// جمعه, ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۲

سیستم Early Access پلتفرم Discord راه اندازی شد

کمپانی دیسکورد اعلام کرد که پلتفرم ارتباطی آن هم‌اکنون از سیستم «دسترسی پیش از موعد» یا Early Access پشتیبانی می‌کند.

سیستم «دسترسی پیش از موعد» یا همان Early Access به تازگی به دیسکورد (Discord) نیز راه پیدا کرده است. پس از راه‌اندازی فروشگاه دیجیتالی و سیستم Subscription دیسکورد، این پلتفرم ارتباطی قصد دارد با سیستم ارلی اکسس محتوای خود را گسترش دهد. حال با وجود این سیستم کاربران می‌توانند بازی‌هایی را که هنوز نسخه نهایی آنها آماده نشده است، خریداری کنند و بازخورد‌های خود را به سازندگان بدهند.

بازی‌های زیادی به تازگی به سیستم ارلی اکسس دیسکورد اضافه شده است که از میان آنها می‌توان به اثر سرگرم کننده دوچرخه سواری Descenders اشاره کرد. در آن سو بازی‌هایی همچون Parkasaurus ،Kynseed، بازی Visage و Mad Machines هم در دسترس کاربران قرار گرفت.

مسئولین دیسکورد پس از راه‌اندازی سیستم Early Access در بلاگ خود بیانیه‌ای منتشر کردند که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید:

به عنوان گیمر ما نیز تمایل داریم که راهی را برای خلق تجربه بهتر از بازی‌ها ایجاد کنیم. چت کردن مستقیم با بازی‌سازان در سرور‌های اصلی آنها می‌تواند به تیم توسعه‌دهنده کمک کند که اثری را در اختیار گیمر‌ها قرار دهد که آنها انتظار آن را می‌کشند. این موضوع می‌تواند یک روند منحصربه‌فرد و عالی را برای کاربران و بازی‌سازان رقم بزند. به همین دلیل است که ما سیستم Early Access را راه‌اندازی کرده‌ایم. حال سازندگان می‌توانند بازی خود را در قالب نسخه ارلی اکسس روی پلتفرم دیسکورد منتشر کنند و کاربرانی مثل شما می‌توانند در حین توسعه پروژه آنها را حمایت کنند.

اگر با سیستم Early Access آشنایی ندارید باید بدانید که این ویژگی کار خود را با بازی Minecraft در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد. سازندگان در استودیو موجانگ (Mojang) از طریق این برنامه توانستند به روند توسعه بازی خود شاخه‌های مختلف بدهند. پس از آن نسخه کامل این محصول با نسخه 1.0 در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. پس از این موفقیت کمپانی ولو، مالک پلتفرم استیم برای پی سی، از این مدل نمونه‌برداری کرد و پلتفرم  خود را نیز راه‌اندازی کرد. در واقع این سیستم به سازندگان اجازه می‌دهد که از بازخورد و نظرات کاربران برای رفع ایرادات پروژه خود کمک بگیرند. از میان محصولاتی که در این زمینه توانست موفق ظاهر شود،‌ می‌توان به PUBG اشاره کرد.

سیستم دسترسی پیش از موعد یا همان Early Access پلتفرم دیسکورد هم‌اکنون در دسترس قرار دارد و کاربران می‌توانند با مراجعه به صفحه آن به خریداری و دانلود محصولات آن بپردازند.

نظرات خود را در مورد راه‌یابی سیستم ارلی اکسس به پلتفرم استیم با زومجی در میان بگذارید.


منبع venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده