// پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Pokemon Quest: تجربه‌ای پوچ در دنیای پوکمون

جدیدترین نسخه از سری Pokemon بیشتر از این که سرگرم کننده باشد خسته کننده است و ظاهرا تنها برای کسب سود بیش‌تر از طریق این برند مشهور تولید شده است.

سری بازی‌های Pokemon از جمله بازی‌های بسیار پرطرفداری هستند که شاید در ایران چندان شناخته شده به‌حساب نمی‌آیند. شاید دلیل اصلی آن نیز عرضه شدن این سری برای کنسول‌های Nintendo باشد که هیچ‌کدام به غیر از میکرو در ایران پرفروش نبوده‌اند. از این رو عرضه شدن این بازی‌ها برای پلتفرم گوشی‌های همراه می‌تواند آغازگر آشنایی مخاطب ایرانی با این برند مطرح ژاپنی باشد. اما متاسفانه با از دسترس خارج شدن Pokemon GO در ایران چنین نتیجه‌ای حاصل نشد. حال نسخه جدیدی از این سری به نام Pokemon Quest در کنار پلتفرم نینتندو سوییچ برای پلتفرم گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار گرفته که با سبک و سیاقی متفاوت‌تر از همیشه قصد به دست آوردن بازارهای جدید را دارد. اما آیا این بازی توانسته به اهداف خود دست یابد؟

با مقایسه میزان دانلود این بازی با Pokemon GO به راحتی می‌توان متوجه شد که نسخه Quest یک شکست به تمام معنا است. کمی که این بازی را امتحان کنید دلایل این شکست برای‌تان مسجل می‌شود.

pokemon quest

بازی تقریبا گیم‌پلی و داستان درگیر کننده‌ای ندارد

بازی داستان خاصی ندارد. جزیره‌ای پیدا شده که گنجینه‌های زیادی دارد و شما باید آن‌ها را استخراج کنید. همین یک جمله تقریبا کل داستان بود. روند بازی‌ نیز بیش‌تر حالتی مدیریتی دارد تا آثار نقش‌آفرینی که مثل همیشه انتظارش را داشتیم. شما یک کمپ اصلی در اختیار دارید که محل مدیریت بخش‌های مختلف بازی است. در این قسمت مهم‌ترین بخش، دیگ بزرگی است که باید خوراکی‌جات مختلفی که در بازی به دست می‌آورید را در آن بریزید و غذا بپزید. این غذاها کاراکترهای بیش‌تر و بهتر را جذب می‌کنند. طبعا کاراکترهای بهتر عامل اصلی شکست یا پیروزی شما هستند اما متاسفانه دستور پخت خاصی برای جذب آن‌ها به شما ارایه داده نمی‌شود. بلکه مجبور هستید بارها و بارها عناصر مختلفی که به‌زحمت جمع‌آوری کرده‌اید را به شکل اتفاقی با هم مخلوط کنید، به این امید که نتیجه مطلوب‌تان حاصل شود. پخت غذاها نیز به طول می‌انجامد و برای تمام شدن این مدت می‌بایست بلیت‌هایی را خرج کنید که برای به دست آوردنشان یا باید پول واقعی پرداخت کنید یا منتظر بمانید بازی هر بیست و دو ساعت به شما پنجاه بلیت هدیه دهد. البته بازی درخواست‌های متنوعی هم به شما ارایه می‌دهد که با تکمیل آن‌ها بلیت به دست می‌آورید. اما درمجموع با توجه به نوع سیستم مدیریت کاراکترها، در نهایت بازی شما را به پرداخت‌های درون برنامه‌ای سوق می‌دهد. درمجموع بازی صد و پنجاه کاراکتر دارد که به دست آوردن تمام آن‌ها و تمرین دادن‌شان بدون خرج کردن پول واقعی تقریبا امکان ناپذیر است. به‌خصوص که می‌بایست کاراکترهای ضعیف را به کمک قوی‌ترها آموزش دهید. اما این کار موجب می‌شود قوی‌ترهایی که به‌زحمت به دست آورده‌اید حذف شوند! به‌خوبی مشخص است که سازنده قصد داشته تا جایی که می‌تواند جیب مخاطب بیچاره را خالی کند. در حدی که حتی برای زیباسازی کمپی که در اختیار دارید نیز می‌توانید آیتم‌های پولی بخرید.

pokemon quest

از تمام این بخش‌های مدیریتی که بگذرید و گروه خود را آماده کنید وقت آن می‌رسد که به بخش‌های مختلف جزیره رفته و با موجودات وحشی جزیره مبارزه کنید. جزیره دوازده بخش دارد که هرکدام شامل سه تا هفت قسمت است که در آن‌ها موجودات وحشی ریز و درشت با قدرت‌های مختلف پیدا می‌شوند. در انتهای هر بخش نیز یک غول آخر انتظارتان را می‌کشد. شما می‌توانید تا سه کاراکتر قابل بازی را همراه بیاورید که ضربات و فنون مخصوص به خود را نیز دارند. با هر بار استفاده از قدرت‌های ویژه می‌بایست مدتی را برای شارژ دوباره همان قدرت صبر کنید. بازی عملا خودش خود را بازی می‌کند. شما فقط کنترل محدودی در اجرای قدرت‌های ویژه دارید. البته همین را نیز می‌توانید با فعال کردن حالت خودکار انجام ندهید و فقط تماشا کنید تا مرحله تمام شود!

متاسفانه به نظر می‌رسد کار صنعت بازی موبایل به جایی رسیده که حتی دیگر چیزی به نام گیم‌پلی به رسمیت شناخته نمی‌شود و تنها پول است که یک بازی را تمام می‌کند. در مجموع می‌توان گفت این بازی از بدترین نسخه‌های سری Pokemon است که بر کسب بیشترین سود با کمترین کیفیت تمرکز دارد. البته نمی‌توان تنها نقطه قوت اصلی بازی یعنی گرافیک مکعبی ساده اما رنگارنگ و بامزه آن را نادیده گرفت.

دانلود بازی اندروید و آیفون Pokémon Quest


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده