// یکشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۳

سازنده بازی Stardew Valley از ماه آینده بدون ناشر به کار خود ادامه خواهد داد

کانسرند ایپ، سازنده بازی کشاورزی Stardew Valley، اعلام کرد که همکاری او با ناشر این محصول یعنی چاکل فیش به اتمام رسیده و وی به تنهایی به عرضه این بازی ادامه خواهد داد.

Stardew Valley‌ یک بازی کشاورزی ساده اما در عین حال عمیق است که پس از عرضه‌اش توانست نظر بسیاری از طرفداران Harvest Moon را به خودش جلب کند. بازی مذکور در فوریه ۲۰۱۶ میلادی به دست اریک بارون ملقب به کانسرند ایپ (ConcernedApe) توسعه یافت و به دست ناشر آن یعنی چاکل فیش (Chucklefish) منتشر شد. پس از آن بازی Stardew Valley به پلتفرم‌های دیگر نیز راه پیدا کرد و در این راه توانست موفقیت‌های زیادی کسب کند. اما حال در جدیدترین اخبار بازی مشخص شد که همکاری این ناشر و توسعه‌دهنده در زمینه انتشار نسخه‌های ایکس ‌باکس وان، پلی ‌استیشن 4، پی سی و پلی استیشن ویتا این بازی به پایان رسیده است.

ConcernedApe به‌تازگی با انتشار پستی در وب‌سایت خود اعلام کرد که وظیفه انتشار و توزیع این محصول روی پلتفرم‌های یاد شده برای تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر ماه) را بر عهده گرفته است. با توجه به پستی که این بازیساز مستقل منتشر کرده، او بر این باور است که به نقطه‌ای رسیده که می‌تواند به تنهایی روی پای خود بایستد و توانایی عرضه محصولات را دارد. به گفته او انتشار بازی‌های مستقل یکی از آرزو‌های وی بوده است که حال به آن دست پیدا کرده است.

با اینکه رابطه کاری بین چاکل فیش و کانسرند ایپ به اتمام رسیده است اما کانسرند ایپ خاطرنشان کرد که با وجود پایان همکاری در مورد نسخه‌های پی‌سی، پلی‌استیشن ویتا، PS4 و Xbox One وی هنوز رابطه کاری خوبی با ناشر این محصول دارد. او در این راستا از کمپانی چاکل فیش تشکر کرد و از اینکه در طی چند سال اخیر به وی کمک کرده‌اند، سپاسگزاری کرد. او حتی اظهار داشت که کمپانی چاکل فیش کماکان پورت نینتندو سوییچ این بازی را منتشر خواهد کرد و وظیفه انتشار نسخه‌های آیفون و اندروید در آینده را نیز بر عهده گرفته است.

Stardew Valley

کمپانی چاکل فیش در این راستا همچنین بیانیه‌ای منتشر کرد که از ذوق و شوق همکاری آن با اریک بارون سخن می‌گوید. در پایین می‌توانید این اعلامیه را مشاهده کنید:

 ما بسیار مفتخر هستیم که بخشی از سفر موفقیت‌آمیز بازی Stardew Valley را تجربه کردیم و با سازنده آن همراه بودیم. ما همچنین امیدوار هستیم که کانسرند ایپ با توجه به تصمیمش در رابطه با عرضه محصولات خود موفق ظاهر شود. ما رابطه کاری بسیار نزدیکی با او داریم و در مورد انتشار نسخه سوییچ و موبایل بازی Stardew Valley هیجان‌زده و خوشحال هستیم. این برنامه شامل انتشار نسخه‌های اندروید و بخش چند نفره برای نینتندو سوییچ می‌شود که بسیاری از طرفداران انتظار آن را می‌کشند.

بازی Stardew Valley هم‌اکنون برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4، پی سی، مک و لینوکس، نینتندو سوییچ و آیفون در دسترس است و به‌زودی برای اندروید نیز منتشر می‌شود. در انتها سازنده این بازی گفت که منتظر اطلاعات بیشتری در مورد آینده این بازی باشید که به‌زودی از آنها رونمایی خواهد شد.

خبر‌های زیادی تا به امروز از بازی Stardew Valley منتشر شده است. برای اطلاع از آنها می‌توانید به صفحه اختصاصی آن در زومجی نگاهی بیندازید و در انتهای مطلب نیز نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده