نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۶

نینتندو حضور در E3 2019 را یک فرصت عالی برای خود و صنعت بازی می‌داند

رجی فیس ام، مدیرعامل شعبه آمریکای نینتندو یک بار دیگر روی حضور این کمپانی در E3 2019 تأکید کرد.

یکی از خبرهای غافلگیرکننده صنعت بازی در آخرین روزهای سال ۲۰۱۸، خبر کناره‌گیری سونی از حضور در نمایشگاه E3 2019 بود؛ به طوری که این کمپانی حتی کنفرانسی به سبک رویداد EA Play هم برگزار نخواهد کرد. مدت کوتاهی بعد از اعلام این خبر، فیل اسپنسر از مایکروسافت و رجی فیس ام از نینتندو در مورد حضور در E3 صحبت کردند و از علاقه خود به این نمایشگاه گفتند. اکنون رجی به عنوان مدیرعامل شعبه آمریکای نینتندو، یک بار دیگر در مصاحبه با IGN به این قضیه اشاره کرده و توضیحات بیشتری در این مورد داده است:

پنج روز برگزاری E3 فرصت خیلی خوبی برای مردم دنیا است تا به شناخت بیشتری از جدیدترین دستاوردهای صنعت بازی به عنوان یکی از سرگرمی‌های مهم این روزها دست پیدا کنند. ما هم در آن روزها بیشتر از رویدادهایی مثل CES یا Comic-Con فعالیت می‌کنیم. E3 به مردم این اجازه را می‌دهد که با محصولات جدید آشنا شوند و به تجربه بازی‌های تازه بپردازند و همین قضیه باعث می‌شود این نمایشگاه برای نینتندو از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

ما همیشه به این فکر هستیم که ایده‌های جدیدی برای E3 داشته باشیم و این نمایشگاه را با نوآوری‌های مختلف جلو ببریم. مثلاً بخشی از غرفه خود را به شکل Hyrule (محل وقوع داستان‌های The Legend of Zelda) طراحی می‌کنیم یا قسمت کوچکی از غرفه را با شکل و شمایلی مثل بعضی از مراحل Super Mario Odyssey آماده می‌کنیم. در مجموع همیشه به این فکر هستیم که از راه‌های جدیدی با مخاطبین خود در ارتباط باشیم؛ از طراحی جالب غرفه‌ها و محل برگزاری کنفرانس‌ها تا مواردی مثل Nintendo Direct که در سال‌های اخیر به سراغ آن رفته‌ایم.

ما در نینتندو از این طریق خبرهای مهم خود را به دست علاقمندان می‌رسانیم و بنابراین بدون شک باز هم در E3 حضور پیدا خواهیم کرد. این نمایشگاه برای کل صنعت بازی یک رویداد مهم محسوب می‌شود و لازم است که هر سال با نوآوری‌های خود به پیش برود و نظرات بیشتری را به خود جلب کند. به همین دلیل است که من در انجمن ESA حضور دارم و تلاش می‌کنم به پیشرفت آن کمک کنم؛ زیرا چنین چیزی برای نینتندو اهمیت زیادی دارد (ESA یا انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی، تشکیلاتی است که از سال ۱۹۹۴ کار خود را آغاز کرد. اکثر ناشران بزرگ صنعت بازی در این انجمن نماینده دارند و برگزاری E3 هم بر عهده ESA است).

Reggie Fils-Aime

وقتی از رجی سوال می‌شود که نینتندو سعی دارد چه محصولاتی را در E3 نمایش دهد، او از تمرکز کمپانی روی بازی‌هایی می‌گوید که زمان عرضه آن‌ها به E3 نزدیک‌تر است و نینتندو معمولاً به سراغ نمایش آثاری می‌رود که حداکثر در نیمه اول سال بعد از هر E3 منتشر می‌شوند. البته در این میان استثناهایی هم وجود دارند؛ مثل یک نسخه نقش‌آفرینی از سری Pokemon که در E3 2017 برای کنسول سوییچ معرفی شد و قرار است در سال ۲۰۱۹ منتشر شود.

رجی توضیح می‌دهد که این قضیه بیشتر در مورد آثاری اتفاق می‌افتد که چند نسخه از آن‌ها در دست ساخت باشد. برای مثال از مجموعه پوکمون یک بازی اصلی در حال ساخت است که سال آینده منتشر می‌شود و در کنار آن Pokemon: Let's Go هم تولید شده است. در چنین مواقعی نینتندو ممکن است بازی خود را مدت‌ها زودتر از زمان عرضه معرفی کند تا به علاقمندان آن بازی بگوید در کنار نسخه فرعی، یک نسخه اصلی هم در راه خواهد بود؛ موضوعی که با در نظر گرفتن جنجال‌های اخیر پیرامون معرفی Diablo: Immortal از طرف بلیزارد، نشان‌دهنده تصمیم منطقی نینتندو است.

ما به صورت کلی ترجیح می‌دهیم بازی‌های خود را در موقعیتی نزدیک به زمان عرضه آن‌ها معرفی کنیم. معمولاً در E3 هم بازی‌هایی را نمایش می‌دهیم که یک یا دو فصل تا زمان انتشار فاصله داشته باشند؛ زیرا فکر می‌کنیم طرفداران بازی‌ها در این حالت حس بهتری دارند و بیشتر برای تجربه آن‌ها هیجان‌زده می‌شوند. اگر هم در مواقعی چنین کاری نکنیم، دلایل خاصی برای آن داریم.

مثلاً ممکن است از یک مجموعه خاص، دو بازی متفاوت در دست تولید داشته باشیم که یکی اصلی‌ و دیگری فرعی باشد. به همین دلیل در کنار نمایش نسخه فرعی، نسخه اصلی را هم معرفی می‌کنیم تا به طرفداران بازی این پیام را بدهیم که نگران نباشند و در آینده نسخه بزرگ‌تری از این بازی را هم تجربه خواهند کرد. ما همیشه به دنبال این هستیم که اخبار بازی‌های خود را در موقعیت مناسب به دست مخاطبین برسانیم و کاری نکنیم که از توجه و علاقه آن‌ها به بازی مورد نظر کاسته شود.

با توجه به صحبت‌های رجی، به نظر می‌رسد E3 2019 هم مثل دوره‌های قبلی این نمایشگاه برای نینتندو از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود؛ نمایشگاهی که می‌توانیم در آن شاهد نمایش بازی‌هایی مثل Pokemon ،Metroid Prime 4 ،Bayonetta 3 و البته Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order باشیم که چند روز قبل در جریان The Game Awards 2018 به صورت انحصاری برای سوییچ معرفی شد.


منبع DualShocker
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده