نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۷

سیستم شخصی سازی ظاهری بازی Assassin’s Creed Odyssey در دسترس قرار گرفت

کمپانی یوبیسافت جزئیات سیستم شخصی‌سازی ظاهری بازی Assassin’s Creed Odyssey را اعلام کرد.

روز گذشته بازی Assassin’s Creed Odyssey میزبان ویژگی کاملا جدیدی شد و حال در میان اخبار بازی مطلع شدیم که کمپانی یوبیسافت جزئیات این ویژگی تازه را با ارسال پستی در وب‌سایتش اعلام کرده است. این ویژگی یک سیستم شخصی‌سازی ظاهری است که با نام دگرگون‌سازی نیز شناخته می‌شود و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در بازی Assassin’s Creed Odyssey شکل و شمایل لوازم کاراکترهای‌شان را به دلخواه تغییر دهند. این سیستم تازه امکان تغییر ظاهر سلاح‌ها، زره‌ها و لوازم را بدون تاثیر روی آمار و ارقام اصلی‌شان نظیر میزان قدرت برای کاربران فراهم می‌کند. این کار را می‌توان از طریق بخش فهرست اموال (اینونتوری) انجام داد و در هر زمان به آن دسترسی داشت.

طرز به نمایش درآمدن ظاهر سلاح‌ها و لوازم در بازی به آیتم‌های جمع‌کردنی مربوط می‌شود؛ به گونه‌ای که این بازی به کاربران اجازه می‌دهد تا سلاح‌ها و لوازم جدیدی پیدا کنند و استایل بصری‌ آن‌ها را حتی در صورت فروختن یا از بین بردن‌شان حفظ کنند. بازیکنان در بخش اینونتوری با انتخاب‌هایی غیرقابل دسترس و یک پیام با مضمون «شما باید این آیتم را به دست آورید تا از ظاهرش استفاده کنید» مواجه می‌شوند که آن‌ها را مجبور به کاوش در محیط و جمع‌آوری آیتم‌ها می‌کند. برای کسانی در این‌باره مُردد شده‌اند، باید بگوییم که ظاهر تمام لوازم و سلاح‌هایی که پیش از معرفی این ویژگی به وسیله کاربران جمع‌آوری شده است، به طور خودکار به بخش مربوطه اضافه خواهد شد. این موضوع درباره آیتم‌های فروخته شده یا از بین رفته نیز صدق می‌کند.

اگر بازیکنان آیتم‌های نادری دارند، می‌توانند ظاهر آن‌ها را روی آیتم‌های دیگر اعمال کنند. تنها محدودیت موجود این است که ظاهر هر آیتم را می‌توان روی آیتم‌های دسته مشابه اعمال کرد و به عنوان مثال نمی‌توان از ظاهر نیزه‌ها برای شمشیرها استفاده کرد. تصویر گیف ارسال شده در بلاگ یوبی سافت کلاه‌خودی را با چندین استایل مختلف نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها تا زمان رسیدن بازیکنان به سطح خاصی قابل استفاده نیست. در بخش سوالات متداول یک سوال درباره این موضوع مطرح شده است که در پاسخ آن می‌خوانیم:

تمام مدل‌ها بدون توجه به سطح آیتم‌ها یا سطح بازیکنان در دسترس هستند. با این حال، برخی از آیتم‌ها انواع متفاوتی دارند که با افزایش سطح بازیکنان آزاد می‌شوند. بازیکنان باید آیتم‌ها را به منظور مشاهده تمام استایل‌های در دسترس آزاد کنند.

Assassin’s Creed Odyssey / اساسینز کرید اودیسی

تمام این موارد به رایگان در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد و بازیکنان برای استفاده از آن‌ها نیازی به استفاده از ارز درون بازی نخواهند داشت و استفاده از آن‌ها دارای Cooldown نیست. علاوه بر این، کاربران می‌توانند ظاهر آیتم‌های Premium را نیز انتخاب کنند، اما آن‌ها تا زمان به دست آوردن مالکیت‌شان قابل مشاهده نخواهند بود.

یقینا، بله. با این حال تصمیم گرفتیم که آیتم‌های پرمیوم تا زمانی که آن‌ها را به دست نیاورده‌اید، در کلکسیون Visual Customization قابل مشاهده نباشند. پس از آن قابل مشاهده خواهند شد و می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد.

روز گذشته سیستم شخصی‌سازی ظاهری از طریق بسته به‌روزرسانی نسخه ۱.۰.۷ به بازی Assassin’s Creed Odyssey راه یافت. این آپدیت را می‌توان در پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان دریافت کرد. افزون بر این، این آپدیت مواردی از قبیل بهبود حالت Photo Mode، افزایش سطح بازیکنان، یک صفحه جزئیات مزایای مزدورها و پیشرفت سیستم غارت هوشمند را به همراه آورد. ماه گذشته نیز از برنامه‌های Ubisoft برای انتشار محتویات رایگان در ماه نوامبر مطلع شدیم. بازی Assassin’s Creed Odyssey به واسطه نبردهای دریایی پرجزئیات، داستانی ریشه‌دار و با پایان‌های مختلف، تغییرات مثبت سیستم مبارزات و تغییر ماهیت درخت مهارت‌ها، حالت‌های مختلف و البته موسیقی متن فوق‌العاده بازی در بررسی زومجی نمره ۸.۵ را دریافت کرد که خلاصه آن به شرح زیر است:

یوبی‌سافت کبک، توانسته با الهام از ویژگی‌های مثبت اساسینز کرید اوریجینز و اضافه کردن ویژگی انتخاب دیالوگ و تغییرات مثبت در گیم‌پلی بازی، اوریجینزی کامل‌تر،‌ بهتر و کم‌باگ‌تر را منتشر کند. اودیسی چه در بخش داستانی با پایان‌های مختلف، موجودات اساطیری و انواع و اقسام دشمنان شما را غافلگیر می‌کند و هرچند دوربین اعصاب خردکن و باگ‌های گاه‌ و بی‌گاه دارد، اما بی‌شک یکی از بهترین‌های اساسینز کریدهایی محسوب می‌شود که تا کنون منتشر شده است.

شما می‌توانید با مطالعه مقاله «معمای Assassin's Creed: Odyssey؛ روایتی واقع‌گرایانه یا داستانی خیالی از هخامنشیان» اطلاعات بیشتری از وقایع تاریخی بازی به دست آورید و نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده