نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱

کمپانی لجندری پیکچرز فیلم The Toxic Avenger را بازسازی می‌کند

این فیلم کالت در سبک کمدی ترسناک، بعد از سال‌ها یک بار دیگر به سینماها باز خواهد گشت.

کمپانی لجندری پیکچرز (Legendary Pictures) با خرید حقوق فیلم سینمایی The Toxic Avenger، خبر از بازسازی این اثر کالت کلاسیک داد؛ بازسازی‌ای که سازندگان نسخه اصلی یعنی لوید کافمن و مایکل هرتز تهیه‌کنندگان آن خواهند بود.

نسخه اصلی The Toxic Avenger که در سال ۱۹۸۴ توسط Troma Entertainment ساخته شده بود در کنار تم ترسناک خود، حال و هوای کمدی هم داشت و به نوعی هجوی بر آثار مرتبط با ابرقهرمانان بود. فیلم ماجرای شخصیتی به نام ملوین فرد (با بازی مارک ترگل) را روایت می‌کرد؛ مستخدم یک باشگاه ورزشی که یک روز بعد از اذیت شدن توسط چند نفر، از پنجره ساختمان به بیرون پرتاب می‌شود و درون مخزنی از ضایعات سمی سقوط می‌کند. بعد از آن ظاهر ملوین تغییر پیدا می‌کند و تبدیل به موجود کریه‌المنظری می‌شود که علاوه بر تغییر ظاهری، قدرت‌های ویژه‌ای هم پیدا می‌کند. ملوین (که بعدها لقب Toxie به او داده می‌شود) با به دست آوردن قدرت زیاد بعد از این جهش، تصمیم می‌گیرد نه‌تنها از آن افراد انتقام بگیرد، بلکه به سراغ مبارزه با سایر خرابکاران و افراد فاسد هم برود.

این فیلم با بودجه اندک ۵۰۰ هزار دلاری ساخته شده بود، ولی توانست به سود خوبی از اکران و نمایش‌های متعدد خود دست یابد. موضوعی که زمینه‌ساز ساخت نسخه‌های بعدی آن شد و در ادامه چهار فیلم سینمایی با نام‌های The Toxic Avenger Part III: The Last Temptation of Toxie، The Toxic Avenger Part II و Citizen Toxie: The Toxic Avenger IV هم از راه رسیدند. همچنین یک اجرای موزیکال، یک انیمیشن مناسب کودکان با نام The Toxic Crusaders و حتی یک کمیک بوک تولید مارول هم از روی این شخصیت تولید شد.

بعد از اکران چهارمین فیلم در سال ۲۰۰۰، تا مدت‌ها خبری از ماجراهای جدید «انتقام جوی سمی» نبود تا سال ۲۰۱۳ که صحبت‌هایی پیرامون حضور آرنولد شوارتزنگر در نقش Toxie به گوش رسید که البته سرانجامی نداشت. بعد از آن هم دوباره همه‌چیز در سکوت فرو رفت تا مدتی قبل که کافمن خبر از نگارش فیلمنامه تازه‌ای داد:

فیلم جدید The Toxic Avenger اثر جاه‌طلبانه‌ای خواهد بود که ماجراهای دو فرزند Toxie را دنبال می‌کند که با گذشت ۲۰ سال از داستان نسخه چهارم، بزرگ شده‌اند و یکی از آن‌ها بعد از جهش، حالت عجیبی پیدا کرده است. در این نسخه با Toxie به چرنوبیل سفر می‌کنیم و بودجه فیلم هم بسیار محدود و در حد ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود. فکر می‌کنم این فیلم بتواند به بهترین اثر این مجموعه تبدیل شود.

ولی بعد از آن با خریداری حقوق فیلم توسط لجندری، بحث بازسازی آن مطرح شد؛ بازسازی‌ای که هنوز کارگردان و فیلمنامه‌نویسی ندارد و باید صبر کرد و دید این اثر که برخلاف نسخه‌های قبلی با بودجه عظیمی ساخته می‌شود، به کجا خواهد رسید.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده