// چهار شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۲

تاریخ انتشار بازی Abzu برای سوییچ مشخص شد

استودیو جاینت اسکوئید تاریخ انتشار بازی Abzu را برای کنسول نینتندو سوییچ مشخص کرد و اطلاعاتی از قیمت و مزایای پیش خرید کردن آن نیز به اشتراک گذاشت.

در جدیدترین اخبار بازی، استودیو جاینت اسکوئید (Giant Squid) اعلام کرد بازی Abzu که در سبک ماجراجویی در زیر دریا طراحی شده است، در تاریخ ۲۹ نوامبر (۸ آذر ماه) برای نینتندو سوییچ منتشر می‌شود.

لازم به ذکر است که بازی Abzu در سال ۲۰۱۶ برای ایکس ‌باکس وان، پلی ‌استیشن 4 و پی سی منتشر شد. گفتنی است که این بازی روی سوییچ می‌تواند نسبت به دیگر کنسول‌ها یک تجربه کاملا متفاوت را به کاربران انقال دهد.

بازی Abzu در سبک ماجراجویی طراحی شده است که کاربران در آن با دوربین سوم شخص کاراکتر خود را در اعماق دریاها هدایت می‌کنند. بازی مذکور در واقع قصد دارد داستان طبیعت زیر دریا را برای ما فاش کند. از نظر حال و هوا و حسی که Abzu به بازیکن می‌دهد می‌توان آن را به شاهکاری که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد یعنی بازی Journey شبیه دانست. گفتنی است طراح ارشد این اثر یعنی مت ناوا که پیش‌تر روی بازی Journey نیز کار کرده بود، موسس استودیو سازنده Abzu است.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این بازی، موسیقی متن آن است که از حس آرامش‌بخشی برخوردار است. آستین وینتوری که چندین بار جوایزی در همین زمینه به او اهدا شده، وظیفه تنظیم موسیقی متن زیبای این بازی را بر عهده داشته است.

بازی Abzu در ۸ آذر ماه از طریق فروشگاه دیجیتالی نینتندو یعنی eShop برای نینتندو سوییچ قابل خریداری کردن و دانلود خواهد بود. بازی مذکور با قیمت ۱۹.۵۰ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. کاربران با پیش‌خرید کردن این بازی می‌توانند از تخفیف ۱۰ درصدی روی پورت سوییچ آن بهره‌مند شوند.

بازی Abzu در زومجی نمره ۸ را به خود اختصاص داد. برای اطلاع بیشتر می‌توانید نقد و بررسی آن را مطالعه کنید که خلاصه‌ای از آن به این صورت است:

ABZU ترکیبی از هنر، افسانه و صنعت بازی‌های ویدیویی مستقل است که می‌تواند چند ساعتی بازیکنان را به زیر اقیانوس‌ها برده، با گونه‌های جانوری دریاها آشنا کرده و البته لحظات آرامش‌بخشی را رقم بزند. علی‌رغم وجود برخی ایرادات کوچک فنی در زمینه فیزیک بازی، باز هم ایرادات فوق باعث نمی‌شود تا در پیشروی در بازی خدشه‌ای وارد شود. اگر به دنبال چند ساعتی آرامش هستید ABZU‌ گزینه‌ای مناسب خواهد بود. 

نظر شما را در مورد پورت شدن این بازی روی سوییچ چیست؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده