نویسنده: علی کمالی
// یکشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

کرایتک: بازی The Climb برای آکیولس کوئست یک پورت کامل خواهد بود

کرایتک اعلام کرد که بازی The Climb برای هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئست یک پورت کامل خواهد بود و هیچ‌کدام از بخش‌های آن حذف نمی‌شوند.

کمپانی کرایتک (Crytek) اعلام کرد که اولین بازی واقعیت مجازی‌اش یعنی The Climb را به‌صورت کامل برای هدست آکیولس کوئست عرضه می‌کند و هیچ‌کدام از بخش‌های بازی روی این پلتفرم حذف نخواهند شد. هدست جدید آکیولس کوئست ماه گذشته در کنفرانس آکیولس کانکت 5 (Oculus Connect 5) رونمایی شد و The Climb یکی از اولین بازی‌هایی بود که انتشارش برای این هدست تایید شد. البته برخلاف بازی‌هایی مثل Dead and Buried و Superhot VR، بازی جدید کرایتک در این کنفرانس به نمایش گذاشته نشد و حاضران در مراسم نتوانستند آن را تجربه کنند، اما کرایتک اخیرا ایمیلی را در رابطه با این بازی منتشر و پس از آن به وبسایت UploadVR اعلام کرد که نسخه کامل The Climb را برای آکیولس کوئست عرضه می‌کند.

اعلام این موضوع از جانب کرایتک یعنی تمام کوهستان‌هایی که در نسخه اصلی بازی (که برای هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت منتشر شد) وجود دارند، در نسخه کوئست هم در دسترس خواهند بود. به‌علاوه، بخش چند نفره‌ای که به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد تا با یکدیگر مسابقه دهند و همچنین حالت جالبی به نام «توریست» که در آن می‌توان با آرامش و به‌ دور از استرس رقابت کردن، از محیط‌های زیبا و واقعی بازی لذت برد، در نسخه کوئست موجود هستند.

نسخه اولیه بازی The Climb که در سال ۲۰۱۶ برای هدست آکیولس ریفت منتشر شد، حتی با یک گیم‌پد هم جذاب به‌نظر می‌رسید؛ چه برسد که حالا با معرفی کنترلرهای جدید تاچ (Touch)، کرایتک سیستم کنترل بازی‌اش را نیز تغییر داده تا تجربه‌ای عمیق‌تر را به بازیکن‌ها ارائه کند. البته افرادی که این بازی را تجربه‌ کرده‌اند، تصدیق می‌کنند که لذت و جذابیت اصلی The Climb مربوط به گرافیک پویا و طراحی محیط‌های به‌شدت واقع‌گرایانه و زیبای آن است که این امر به لطف وجود موتور قدرتمند کرای انجین (CryEngine) امکان‌پذیر شده است. در واقع The Climb یکی از بهترین جلوه‌های بصری را در بین بازی‌های واقعیت مجازی برای کامپیوترهای شخصی داشت و سوال اصلی این است که سازندگان بازی چگونه می‌توانند کیفیت گرافیکی بالای آن را روی یک پلتفرم موبایلی ضعیف‌تر همچنان حفظ کنند؟ البته توسعه‌دهندگان بازی‌های واقعیت مجازی در نمایشگاه آکیولس کانکت 5 نشان دادند که می‌توان کیفیت بازی‌های هدست ریفت را برای کوئست هم ارائه کرد.

با این حال، کرایتک هنوز در رابطه با گرافیک بازی The Climb روی هدست کوئست صحبتی نکرده، اما با توجه به آنکه این هدست در بهار سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود، می‌توان گفت که انتظار زیادی لازم نیست تا این موضوع برایمان روشن شود.


منبع venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده