دارند؛ با استفاده از دکمه‌ی بنفش‌رنگ می‌توانید به سرعت به سمت جلو حرکت یا اصطلاحا دش (Dash) کرده و دشمنان یا موانع موجود را از بین ببرید. با استفاده از دکمه‌ی آبی می‌توانید شلیک کنید و با دکمه‌ی قرمز‌رنگ می‌توانید از سلاح سنگین با قدرت بالا استفاده کنید. پیش از شروع هر مرحله شما می‌توانید ازمیان انواع آیتم‌های موجود نوع سلاح‌های سبک و سنگین خود را انتخاب کنید؛ از این‌رو می‌توانید پس از چندبار تلاش تجهیزات خود را جهت بهبود در عملکرد طی هر مرحله با توجه به سلیقه‌ی خود کاملا تغییر دهید. برای چیره شدن بر چم و خم و چالش‌های ارائه شده در بخش گیم‌پلی بازی Lost Socks باید نسبت به عملکرد مناسب خصوصا در زمان‌بندی صحیح کاملا واقف شوید و این مساله به خودی خود چالش اصلی ارئه شده در بخش گیم‌پلی، حتی برای گیمر‌های کارکشته نیز خواهد بود. برای آشنایی با نحوه‌ی صحیح کنترل و بخش‌های عملکردی بازی یک روند راهنمایی مختصر در ابتدای بازی وجود خواهد داشت که پیشنهاد می‌کنم بادقت آن را بررسی کنید.

Lost Socks دارای ارزش تکرار فوق‌العاده بالایی در بخش گیم‌پلی است

یکی دیگر از بخش‌های جالب مربوط به گیم‌پلی در بازی Lost Socks به انجام ضربات ترکیبی برای رسیدن به پوینت‌های جایزه‌ای در هر مرحله مربوط می‌شود. می‌توانید لیست مربوط به کومبو‌های بازی را با فشردن اولین دکمه در بخش نقشه‌ی بازی و نحوه‌ی انجام آنها را مشاهده کنید. اجرای ضربات ترکیبی در بازی Lost Socks از آنجایی که کمی مهارت‌آمیز و متکی به زمان‌بندی کاملا صحیحی هستند می‌تواند تا چندین و چندبار برای اجرای درست هرکدام شما را به تلاش‌های متعددی وا دارد. نیازی به اشاره ندارد که با کومبو‌های مختلف، بخش ستاره و اچیومنت، ماموریت‌ها و... بازی Lost Socks دارای ارزش تکرار فوق‌العاده بالایی در بخش گیم‌پلی خواهد بود.

در زمینه‌ی بصری نیز بازی Lost Socks به طرز خیره‌کننده‌ای زیباست و استایل هنری آن شما را به یاد طراحی‌های کتاب‌های کامیک و گرافیک نوول خواهد انداخت. طراحی میان پرده‌های بازی نیز به‌خوبی صورت گرفته و استفاده از هارمونی رنگ‌های زنده و روشن جلوه‌ی فوق‌العاده زیبایی را به نمای بصری آن بخشیده است. هرکدام از مراحل بازی نیز به شکل باورنکردنی با جزئیات و ریزه‌کاری‌های متعددی طراحی شده‌اند. دیزاین مربوط به طراحی کاراکترهای اصلی و دشمنان با ظرافت فوق‌العاده‌ای صورت گرفته و انیمیشن‌های مربوط به آنها بدون کوچکترین لگ، کاملا نرم و روان هستند. Lost Socks همچنین از موزیک‌های متن کاملا هماهنگ و هیجان‌انگیز درکنار افکت‌های صوتی طنزآلود و سرگرم‌کننده‌ای بهره‌ می‌برد که تجربه‌ی کلی ارائه شده در پکیج بازی را بیش از پیش در سطوح فوق‌العاده‌ای قرار می‌دهد.

دانلود از آپارات

با توجه به درجه‌ی سختی بالای بازی Lost Socks، من هنوز در مراحل ابتدائی آن به‌سر می‌برم اما در کنار اینکه بعضی وقت‌ها از شدت اعصاب خوردی می‌خواستم گوشی موبایلم را به دیوار بکوبم اما باز هم از ثانیه به ثانیه زمان صرف شده پای بازی موبایل Lost Socks نهایت لذت را بردم. اگر از طرفداران ژانر بازی‌های Run and Gun و به دنبال یک اثر سرگرم‌کننده روی تلفن هوشمند خود هستید، به هیج‌ وجه تجربه‌ی ارائه شده در بازی Lost Socks را از دست ندهید. می‌توانید این اثر خوش‌ساخت را از طریق مارکت‌های گوگل پلی و اپ استور برای تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS خود به‌صورت رایگان تهیه کنید. لازم به ذکر است بازی Lost Socks از طریق شبکه‌ی استیم برای پلتفرم کامپیوتر نیز در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آيفون Lost Socks


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده