نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۵

سازنده Fallout 76 کاربران متقلب این بازی را مشروط به نوشتن یک مقاله ویژه می‌بخشد

کاربرانی که کمپانی بتسدا اکانت آن‌ها را به‌دلیل تقلب در بازی Fallout 76 مسدود کرده است، مشروط به نوشتن یک مقاله درباره نادرست بودن استفاده از ابزار تقلب می‌توانند دوباره اکانت خودشان را پس بگیرند!

از دلایلی که آثار کمپانی بتسدا میان گیمرها محبوبیت بالایی دارند، باز بودن دست آن‌ها در خلق مادها و محتویات اضافی برای بازی است و برای تایید این ادعا، یک اشاره‌ی کوچک به بازی The Elder Scrolls V: Skryim که صدها ماد و محتوای کاملا جدید به‌صورت روزانه توسط گیمرها برایش ساخته می‌شود کافی است.

در جریان آخرین اخبار بازی و با توجه به گزارش‌هایی که یکی از کاربران یوتیوب جمع‌آوری کرده، به‌نظر می‌رسد که کمپانی بتسدا، ناشر و سازنده‌ی بازی Fallout 76، مشغول بن کردن اکانت بازیکنانی است که در بازی، از برنامه‌های Cheat و ابزار تقلب استفاده می‌کنند. به این بازیکنان چنین ایمیلی ارسال شده است:

این حساب کاربری به‌دلیل استفاده از ابزار تقلب، قوانین مربوط به استفاده صحیح از این محصول را نقض کرده است. با بررسی‌های انجام شده، مشخص شده که این اکانت از یک‌سری اپلیکیشن تقلب استفاده کرده و با این روش توانسته از دیگر بازیکنان پیشی‌ بگیرد و این عادلانه نیست. استفاده از این اپلیکیشن‌ها در هیچ شرایطی درست و مجاز نیست و هیچ دلیلی نمی‌تواند استفاده از آن را توجیه کند. در نتیجه‌ی استفاده از برنامه‌های مذکور، متاسفانه باید به شما بگوییم که حساب کاربری‌تان بسته شده و شما در هیچ یک از سرورها و سرویس‌های کمپانی ZeniMax قادر به تجربه‌ی آنلاین بازی‌ها نخواهید بود.

حالا نکته‌ی جالب اینجا است که در ادامه‌ی این ایمیل، بتسدا به شخص بن‌شده فرصتی برای بازگشت به بازی را می‌دهد. بتسدا با دادن پیشنهاد نوشتن یک مقاله درباره‌ی اینکه «چرا استفاده از برنامه‌های تقلب در بازی‌های آنلاین، به جامعه‌ی کاربران آن بازی آسیب می‌رساند؟» فرصت بازگشت به‌بازی را برای این کاربران فراهم کرده است:

اگر می‌خواهید که از بسته شدن این اکانت جلوگیری کنید، ما از شما مقاله‌ای با موضوع «چرا استفاده از برنامه‌های تقلب در بازی‌های آنلاین، به جامعه‌ی بازیکنان آن بازی آسیب می‌رساند؟» را قبول می‌کنیم؛ آن را به تیم مدیریتی‌مان ارسال کنید و ما بررسی‌اش خواهیم کرد.

حقیقتا این کار بتسدا در نوع خودش جالب و تحسین‌برانگیز است؛ چرا که بازیکنانی که از یک بازی اخراج می‌شوند، همیشه دنبالی فرصتی هستند تا دوباره به بازی برگردند و بتسدا با انجام این کار، چنین فرصتی را در اختیار آن‌ها قرار داده است. در کنار تمامی این موارد و تحسین‌هایی که پیرامون بتسدا شکل گرفته، یک‌سری انتقاد هم به‌آن‌ها وارد شده است؛ چرا که برخی از کاربران بازی که حین انجام بازی از برنامه‌های فیکس کننده ایرادات گرافیکی و موارد این‌چنینی استفاده می‌کردند هم از بازی به‌صورت موقت اخراج شده‌اند و برنامه‌های جانبی آن‌ها به‌اشتباه، برنامه‌های تقلب-محور شناخته شده است.

با توجه به اینکه کمپانی بتسدا استفاده از برنامه‌های تقلب و برنامه‌هایی را که صرفا باگ‌های گرافیکی بازی را رفع می‌کنند غیرمجاز می‌داند، هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که این کمپانی محبوب چه محدودیتی را پیرامون استفاده از برنامه‌های جانبی حین تجربه‌ی Fallout 76 اعمال کرده و برای روشن شدن این موضوع، فعلا باید صبر کنیم؛ مثلا تا به امروز کاملا مشخص شده که استفاده از برنامه‌ی Discord Overlay برای ارتباط با دیگر بازیکنان Fallout 76 امری غیرمجاز شناخته می‌شود و کسانی که آن را انجام بدهند، از بازی بن می‌شوند.

بازی Fallout 76 را می‌توانید روی ایکس باکس وان، پی سی و پلی استیشن 4 تجربه کنید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده