نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۲

نگاهی به سیستم بازی ۳۰ هزار دلاری ساخته لوئیس هیلسنتگر

سیستم بازی پیشرفته لوئیس هیلسنتگر از یک کامپیوتر، یک پلی استیشن 4 پرو و تجهیزات دیگر تشکیل شده است که در این مطلب نگاهی به آن خواهیم داشت. 

لوئیس هیلسنتگر کسی است که به لطف ویدیوهای جذاب و تماشایی خود در Youtube (کانال Unbox Therapy)، میلیون‌ها مخاطب جذب کرده و به یکی از افراد معروف Youtube تبدیل شده است. بیشترین فعالیت او در زمینه نمایش تکنولوژی‌های جالب و محصولات خلاقانه‌ای است که بازه‌ی گسترده‌ای از تلفن‌های هوشمند تا نمایشگرها و گجت‌های مختلف را دربرمی‌گیرد. هیلسنتگر مدتی قبل به سراغ معرفی سیستم بازی حیرت‌انگیزی رفت که برای آماده‌سازی آن حدود ۳۰ هزار دلار خرج شده است. سیستمی منحصربفرد که در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف آن می‌پردازیم.

سیستم بازی

این سیستم از یک صندلی بازی مخصوص با امکانات ویژه، یک عدد کامپیوتر قدرتمند که با محصولات کمپانی SteelSeries همراه است، یک پلی استیشن 4 پرو، جایگاه مخصوص تنقلات و خوراکی‌ها، یخچال و سه نمایشگر بزرگ تشکیل شده است.

کامپیوتری که در این مجموعه به کار رفته است، یک کامپیوتر مخصوص بازی تحت عنوان X-10 از شرکت Xidax است که به شکل محدودی تولید شده است و شامل این قطعات می‌شود: پردازنده اینتل Core i9 که بعد از اورکلاک به فرکانس ۴.۶ گیگاهرتز رسیده است، دو عدد کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti، دو عدد هارد درایو ۶ ترابایتی، ۴۸۰ گیگابایت حافظه SSD و ۱۲۸ گیگابایت رم و سیستم خنک‌کننده مایع مخصوص. این کامپیوتر به تنهایی حدود ۲۰ هزار دلار از کل قیمت این سیستم نجومی را به خود اختصاص داده است.

هیلسنتگر از بازی فورتنایت (Fortnite) برای نمایش دادن امکانات سیستم خود استفاده می‌کند و بازی با وجود پردازش روی سه نمایشگر، با فریم ریت بالای ۸۰ اجرا می‌شود.

دانلود ویدیو از آپارات

صندلی مخصوصی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده است، ۳۶۰۰ دلار قیمت دارد و محصولی از Imperator Works است که تخصص بالایی در زمینه تولید این‌گونه صندلی‌ها و تجهیزات برای گیمرها دارد. IW-R1 به عنوان یکی از جدیدترین صندلی‌های این کمپانی، قابلیت وصل کردن سه نمایشگر را در کنار هم دارد و در آن بخش‌های ویژه‌ای هم برای راحتی پای بازیکن در نظر گرفته شده است. همچنین پورت‌های USB روی دسته‌های صندلی تعبیه شده و محل قرارگیری لیوان هم برای آن در نظر گرفته شده است. از امکانات جالب این صندلی می‌توان به دکمه‌های متنوع آن اشاره کرد که کارایی‌های مختلفی مثل حرکت دادن جایگاه کیبورد و بالا و پایین بردن نمایشگرها دارد. قابلیت ماساژ هم برای این صندلی در نظر گرفته شده است و می‌توانید در طول مدت زمانی که سرگرم بازی هستید، پاهای خود را هم توسط این بخش ماساژ دهید.

سیستم بازی

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های صندلی، دکمه Zero-G است که فشار دادن آن باعث می‌شود صندلی با همه تجهیزات آن از جمله نمایشگرها حرکت کند و زاویه‌ای بین ۹۵ تا ۱۴۰ از زمین بگیرد؛ ویژگی‌ای که نمی‌گذارد حتی برای لحظه‌ای از بازی کردن خسته شوید.

نمایشگر اصلی این سیستم گیمینگ، مانیتور 43UD79-B محصول ال جی با رزولوشن 4K و سایز ۴۲.۵ اینچ است. در سمت چپ و راست آن هم دو نمایشگر کوچک‌تر با ابعاد ۲۴ اینچ به شکل عمودی قرار داده شده‌اند. ترکیب همه نمایشگرها باعث می‌شود بازیکن فضای دید بسیار گسترده‌ای نزدیک به ۱۰۰ اینچ داشته باشد و تصاویری باز و وسیع را مقابل خود ببیند.

به لطف قدرت بالای کامپیوتر و نحوه چینش نمایشگرها، می‌توان به بهترین شکل ممکن از قابلیت‌های Multitasking هم بهره برد و برای مثال LED اصلی به نمایش بازی پلی استیشن 4 اختصاص پیدا کند و دو نمایشگر کناری هم برای کار با کامپیوتر استفاده شوند.

از آنجایی که این سیستم برای گیمرها طراحی شده، برای کیبورد و ماوس و همچنین هدست آن از برند استیل سریز استفاده شده است که محصولات با کیفیت و در عین حال زیبای آن با رنگ‌آمیزی‌های جذاب خود ظاهری تماشایی به سیستم داده‌اند. ماوس استفاده شده در سیستم مدل Rival 600 است که در هر طرف خود چهار وزنه کوچک چهار گرمی دارد و گیمر می‌تواند با کم و زیاد کردن آن‌ها، به وزن دلخواه خود برسد. کیبورد هم مدل مکانیکی M750 است که در کنار امکانات بالا، قابلیت تغییر رنگ هم دارد. هدست به کار رفته در سیستم هم Arctis Pro + GameDAC نام دارد؛ یکی از بهترین هدست‌های موجود که میکسری هم در کنار آن وجود دارد تا گیمر بتواند تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهد.

جایگاه مخصوص خوراکی‌ها هم بخش جذابی از سیستم است که گیمر می‌تواند تنقلات خوشمزه خود را درون آن قرار دهد و نوشیدنی‌ها را هم در یخچال مخصوص کنار سیستم بگذارد و نگرانی‌ای بابت گرم شدن آن‌ها نداشته باشد.

سیستم بازی

در مجموع این سیستم را می‌توان نمونه ویژه‌ای دانست که کمتر کسی به سراغ استفاده از آن در منزل خود می‌رود و قیمت بالای سیستم، آن را به یک کالای لوکس تبدیل می‌کند؛ ولی باز هم هستند افرادی که علاقه دارند از سرمایه خود برای خریداری چنین سیستم‌هایی استفاده کنند و بالاترین لذت ممکن را از بازی کردن ببرند.

شما حاضر هستید تا چه میزان برای سیستم گیمینگ خود خرج کنید؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده