نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۷

در نشست خبری فیلم Hellboy چه گذشت؟

تریلر فیلم Hellboy در جریان نشست خبری کامیک کان نیویورک به نمایش درآمد و با رضایت مخاطبین همراه بود.

کمپانی Lionsgate در جریان کامیک کان نیویورک تریلر فیلم پسر جهنمی (Hellboy) را برای حاضرین نمایش داد و در کنار آن هم تعدادی از عوامل فیلم به صحبت در مورد آن پرداختند؛ از جمله دیوید هاربر (در نقش هل بوی)، ساشا لین (آلیس موناهان) و دنیل دای کیم (بن دایمیو) در کنار خالق هل بوی یعنی مایک میگنولا که این شخصیت را برای انتشارات دارک هورس (Dark Horse Comics) طراحی کرده است.

دیوید هاربر در صحبت‌های خود در مورد بازی در نقش هل بوی، بیش از هر چیز به سبک مبارزات او اشاره می‌کند:

هل بوی یک اسلحه دستی بزرگ و قدرتمند حمل می‌کند و دست راست او هم که حالتی شیطانی دارد (Right Hand of Doom) باعث خلق مبارزات جالب و نفس‌گیری می‌شود؛ دست بزرگی که در کنار حرکات کت مخصوص هل بوی، حال و هوایی جالب و تماشایی به مبارزات فیلم می‌دهد.

ساشا لین هم در مورد بخش‌های رزمی فیلم می‌گوید:

خیلی از کارهای مخصوص به بدل‌کاری را خودم انجام دادم و باید مشت و لگدهای زیادی در مبارزات می‌زدم و برخلاف هل بوی که اسلحه مخصوص و دست بزرگ خود را دارد، شخصیت من بیشتر باید به مهارت‌های رزمی خود اکتفا کند.

دنیل دای کیم که او را با بازی در نقش جین در سریال Lost می‌شناسیم هم از بخش‌های مبارزه‌ای فیلم تعریف می‌کند:

سکانس‌های زیادی از نبردهای بزرگ داریم که بخش عمده‌ای از آن‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان و در شب درون جنگلی در بلغارستان فیلمبرداری شدند؛ صحنه‌هایی که آماده‌سازی آن‌ها کار سختی بود و بخش‌هایی از تمرینات فیلم را در شبکه‌های اجتماعی قرار دادم.

هرچند فیلم هل بوی با الهام از داستان The Wild Hunt از سری کمیک‌ های این شخصیت ساخته شده است، ولی در صورت ساخته شدن دنباله آن، مایک میگنولا به عنوان خالق هل بوی ایده‌های زیادی برای ادامه کار دارد:

خیلی چیزها در کمیک‌های هل بوی وجود دارد که دوست دارم در آینده در نسخه‌های سینمایی آن هم ببینم. امیدوارم بتوانیم بعد از اکران این فیلم یک بار دیگر دور هم بنشینیم و از ایده‌های خود در مورد فیلم بعدی صحبت کنیم. یکی از ویژگی‌های این فیلم وفادار بودن آن به کمیک‌های هل بوی است که باعث می‌شود دست ما برای اقتباس‌های بعدی هم بازتر باشد؛ موضوعی که در فیلم‌های گیرمو دل تورو متفاوت بود و بعضی اتفاقات و روابط بین شخصیت‌ها به شکلی کار شده بود که خیلی از کمیک‌های هل بوی فاصله داشتند و این قضیه باعث شد در دنباله آن هم نتوانیم از کمیک‌ها اقتباس کنیم؛ در حالی که این بار مشکلی از این جهت نداریم و می‌توان به راحتی سراغ الهام گرفتن از سایر کمیک‌های این شخصیت رفت.

در جریان این نشست، سورپرایز جالبی هم از طرف دیوید هاربر مطرح شد. این‌طور که هاربر گفت، یکی از اعضای هیئت تحریریه سایت Comingsoon به نام اسپنسر پری و نامزدش کارلی لین که قرار است در ماه مارس سال آینده با یکدیگر ازدواج کنند، از هاربر درخواست کرده‌اند در مراسم عروسی آن‌ها با شکل و شمایل هل بوی و گریم و لباس مخصوص او حضور پیدا کند و هاربر هم برای این کار شرطی گذاشته است؛ اگر ۶۶۶ هزار نفر توییت مربوط به این ماجرا را ریتوییت کنند، هاربر هم به شکل هل بوی در مراسم حاضر خواهد شد!

David Harbour

به این علت که در حال حاضر خبری از نمایش عمومی تریلر هل بوی نیست، سایت Comingsoon اتفاقات رخ داده درون تریلر را به صورت نوشتاری منتشر کرده است که در زیر می‌خوانید.

اگر می‌خواهید قبل از تماشای تریلر که در آینده منتشر می‌شود چیزی از آن ندانید، ادامه مطلب را مطالعه نکنید

.

.

صدای زنی به گوش می‌رسد:

آن‌ها به ما هشدار داده بودند که چیزی در راه است...

تریلر با صحنه‌ای از یک آپارتمان واقع در لندن آغاز می‌شود و سپس صحنه‌ای از یک منطقه فانتزی عظیم، غار-مانند و صخره‌ای را به همراه یک دریاچه بزرگ می‌بینیم که دو نفر در حال راه رفتن روی بخش‌های صخره‌ای آن منطقه هستند.

صدای پروفسور بروم با بازی ایان مک‌شین شنیده می‌شود:

اگر این جنگ طولانی پایانی داشته باشد، این پایان با وجود تو و دست راست قدرتمندت رقم می‌خورد.

در صحنه بعدی بالاخره خود هل بوی را می‌بینیم که جلوی موزه‌ای از یک وسیله نقلیه زرهی پیاده می‌شود و ناگهان یکی از نیروهای SWAT (یگان ویژه پلیس) به سمت او شلیک می‌کند. هل بوی با فریاد می‌گوید: «هی! من همکار شما هستم!» و تیرانداز از او معذرت‌خواهی می‌کند و هل بوی می‌گوید: «تقصیر خودم بود.» این بخش از تریلر هم‌زمان می‌شود با پخش نسخه‌ای از آهنگ Mony Mony از Billy Idol و بار دیگر صدای پروفسور بروم روی تصویر به گوش می‌رسد که می‌گوید:

ما در جایی ایستاده‌ایم که راه برگشتی نداریم و باید با نیروهای تاریکی بجنگیم.

هل بوی و همراهانش آلیس و بن وارد رستوران تاریکی می‌شوند که به مرکز فرماندهی BPRD راه دارد (اداره تحقیق و دفاع در برابر پدیده‌های ماوراءالطبیعه). هل بوی می‌گوید: «یعنی اینجاست؟» و بن هم جواب می‌دهد: «انتظار داشتی یک تابلو اون بالا بزنن و روش بنویسن مرکز فرماندهی امور محرمانه؟»

در حالی که این سه درون رستوران راه می‌روند، زنگی به صدا درمی‌آید و پیرزنی پشت دخل می‌آید و به هل بوی می‌گوید: «عزیزم! مدارک شناسایی.» و هل بوی جواب می‌دهد: «جدی که نمی‌گی؟!»

سپس تصاویری از هیولاهای مختلف نمایش داده می‌شود که آهنگ Mony Mony هم روی این صحنه‌ها قرار داده شده است. در صحنه‌ای هل بوی در حال مبارزه تن به تن با هیولایی دو برابر ابعاد خود است و سپس خانه‌ای را می‌بینیم که در جنگلی برفی روی تعدادی ستون قرار گرفته است و هل بوی از آن به بیرون پرتاب می‌شود و صحنه بعدی هم منطقه‌ای جهنمی و سوزان را نشان می‌دهد که پرنده‌ای اسکلتی در حال پرواز بر فراز آن است.

تریلر با سوال هل بوی از بروم ادامه پیدا می‌کند:

چرا از من یک سلاح ساختی؟

سوالی که بروم در جواب آن می‌گوید:

فقط می‌خواستم بهت کمک کنم که به بهترین چیزی که می‌تونی تبدیل بشی.

Hellboy - 2

بعد از آن تریلر به جایی کات می‌خورد که آلیس را می‌بینیم که با حالتی عاشقانه به هل بوی نگاه می‌کند و این صحنه خبر از روابط رمانتیک بین این دو می‌دهد. سپس هل بوی سلاح بزرگ خود را از محفظه‌اش بیرون می‌آورد و به آلیس نشان می‌دهد:

بعضی پدرها هم برای بچه‌هاشون لگو می‌گیرن (اشاره به اینکه هل بوی از بچگی به جای بازی با وسایل مخصوص کودکان، با اسلحه بزرگ شده است).

و بلافاصله صحنه‌ای را می‌بینیم که هل بوی به کمک اسلحه‌اش سوراخی روی سر یک هیولا ایجاد کرده است.

سپس آلیس از هل بوی می‌پرسد:

ما واقعاً داریم دنیا رو نجات می‌دیم یا کار دیگه‌ای می‌کنیم؟

در صحنه مربوط به رستوران، مردی با شک و تردید به هل بوی می‌گوید که آیا واقعاً دست راست شیطانی او کار خاصی هم می‌کند؟ هل بوی جواب می‌دهد: «خیلی خوب همه‌چی رو منهدم می‌کنه!» و بعد از آن صحنه‌ای را می‌بینیم که هل بوی درون آسانسور قرار گرفته است و با دست خود به دکمه‌های آن می‌کوبد و آسانسور هم به سمت پایین سقوط می‌کند.

در اینجا شعار فیلم به نمایش درمی‌آید که عبارت است از «دنیا را نجات بده؛ فقط به خاطر لذت بردن از این کار» و یک بار دیگر صدای پروفسور بروم را می‌شنویم:

تو تنها امید بشریت هستی.

بعد از آن صحنه دیگری را می‌بینیم که شخصیت بن با صورتی زخمی به هل بوی می‌گوید: «فکر می‌کردم ما با هیولاها می‌جنگیم، نه اینکه باهاشون همکاری کنیم (اشاره به شیطانی بودن هل بوی).» و هل بوی هم پاسخ می‌دهد: «رفیق، به کی می‌گی هیولا؟ تو آینه به خودت نگاه کردی صورت زخمی؟»

در آخرین ثانیه‌های تریلر هم ملکه خونین (Blood Queen) و دستیار هیولا-مانندش را می‌بینیم که در حال باز کردن دروازه‌ای گرداب-مانند و چرخان هستند و ناگهان هل بوی از درون آن به بیرون می‌پرد و می‌گوید:

ببخشید! مزاحم شدم؟

و ملکه هم جواب می‌دهد:

اتفاقاً برعکس، خوب موقعی اومدی!

و سرانجام بخش پایانی تریلر، هل بوی را روی یک صخره نشان می‌دهد؛ در حالی که شاخ بلند او به چشم می‌خورد و شمشیری آتشین هم در دست دارد.

در مجموع تریلر هل بوی به گفته افرادی که آن را دیده‌اند، حال و هوای جالبی دارد و در کنار اتمسفر برگرفته از کمیک‌های میگنولا، حس و حال کمدی مخصوص بریتانیایی هم به خاطر کارگردانی نیل مارشال در آن به چشم می‌خورد و طرفداران پسر جهنمی احتمالاً از تماشای فیلم ناامید نخواهند شد؛ فیلمی که اندرو کازبی، کریستوفر گلدن و مایک میگنولا فیلمنامه آن را نوشته‌اند و در کنار هاربر، مک‌شین، لین و کیم، بازیگرانی مثل میلا یوویچ (در نقش ملکه خونین یا Nimue) و پنه‌لوپه میچل (Ganeida) هم در آن بازی می‌کنند و در روز ۱۲ آوریل ۲۰۱۹ (۲۳ فروردین ۱۳۹۸) اکران خواهد شد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده